مایکروسافت روز دوشنبه اعلام کرد که نسل بعدی سیستم‌عامل این کمپانی یعنی ویندوز 8 در سه نسخه ارائه می گردد:


Windows 8
Windows 8 Pro
Windows RT

مایکروسافت هر نسخه را با جزئیات در بلاگ خود تشریح کرده و ادعا نموده که هر کدام از این نسخه‌ها تجربه متفاوتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. Windows 8 و Windows 8 Pro تبلت‌ها و PC های مبتنی بر پردازنده های x86 و نسخه Windows RT برای دستگاه‌های مبتنی بر پردازنده ARM طراحی شده‌اند. نسخه اصلی ویندوز 8 برای استفاده روزمره تولید شده، در حالی که نسخه Pro برای مشتاقان تکنولوژی و متخصصان دنیای تجارت و فناوری و نسخه RT برای دستگاه‌هایی با کارایی سبکتر ارائه خواهد شد.


نسخه Pro تمام ویژگی‌های این سیستم‌عامل شامل مجازی سازی، مدیریت PC، و ارتباط با دامین را دارد. بنا به گفته مایکروسافت "اگر مشتاق تکنولوژی هستید و یا می‌خواهید از کامپیوترتان در محیط های تجاری استفاده کنید، نیاز به ویندوز 8 نسخه Pro دارید."

ویندوز RT که قبلا با نام غیر رسمی Windows on ARM شناخته می‌شد، فقط به صورت از قبل نصب شده روی تبلت‌ها و PC‌های مبتنی بر ARM وجود خواهد داشت و شامل نسخه جدید بهبود یافته برای صفحات لمسی دسکتاپ Microsoft Word, Excel, PowerPoint و OneNote خواهد بود. مایکروسافت بنا به گزارش‌ها کار روی ویندوز 8 را تا پایان تابستان به پایان می‌رساند و اولین موج PC ها و تبلت های مبتنی بر پلتفرم جدید در اکتبر عرضه خواهند شد.


منبع BGR لینک مطلب