این روزها با وجود تلفن های همراه که امکان عکس برداری دارند، برخی از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از دوربین های عکاسی واقعی، از دوربین تلفن همراهشان استفاده کنند. اما کیفیت پایین عکس تلفن های همراه، خصوصا در محیط های کم نور باعث می شود تا بسیاری از کاربران به جای تلفن همراه از دوربین های کامپکت و کوچکی استفاده کنند که هم کیفیت عکس بالایی داشته باشند و هم بتوان آن ها را به راحتی حمل کرد. دوربین PowerShot ELPH 180 کانن یکی از دوربین های کوچک، شیک و کوچک کانن با کیفیت بسیار عالی است که علاوه بر اندازه جمع وجور مانند تلفن های همراه، به لنز زوم و فلاش نسبتا قدرتمندی نیز مجهز شده است.

دوربین PowerShot ELPH 180 کانن

امکانات خودکار و کاربری ساده این دوربین، برای عکاسی خانوادگی و طبیعت فوق العاده است. زوم اپتیکال (با استفاده از لنز) این دوربین با بزرگنمایی 8 برابر در کنار حسگر CCD با رزولوشن 20 مگاپیکسل ساخت کانن و استفاده از پردازشگر اختصاصی پرسرعت این شرکت یعنی DIGIC 4+، تصاویری فوق العاده، با رنگ های کاملا طبیعی برای چاپ را فراهم می کند. علاوه بر عکاسی، این دوربین می تواند با رزولوشن HD 720p نیز فیلم برداری کند. قابلیت Smart AUTO در دوربین PowerShot ELPH 180 نیز به شما امکان می دهد تا در زمان هایی که عجله دارید، بدون نیاز به پیدا کردن تنظیم موردنیاز برای هر صحنه، به سرعت عکس بگیرید و مطمئن باشید که خود دوربین، بهترین تنظیمات را برایتان انتخاب می کند. مهم تر از همه، قابلیت Auto Zoom در این دوربین است که به وسیله آن می توانید سوژه موردنظر را به طور پیوسته در کادر نگاه داشته و تصاویری کاملا شارپ را ضبط کنید.

دوربین PowerShot ELPH 180 کانن

بزرگنمایی 8 برابر

بزرگنمایی در دوربین های عکاسی برخلاف دوربین های موبایل، به صورت اپتیکال و توسط لنز انجام می شود. به این ترتیب کیفیت تصویر به هیچ وجه افت نخواهد داشت. لنز دوربین PowerShot ELPH 180 کانن با فاصله کانونی معادل 28-224mm از محدوده واید تا تله فوتو را به خوبی پوشش می دهد. با استفاده از این لنز می توانید از عکس های دسته جمعی تا پرتره های چهره از افراد خانواده را با بالاترین کیفیت ثبت کنید.

حسگر دوربین PowerShot ELPH 180 کانن با 20 مگاپیکسل رزولوشن، می تواند در ابعاد تابلوهای دیواری 50x70 سانتی متر نیز به راحتی چاپ عکس گردد. حتی اگر نیاز به برش زدن تصویر و حذف بخشی از کادر باشد، باز هم رزولوشن کافی برای چاپ عکس در اندازه های بزرگ را نیز در اختیار دارید. علاوه بر این با استفاده از دکمه اختصاصی ضبط ویدئو روی دوربین استفاده کنید. ویدئو های ضبط شده با رزولوشن HD 720p در این دوربین، به راحتی روی کامپیوترهای معمولی نیز اجرا شده و قابل ویرایش است.

دوربین PowerShot ELPH 180 کانن

تنظیمات خودکار هوشمندانه

یک قابلیتی به نام Smart AUTO در این دوربین قرار دارد که می تواند با توجه به رنگ و اندازه سوژه و فضای محیط، از بین 32 حالت از پیش آماده، بهترین حالت را برای شما انتخاب کند. این حالت های آماده شامل عکاسی از منظره، پرتره، کودک، غذا، مهمانی و … می شود که خود شما نیز می توانید هر کدام را که نیاز است انتخاب کنید. جالب اینجاست که تمامی این حالت ها هم برای عکاسی و هم برای فیلم برداری می توانند استفاده شوند و رنگ و نور تصاویر را بر همان اساس تغییر دهند.

دوربین PowerShot ELPH 180 کانن

یکی از مشکلات همیشگی عکاسی با موبایل در نور کم، امکان تار شدن تصاویر است. خصوصا وقتی نیاز به زوم زیاد روی یک سوژه باشد، لرزش حاصل از دست می تواند تأثیر بیشتری روی عکس بگذارد. دوربین PowerShot ELPH 180 کانن به یک لرزشگیر بسیار پیشرفته به نام Digital IS مجهز شده که می تواند این محوی را تا حد زیادی برطرف کند.

دوربین PowerShot ELPH 180 کانن

کادربندی خودکار با Auto Zoom

یکی از مهم ترین قابلیت های دوربین PowerShot ELPH 180 کانن، Auto Zoom نام دارد. روی بدنه دوربین، دکمه ای با نام Auto Zoom می بینید که وقتی آن را فشار می دهید بلافاصله دوربین بر اساس تعداد و اندازه سوژه، بهترین کادر را برای سوژه ها تخمین زده و بلافاصله به میزان کافی روی سوژه زوم می کند. این گزینه خصوصا برای زمانی که دوربین را به دست کسی می دهید تا از شما عکس بگیرد (حتی یک کودک) عالی است، و می توانید مطمئن شوید که زیاد از حد عکس را دور یا نزدیک نمی گیرد!

دوربین PowerShot ELPH 180 کانن

حفظ بیشتر باطری با ECO Mode

کانن برای حفظ باطری دوربین PowerShot ELPH 180 هم فکر جالبی کرده است. اگرچه این دوربین باطری نسبتا خوبی دارد و بر اساس اطلاعات CIPA می توانید با هر بار شارژ بیش از 200 عکس، با آن بگیرید، اما یک قابلیت ECO نیز روی این دوربین قرار دارد که با کم نور کردن صفحه بعد از 10 ثانیه می تواند تا حد زیادی شارژ باطری را حفظ کند. همچنین لازم نیست مدام دوربین را روشن و خاموش کنید. با وجود حالت ECO، دوربین خودبه خود خاموش می ماند و به محض فشردن یک دکمه، سریعا روشن و آماده به کار می شود. به این ترتیب نیازی نیست پس از هر عکس، آن را خاموش کنید.

دوربین PowerShot ELPH 180 کانن با تمامی این امکانات، یکی از بهترین گزینه های شما برای عکاسی در سفر است. این دوربین کوچک با ابعاد 9.5x5.4×2.2 سانتی متر، تنها 126 گرم وزن دارد، که یعنی از یک گوشی آیفون سبک تر است و به راحتی می توانید آن را حتی در کیف پول یا جیب شلوارتان بگذارید و همیشه همراه داشته باشید.