دکمه‌های سرامیکی حجم صدا و قفل گوشی که در قسمت راست لومیا ۸۲۰ قرار گرفته‌اند، به راحتی در دسترس هستند. یک دکمه اختصاصی برای دوربین نیز وجود دارد که البته با کمی تاخیر نرم‌افزار دوربین را اجرا می‌کند.








بدنه براق، کیفیت ساخت گوشی و رنگ‌بندی متنوع، باعث جذابیت بالای لومیا ۸۲۰ شده است. البته زمانی که دو تلفن لومیا ۹۲۰ و لومیا ۸۲۰ را در دست می‌گیرید متوجه کیفیت ساخت بالاتر ۹۲۰ خواهید شد. ولی فراموش نکنید که لومیا ۸۲۰ قرار است برای بازار میانی و با قیمت مناسب‌تر عرضه شود.


در دل Lumia 820 یک پردازنده ۲ هسته‌ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز،  حافظه RAM یک گیگابایتی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز Carl Zeiss گنجانده شده است. ارتقاء پردازنده و حافظه نسبت به نسخه قبلی، باعث شده تا سیستم‌عامل ویندوز فون ۸ به نرمی اجرا شود. وقتی کارکرد نرم و سریع ویندوز فون ۸ را برروی این تلفن مشاهده کنید متوجه می‌شوید که اپل و گوگل چه راه سختی را برای تولید سیستم‌عامل به سبکی و چالاکی ویندوز فون ۸ خواهند داشت. چون هیچ‌کدام از دو سیستم‌عامل اندروید و iOS برروی چنین سخت‌افزاری به این نرمی کار نمی‌کنند.

به لطف سازگاری تمام عیار تلفن‌های لومیا با سیستم‌عامل ویندزو فون ۸، همه چیز از جمله نرم‌افزارهای نصب شده برروی گوشی، کاملا سریع و روان اجرا می‌شوند.

بزرگترین ایرادی که می‌توان به Lumia 820 وارد کرد، نمایشگر ۴.۳ اینچی با رزولوشن نسبتا پایین ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل است. با اینکه سایز نمایشگر این تلفن نسبت به Lumia 800 از ۳.۷ اینچ به ۴.۳ اینچ افزایش یافته اما رزولوشن آن تغییری نکرده است. این رزولوشن تقریبا Lumia 820 را از تمام رقبایش عقب‌تر نگاه می‌دارد. زمانی که لومیا ۸۲۰ را در کنار بردار بزرگترش لومیا ۹۲۰ قرار می‌دهید به وضوح تفاوت کیفیت نمایشگر این دو تلفن را مشاهده می‌کنید.

مورد بعدی مربوط به عدم استفاده از برند PureView در لومیا ۸۲۰ است. لومیا ۸۲۰ نیز مجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز Carl Zeiss که کیفیت نسبتا خوبی دارد اما نه به خوبی پیورویو لومیا ۹۲۰.

نظر شما در مورد Lumia 820 چیست؟


منبع Engadget لینک مطلب