بزرگترین اسرار بازاریابی اپل در دادگاه فدرال فاش شد
مدیر بازاریابی اپل در دادگاه بررسی دعوای دو شرکت اپل و سامسونگ که بر سر اختراعهای ثبت شده در سنخوزه برگزار میشود، اعلام کرد که شرکتش برای معرفی محصول جدید نیاز به تبلیغات ندارد ولی در عوض از دو استراتژی زیر بهره میبرد:
بمب رسانهای از طریق بررسیهای مثبت محصول
استفاده از محصولات در برنامههای تلویزیونی و فیلمهای سینمایی
زمانی که یک محصول جدید از جانب اپل معرفی میشود وبسایتهای مختلف به بررسی محصول جدید میپردازند و معمولا بررسیهای منتشر شده نیز محصول مورد نظر اپل را مثبت جلوه میدهند. براساس اعلام بلومبرگ: زمانی که اپل آیفون را برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد، هیچ نوع تبلیغاتی برای معرفی این محصول نداشته است. Schiller مدیربازاریابی اپل نیز در همین راستا و در دادگاه سنخوزه اعلام کرد که شرکتش حتی پس از عرضه آیفون و ورود آن به بازار نیز تبلیغاتی برای فروش بیشتر این محصول نداشته است.
ما نیازی به تبلیغات نداریم، بررسیهای بسیار زیاد و مثبت رسانهها برای آیفون و آیپد به اندازه کافی این محصول را به مردم معرفی میکنند.
بلومبرگ نیز اعلام کرده که اپل برای قرار دادن محصولاتش در فیلم و برنامههای تلویزیونی تاکید بسیار دارد، Schiller نیز گفت:
ما عاشق این هستیم که محصولاتمان توسط ستارگان سینما و تلویزیون استفاده شوند. یکی از کارمندان اپل ارتباط نزدیکی با هالیود دارد تا گجتهای اپل در فیلمها و برنامههای تلویزیونی استفاده شوند.
هیچکدام از دو استراتژی اپل برای معرفی محصولاتش، تعجبآور نیستند چون امروزه در بسیاری از فیلمهای هالیوود و یا برنامههای معروف تلویزیونی شاهد مکبوک، آیفون و آیپد هستیم. اما نکته قابل توجه در این میان این است که اپل اصلا علاقهای به تبلیغات و بازاریابی مستقیم کالاهای خود ندارد.
منبع Businessinsider لینک مطلب
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- ممکن است سخت افزار آیفون 12 پرو مکس بسیار قدرتمندتر از آیفون 12 پرو باشد
- ایسر گوشی هوشمند CloudMobile را در روز ۱۵ شهریور در بریتانیا ارائه خواهد کرد
- ضرردهی واحد موبایل ال جی در فصل سوم 2020 کاهش پیدا کرده است
- دانشمندان کشف اخیر مولکول نشانگر حیات در زهره را رد کردند
- چطور اخبار و رویدادهای المپیک لندن را به صورت آنلاین دنبال کنیم؟
- مایکروسافت ابزار تبدیل نرم افزارهای iOS به WP7 را معرفی کرد
- آیا باتری های الماس رادیواکتیو چاره مشکل ضایعات هسته ای هستند
- عمر تلویزیونهای LCD، LED و پلاسما چقدر است؟
- مایکروسافت با عبور از گوگل به سومین برند باارزش دنیا تبدیل شد
- چگونه با دوربین نیکون D3400 بهترین عکس را بگیریم؟
- چه خوراکی هایی را نباید به صورت خام یا نارس بخوریم
- نصب و چیدمان قاب روی دیوار و نکاتی که باید رعایت کنید
- عذرخواهی سونی بهدلیل سوءتفاهم پیشآمده درباره قابلیت ضبط صدای پلی استیشن 5
- مهاجران بوی مردار میدهند؟!
- ورزش دیسک گردن؛ تسکین درد دیسک گردن با 8 حرکت ساده در منزل
- واروژان و پوستاندازی موسیقی در ایران
- معرفی بهترین دوربین های حرفه ای نیکون
- آیا ماده تاریک مجموعه ای از سیاهچاله ها است که در طول بیگ بنگ تشکیل شدند
- اهمیت لایه بندی در بهبود تصاویر
- جمعبندی اخبار و شایعات منتشر شده از نمایشگاه تخصصی تجهیزات عکاسی Photokina 2012
منبع : تیاندا