بعد از اینکه هیئت منصفه نتیجه دادگاه را اعلام کرد و جریمه 1.049 میلیار دلاری برای سامسونگ تصویب شد، قاضی Lucy Koh به دو طرف اطلاع داد که به منظور بحث در مورد شکایات جدید اپل از محصولات سامسونگ، جلسه استماع دادرسی در سپتامبر (شهریور و مهر) برگزار خواهد شد. اما تغییر در استراتژی این قاضی تا حدی ماهیت این مسئله را تغییر داد و برنامه جدیدی که برای هر دو طرف تعیین شده، این است که هیچ شکایت جدیدی تا قبل از۶ دسامبر یا ۱۶ آذرماه پذیرفته نخواهد شد.

در دستوری که امروز داده شد، قاضی Koh برنامه جدید را اعلام کرد. علت آن درخواست جدید اپل به منظور ممنوعیت فروش گوشی‌های سامسونگ در آمریکا بوده و به دلیل وسعت این شکایت و انجام فرایند اداری آن، قاضی تصمیم به عقب انداختن جلسه گرفته است. این شکایت ۸ گوشی سامسونگ را در بر داشت که در زیر مشاهده می‌کنید.


Galaxy S 4G
Galaxy S2 (AT&T)
Galaxy S2 (Skyrocket)
Galaxy S2 (T-Mobile)
Galaxy S2 Epic 4G
Galaxy S Showcase
Droid Charge
Galaxy Prevail

این تاخیر برای اپل زیاد خوشحال کننده نیست، اما قاضی Koh قبلا هم گفته بود که برنامه بسیار فشرده‌ای بعد از دادگاه اپل و سامسونگ دارد، بنابراین دو طرف احتمال به تاخیر افتادن آن جلسه را محتمل می‌دانستند. در ضمن سامسونگ درخواستی مبنی بر برداشتن ممنوعیت فروش گلکسی تب 10.1 دارد که قبلا برای این محصول تصویب شده بود، که جلسه مربوط به این موضوع در ۲۰ سپتامبر ۳۰ شهریور انجام خواهد شد.

بنابراین تا پایان سال میلادی هیچ محصولی از سامسونگ در بازار آمریکا ممنوعیت فروش نخواهد داشت. مطمئنا اپل به دنبال راه حلی برای این مشکل است و در جلسه بعدی دو طرف در تاریخ ۳۰ شهریور این راه حل ارایه خواهد شد.


منبع The Verge لینک مطلب