.
یادم میاد وقتی بچه بودم و مامانم می خواست موهامو شونه کنه همیشه عذاب داشتم.یکم که بزرگ شدم و موهام بلند شده بود تنبلیم میشد برم حموم چون با خودم می گفتم کی حال داره این همه گره رو باز کنه.همیشه هم تو حموم یه عالمه نرم کننده میزدم و واقعا نمیدونم چرا خم می شدم تا گره هارو باز کنم به خاطر همین خم شدن کمرم درد میگرفت و اینجوری می شد که مامانم منو به زور میفرستاد حموم.اگر شما هنوزم با باز کردن گره موهاتون مشکل دارین من میخوام بهتون چندتا راه حل بدم که راحت تر اینکارو بکنید.

اما قبل از اینکه راه هاشو بگم باید این دو تا نکته رو همیشه یادتون باشه :
اول اینکه هر چی کمتر موهاتون رو با کش و گیره ببندین کمتر گره میخورن.
دوم اینکه همیشه قبل از شستن با شامپو گره موهاتون رو با نرم کننده باز کنید مخصوصا اگر موهاتون بلنده.

1 . باز کردن گره موها وقتی خیس هستن خیلی راحته مخصوصا وقتی موها چند دقیقه ای زیر دوش آب باشن.از یک نرم کننده خیلی رقیق برای اینکار استفاده کنید و قبل از اینکه شامپو بزنید با اون نرم کننده گره هارو باز کنید.من هیچ وقت موهامو خشک شونه نمی کنم چون وقتی مو خشکه انعطاف پذیر نیست و احتمال شکستگی خیلی زیاده.

2 . بدون نرم کننده رقیق گره هارو باز نکنید.محصولات خارجی یه جایگزین دارن به جای نرم کننده به نام دیتَنگلِر اما از اونجایی که اونا در دسترس نیستن یه نرم کننده رقیق رو برای این کار استفاده کنید.اجازه بدین 30 ثانیه رو موهاتون بمونه و بعد شروع کنید به باز کردن گره ها.

3.از پایین موها شروع کنید.اول موها رو دسته دسته جدا کنید و با دستتون هر تیکه ای رو که میخواین نگه دارین و از پایین مو شروع کنید.وقتی موهای فر دارید هیچ وقت از ریشه شونه نکنید به سمت پایین بلکه برعکس و از پایین گره ها رو باز کنید و به سمت بالا برید.از بالا شونه کردن هم خیلی درد داره و هم آسیب زیادی میزنه.نگه داشتن مو به خاطر احساس درد کمتره دقیقا مثل موقعی که ابرو برمیدارید و با دستتون اون قسمت ها رو نگه میدارید.

4.از شونه های مناسب استفاده کنید.شونه هایی که دنده درشت هستن و یا برس های چوبی برای گره باز کردن مناسبن.البته بهترین ابزار برای این کار انگشتاتون هستن.

5.عجله نکنید.همیشه اینکارو با حوصله و سروقت انجام بدین.اگر با عجله بخواین این کارو بکنین آسیب میزنین،هم درد میکشین و هم کلی از موهاتون میریزه.

#curly #curlyhairkillas #curlyhairtips #curlyhairjourney #curlynatural #teamnatural #healthy_hair_journey #curlsfordays

#فرفری #موفرفریها #موی_فر #فر #موفرفری