پردازنده اصلی این تلفن روی فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز کار می‌کند و زمانی که سیستم نیازی به پردازش سنگین ندارد، یک جفت از هسته‌ها خاموش می‌شوند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. SoC بکار رفته در Optimus G ترکیبی از تراشه‌های APQ8064 و MDM9615 است. APQ8064 کوالکوام باعث شده تا قدرت پردازش نسبتا خوبی در Optimus G بوجود آید.

در آزمایش اول که توسط نرم‌افزار Linpack انجام شده، بازده فوق‌العاده بالای یک هسته Optimus G در پردازش و پهنای باند حافظه را شاهد هستیم.

Optimus G

معماری Krait کوالکام همواره در این آزمایش بسیار خوب عمل می‌کند اما پردازنده APQ8064 به اندازه ۴ هسته‌اش امتیاز کسب نکرده است. در حالت ایده‌آل این پردازنده در آزمایش Multi Threaded که از توان هر ۴ هسته‌ پردازنده استفاده می‌شود باید امتیاز ۴ برابری بدست آورد اما همانطور که مشاهده می‌کنید اختلاف بین قدرت یک هسته در مقابل ۴ هسته آن حدود ۲.۴۵ برابر است.

Optimus G - Linpack

در آزمایش SunSpider که بازده تلفن در مرورگرهای وب را بررسی می‌کند و توانایی اجرای سریع کدهای جاوا اسکریپ در آن مورد آزمایش قرار می‌گیرد، Optimus G نسبتا قوی ظاهر شده است:

Optimus G -SunSpider

SunSpider تقریبا قادر به پشتیبانی از پردازنده‌های چند هسته‌ای می‌باشد اما همانطور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید، بازده Optimus G در این آزمایش خیلی درخشان نیست و تفاوت چندانی نسبت به پردازنده ۲ هسته‌ای Krait بکار رفته در ابزارهای HTC مشاهده نمی‌شود.

Optimus G در آزمایش BrowserMark نیز امتیاز خوبی را بدست نیاورده و دلیل آن احتمالا مرورگر نامناسب ساخته شده توسط خود ال‌جی است.

Browsermark Optimus G

اما وقتی نوبت به پردازنده گرافیکی Adreno 320 می‌رسد، قدرت گرافیک این تلفن خیره کننده می‌شود:

49869

در آزمایش مربوط به قدرت گرافیک، Optimus G فوق‌العاده قوی ظاهر شده و با وجود رزولوشن 1280x768 پیکسلی نمایشگر آن، بازی‌ها بصورت کاملا روان و مناسب اجرا می‌شوند. این تلفن در رزولوشن نمایشگر خود و در آزمایش Egypt HD حدود ۳۷.۵ فریم در ثانیه و در Egypt Classic حدود ۵۹.۸ فریم در ثانیه را نمایش می‌دهد. (توجه داشته باشید که نتیجه آزمایشات GLBenchmark 2.5 که در تصویر بالا و پایین مشاهده می‌کنید در رزولوشن 1080p انجام شده‌اند.)

classic eg

متاسفانه هنوز بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید با پردازنده‌های ۴ هسته‌ای سازگار نیستند و قادر به استفاده از تمام توان این پردازنده‌ها را ندارند اما به هر حال پردازنده گرافیکی Optimus G فوق‌العاده قوی ظاهر شده و از تمام رقبای اندرویدی خود بهتر امتیاز گرفته است.


منبع AnandTech لینک مطلب