در این ویدئو در مورد ۵ ویژگی مهم فایل خام که ما را به استفاده از آن ترغیب می‌کند توضیح خواهیم داد. با دانستن این ۵ نکته شما متوجه خواهید شد که عکاسی با فایل RAW و یادگیری زیر و بم استفاده از این فایل‌ها فایل چه تغییر شگرفی در کیفیت دوربینتان ایجاد می‌کند.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که می‌دانید چرا باید از فایل خام استفاده کنید، پس لازم نیست این ویدئو را مشاهده کنید و می‌توانید مستقیما به سراغ قسمت‌های بعدی این دوره آموزشی بروید و از ادامه این دوره آموزش کار با فایل‌های خام همراه ما باشید. چرا که در قسمت اول ویدئوهای آموزش کار با فایل خام دوربین ، درباره دلایل و لزوم استفاده از فرمت RAW در دوربین‌ عکاسی توضیح خواهیم داد. اما اگر هنوز از فایل JPEG استفاده کنید حتما این ویدئو را مشاهده کنید تا زودتر به دنیای حرفه ای عکاسی با فایل خام قدم گذاشته و عکاسی را برای خودتان جذاب تر کنید.

اما اگر عکاسی با فایل خام را انتخاب کنید به دلیل ویرایش غیر مخرب آن آزادی عمل بیشتری برای ویرایش مجدد فایل عکس خودتان خواهید داشت، همچنین با محیط ساده‌ای مواجه خواهید شد که در آن می‌توانید هر آنچه را که قصد دارید به راحتی تغییر دهید و ویرایش کنید. برای مثال شما خواهید توانست در یک پنجره، نور عکس را به راحتی کم و زیاد بکنید، رنگ تصویر و یا کنتراست آن را تغییر دهید و حتی قادر خواهید بود نویز و اعوجاج عکس را هم تصحیح کنید. کار با ویرایشگر فایل خام، از کار با خود فتوشاپ ساده‌تر است. پس با ما همراه باشید.