تکنولوژی نوین هوندا به منظور کاهش ترافیک
شتاب گرفتن و توقف کردنهای متعدد در بزرگراهها که برای بسیاری از رانندگان به امری عادی بدل شده است، زمان سفرهای شهری را طولانیتر از معمول میکند. این امر باعث افزایش احتمال بروز تصادف خودروها میشود و مصرف سوخت را بیش از پیش میکند. شاید فناوری تازه ارائه شده توسط شرکت خودروساز هوندا بتواند از این توقفهای بیدلیل و مشکلات ناشی از آنها بکاهد. با تکنولوژِی نظارت رانندگی شرکت هوندا این نوع ترافیک که معمولا با نام stop-and-go traffic شناخته میشود کمتر به وقوع میپیوندد.
شرکت هوندا در یک کار مشترک تحقیقاتی با موسسه علوم و تحقیقات دانشگاه توکیو، به تکنولوژی دست یافته است که میتواند خودروهایی را که با شتاب گرفتن و توقفهای مداوم موجب ترافیک میشوند را شناسایی کرده و شما را از آنها دور کند. فناوری جدید این شرکت میتواند خودروهایی را که عامل ایجاد ترافیک میشوند شناسایی کند و با فاصله گرفتن خودرو از آنها، به راننده کمک کند تا با سرعت کمتری مسیر خود را ادامه دهد یا بنا بر شرایط جاده مسیری را انتخاب کند تا درگیر سرعت گرفتن و ترمزهای پشتسرهم نشود. به طور مثال به جای آنکه شما مجبور شوید با هر بار ترمز خودروی جلویی پدال ترمز را فشار دهید، به کمک این سیستم میتوانید با فاصله گرفتن از ماشین جلویی، اثر تغییر سرعتهای ناگهانی او را تا حدی خنثی کنید.
نتایج تحقیقات صورت گرفته نشان میدهد که این تکنولوژی میتواند میانگین سرعت تردد در بزرگراها را به میزان 23 درصد افزایش دهد که این مهم به جلوگیری از اتلاف انرژی کمک کرده و در کاهش آلودگیهای زیست محیطی و به هدر رفتن زمان رانندگان کمک شایانی میکند. پیشبینی میشود با یکپارچه شدن این سیستم با فضای ابری سرورهای ترافیکی و استفاده از سیستم ACC شاهد کاهش 8 درصدی در مصرف سوخت خودروها باشیم.
از نظر تئوریکی برای خودروهایی که مجهز به سیستم کروز کنترل وفقی هستند، مشخصات ترافیکی میتواند به کمک یک سیستم همگام سازی ابری ما بین تمام خودروها همگام شود. هر چند پیادهسازی این سیستم کمی دور از ذهن به نظر میرسد اما قبلا شرکت Volvo نوعی از این سیستم را با نام Safe Road Trains for the Environment (SARTRE) pilot project پیاده سازی کرده بود. در سیستم گروهی SARTRE ، ماشینها همه دستورات خودرو لیدر یا اصلی را دنبال کرده و راننده ماشینهای گروه میتوانند بدون رانندگی به تماشای فیلم، خوردن غذا، وب گردی و... مشغول باشند. در این سیستم خودروی لیدر توسط یک راننده حرفهای هدایت شده و ما بقی ماشینهای گروه با سرعت یکسان دنباله روی دستورات آن میباشند.
هوندا در تلاش است برای وارد کردن این سیستم به بازار، تستهای جاده ای لازم را برای عرضه هر چه زودتر آن ترتیب دهد. قرار است این سیستم در ماه جاری در جادههای ایتالیا ودر تیرماه در جادههای اندونزی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. البته اگر رانندگان حتی الامکان با سرعت ثابت رانندگی کنند و فاصله درست و مناسب را از خودروی جلویی حفظ کنند، دیگر نیازی به این تکنولوژیهای پیچیده و مبتنی بر شبکههای پر هزینه نخواهد بود.
منبع CNET لینک مطلب
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- ۱۰ مورد از سریعترین شاهکارهای انسانی و تکنولوژیکی تاریخ
- پرواز با دو بال امید و تلاش
- گیمبال موبایل چیست و چه نیازی به آن داریم؟
- تفاوت لنزهای کانن 18-55 میلیمتر کانن
- Sharp تولید PC های ویندوز را متوقف و در عوض تبلت های اندروید تولید می کند
- مشخصات سخت افزاری نسخه طرفداران گلکسی اس 20 فاش شد
- سختافزار مهمتر است یا نرمافزار؟
- از پدیده Lens Flare خلاقانه استفاده کنید
- شایع ترین دلایل خستگی و بی حالی روزانه که باید جدی بگیرید
- گناه کدام ماست؟
- TSMC، رقیب سامسونگ پیشنهاد تولید اختصاصی برای اپل و کوالکام را رد کرد
- HTC Edge: اولین تلفن چهار هسته ای دنیا
- دو گوشی هوشمند جدید از سری ردمی نوت شیائومی به زودی معرفی می شود
- شما و فروغ
- جدیدترین اخبار هفته گذشته در دنیای عکاسی
- کارت حافظه جانبی یک ترابایتی ایکس باکس سری ایکس و اس 220 دلار قیمت دارد
- استفاده از فلاش برای عکاسی از عروسی
- iOS 5 هم با سرعت هر چه تمام، Jailbreak شد
- Days Gone روی پلی استیشن 5 با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می شود
منبع : تیاندا