پنل نمایشگر ۴ اینچی آیفون ۵ شباهت زیادی به پنل بکار رفته در iPhone 4S دارد، مشخصات فنی این صفحه نمایش را در زیر مشاهده کنید:


نمایشگر رتینا
قطر 4 اینچ به همراه سیستم چندلمسی
رزولوشن 1136 در 640 پیکسل با تراکم 326 پیکسل در اینچ
نسبت کنتراست 1:800
شدت روشنایی 500nit
لایه ضد اثر انگشت در جلو

همانطور که مشاهده می‌کنید متاسفانه پنل نمایشگر آیفون ۵ نسبت به 4S هیچ تغییری نکرده است و نمایشگر آیفون ۵ نیز همان کنتراست 1 به 800 و روشنایی 500 شمع بر متر مربع را ارایه می‌کند.


اما در ادامه اپل تایید می‌کند که نمایشگر آیفون ۵ از سیستم in-Cell که قبلا هم شایعه شده بود، بهره می‌برد. همانطور که می‌دانید در این سیستم صفحه لمسی و پنل نمایشگر یکی شده و به این ترتیب ضخامت نمایشگر کاهش یافته و حساسیت آن نیز افزایش می‌یابد. اپل در وب سایت خود اعلام کرده که ضخامت صفحه نمایش در این فناوری تا 30 درصد باریک‌تر شده و کیفیت تصویر آن ارتقاء یافته است. علت افزایش کیفیت نزدیک شدن پنل نمایشگر به سطح شیشه است که باعث کاهش انعکاس نور و افزایش توانایی تولید رنگ می‌شود.

در هر صورت انتظار می‌رفت که پنل نمایشگر آیفون ۵ همانند تمامی رقبا نسبت به نسل قبل بهبود داشته باشد، که با این اوصاف به جز افزایش اندازه و حفظ تراکم 326 پیکسل در اینچ و سیستم لمسی یکپارچه با پنل، بهبود قابل ملاحظه دیگری وجود ندارد.

در واقع اپل تنها ابعاد نمایشگر آیفون 4s را از ۳.۵ اینچ به ۴ اینچ افزایش داده و سیستم in-Cell که در تلفن Optimus G ال‌جی نیز وجود دارد را به آن اضافه کرده است. لازم است بدانید که شرکت‌های دیگر نیز راه‌حل‌های متفاوتی برای یکپارچه کردن نمایشگر و صفحه لمسی به کار برده‌اند به عنوان مثال سونی در تلفن Xperia V سنسورها را به جای پنل LCD در شیشه نمایشگر قرار داده است که دقیقا همین نتیجه یعنی نازک شدن و بهبود کیفیت را به همراه داشته است.‬


منبع Apple لینک مطلب