مایکروسافت و شرکای سخت‌افزاری‌اش، هیچکدام تا کنون به طور مشخص درباره قیمت سری اول تبلت‌های ویندوز ۸ که به زودی به بازار می‌آیند، صحبت نکرده‌اند، اما یکی از مدیران لنوو سرنخی را به ما داده است. دیوید اشموک، نایب رئیس ارشد بخش آمریکای شمالی لنوو در مصاحبه اخیری که با Bloomberg داشته، گفته است که تبلت‌های کامل ویندوز ۸ مبتنی بر پردازنده‌های اینتل در بازه قیمتی ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار خواهند بود و تبلت‌های نسخه RT مبتنی بر پردازنده ARM بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار ارزان‌تر خواهند بود. وی در این مصاحبه گفت:

نسخه RT با قیمت بسیار پایینی در اختیار مصرف کنندگان و خرده‌فروشان قرار خواهد گرقت.


این صحبت‌ها نشان می‌دهد که خبر اخیر درباره قیمت ۲۰۰ دلاری سرفیس مایکروسافت، چندان دور از انتظار نیست. البته نایب رییس لنوو اطلاعات دقیق‌تری درباره قیمت‌ها ارائه نکرد، اما بنا به صحبت‌های وی می‌توان تخمین زد که ThinkPad Tablet 2 قیمتی در بازه ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد داشت.

اشموک درباره فروش اولترابوک‌ها نیز صحبت‌ کرد. وی در این باره گفت که بعید می‌داند اینتل به اهداف دور از دسترس خود، مبنی بر تصرف ۴۰ درصد بازار تا پایان سال ۲۰۱۲ برسد. وی افزود:

اینتل نسبت به وضعیت کنونی که دارد رشد شدیدی خواهد داشت، اما بعید می‌دانم بتواند تا پایان سال، ۴۰ درصد بازار را از آن خود کند.


منبع Engadget لینک مطلب