آیا مشتریان حق دارند بدانند که شرکتها از چه راهی کسب درآمد میکنند
این روزها تقریبا تمام تجارتها با یک بیزینس مدل (روش درآمد زایی و ایجاد ارزش برای مشتری) از پیش تعریف شده شروع به کار میکنند و یا حداقل تجارتهای آنلاین برای فروش بنرهای تبلیغاتی برنامهریزی میکنند. اما گوگل در آغاز راه تقریبا نمیدانست که چطور باید درآمد کسب کند. به هر حال گوگل خیلی سریع به الگوی برنامه نویسان و توسعه دهندگان بدل شد، و بسیاری ابتدا به راهاندازی سرویس و متمایز کردن خود از دیگران فکر میکردند و کسب درآمد و بررسی روشهای ممکن برای رسیدن به درآمدزایی را به بعد موکول کردند. توییتر نیز یک نمونه دیگر از این نوع از کمپانیهای موفق است.
پس شرکتهای موفق بسیاری وجود دارند که خودشان هم در ابتدای کار نمی دانند که چطور باید کسب درآمد کنند و در ابتدای راه تنها به موفقیت فکر میکنند و پس از محبوبیت و جذب مشتری، آنوقت به فکر روشهای مختلف درآمدزایی فکر میکنند. دراین فاصله هم اگر روند رو به رشدی را طی کنند، تمرکز خود را به جذب سرمایه گذار و گسترش کار معطوف میکنند.
قاعدتا یک سرمایهگذار حق دارد که بخواهد حمایت خود را از یک تجارت بدون برنامه برای کسب درآمد قطع کند، اما مشتریان چطور؟ برخی معتقدند که مشتریان نیز قبل از ثبت نام و شروع به استفاده از سرویس یا محصول یک شرکت، میبایست بدانند که بیزنس مدل شرکت مورد نظرشان چیست و چطور قرار است کسب درآمد کند.
این صحبت تقریبا منطقی است. چون اگر مشتریان بدانند که شرکتی که در حال استفاده از سرویسهایش هستند، چطور قرار است، در آینده عمل نموده و کسب درآمد کند، احساس امنیت بیشتری کرده و از ادامه یافتن سرویس و محصول آن شرکت اطمینال خواهند یافت.
شما میتوانید با یک سایت مجانی به یک روش داد و ستد فکر کنید که در آن با ارائه سرویس مجانی و یا گردآوری اطلاعات و رفتار مردم به درآمدزایی برسید.
اگر سری به وبسایت How Do They Make Money بزنید اطلاعات بسیار جالب و ارزشمند و البته بصورت کاملا خلاصه از شرکتهای مختلف دنیا و نحوه درآمد زایی آنها بدست خواهید آورد. البته این اطلاعات محدود و بعضا قدیمی هستند و متاسفانه بیزنس مدل شرکتها به شکل درست و واضح در آن ذکر نشده است.
از طرفی در این وبسایت سرویسهای مختلف شرکتها بصورت جداگانه بررسی شدهاند و این کار منطقی به نظر نمیرسد، چون به عنوان مثال منبع درآمد اصلی گوگل از سرویسهای تبلیغاتی مانند AdSense و AdWords است و قرار نیست تمام سرویسهای این شرکت درآمدزا باشند و برخی از سرویسها تنها برای جلب مخاطب و کسب اعتماد و در نهایت وفاداری مشتریان ارائه میشوند.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا کاربران باید از جزئیات روشهای کسب درآمد و بیزنس مدل شرکتهایی که از محصول یا سرویسهای آنها استفاده میکنند، مطلع باشند؟
منبع TechCrunch لینک مطلب
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- انتخاب وکیل خوب در مشهد
- جوردن پیل تهیه کننده بازسازی فیلم The People Under The Stairs خواهد بود
- تفاوت 4K و Full HD
- ربات جدید دیزنی سریال وست ورلد را به واقعیت تبدیل خواهد کرد
- کارت گارانتی فاش شده کنترلر Xbox Series X احتمالا به تاریخ عرضه این کنسول اشاره دارد
- معرفی Acronis True Image Home 2011
- نگاهی گذرا بر پیشینه آموزش زبان فارسی
- بررسی بازی Fall Guys: Ultimate Knockout
- به اشتراک گذاری آفلاین اپلیکیشن ها به پلی استور گوگل می آید
- فراخوان جشنواره داستاننویسی زایندهرود
- فیس بوک نرم افزار مسنجر خود را منتشر کرد
- W Motors، از ابرخودروی خود برای بازار عربی خلیج فارس پرده برداری میکند، خودروهایی که جهان به خود ندیده است
- نکاتی درباره مدیریت فایل ها برای ایجاد یک روند کاری بهتر
- خانه داری و لاغری – ۵ راه کاهش وزن با کارهای خانه
- خودروی خودران اپل احتمالا با فناوری باتری انقلابی همراه خواهد بود
- بازگشته از زندان
- هر آنچه درباره نویز تصویر لازم است بدانید
- مسابقه تمام شد
- مارک زاکربرگ معتقد است عملکرد اپ استور درخور بررسی دقیق است
- ادکلن های پرطرفدار زنانه با ماندگاری بالا را بشناسید
منبع : تیاندا