استیو بالمر، مدیرعامل شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای با روزنامه سیاتل تایمز در پاسخ به این پرسش که «اگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ویندوز 8 بر وفق مراد نباشد، طرح آنها چیست؟» ابراز داشته است:

خودتان می‌دانید که ویندوز 8 عالی خواهد بود و چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

و در پاسخ به این پرسش که «آیا نگرانی یا تردیدی نسبت به این موضوع وجود دارد» پاسخ داد:

من برای نگران شدن حقوق نمی‌گیرم و خدمتتان عارضم که هیچ طرح دیگری نداریم. ویندوز 8 محصولی بی‌نظیر است.

اما برخی از منتقدان ایرادهای جدی را به رابط کاربری ویندو ۸ وارد می‌کنند و  حقیقتاً مواردی در ویندوز 8 وجود دارد که نمی‌توان با آن ارتباط برقرار کرد.

بالمر درباره موضوعات دیگری نیز صحبت کرده و در مورد رقابت آنها با گوگل، که از معتبرترین شرکت‌های این حوزه از نظر دانش و توانایی‌های فنی است ابراز داشته:

معتقدم که گوگل یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ این کشور است. خدای نکرده، اصلاً منظورم این نیست که آنها بد هستند. آنها رقیب خوبی برای ما بوده و باالاخص اینکه بنیه علمی و فنی خوبی دارند.


مایکروسافتی‌ها که بیش از پیش از شیوه قدیمی انرژی دادن به برنامه نویسان مستعد استفاده می‌کنند، می‌کوشند تا به طرز جسورانه و رقابتی با گوگل سرشاخ شوند و آنها را از بازار گوشی‌های همراه بدر کنند.

مخصوصاً که می‌کوشند گوشی‌های مجهز به ویندوز فون و تبلت‌های ویندوز آر‌تی شان را آنچنان تقویت کنند که دیگر عرصه‌ای برای آندروید گوگل باقی نماند. به نظر می‌رسد که با عرضه ویندوز 8 در آینده نزدیک بر گرمی این رقابت‌ها افزوده شود.

نظر شما در مورد موفقیت و یا عدم موفقیت ویندوز ۸ مایکروسافت چیست؟


منبع MaximumPC لینک مطلب