چند ماه پیش، اپل بر سر بهبود دوربین آیپد جدید سر و صدای زیادی به پا کرد. 5 مگاپیکسل، ویدئوی 1080p، اپتیک‌های پیشرفته و ... .

واکنش من این بود: خوب که چی؟!

نیاز من به دوربین در تبلت مثل نیازم به رادیو در یک توستر است! این ویژگی نیست که کاربرد زیادی داشته باشد و در واقع من شاید یک بار هم از آن استفاده نکرده باشم. وقتی محبوبیت بالای کیندل فایر بدون دوربین را می‌بینم فکر می‌کنم که احتمالا در این احساس تنها نیستم.

از سویی عکس گرفتن با تبلت واقعا کار ساده‌ای نیست. چه در مدل 7 اینچ و چه در 10 اینچ باید تبلت را با هر دو دست‌تان محکم و بدون لرزش بگیرید تا عکسی مناسب یا ویدئویی قابل تحمل را ضبط کنید. صفحه بزرگ مسلما دید بهتری را در اختیارتان قرار می‌دهد، اما به نظرم عکاسی با وسیله‌ای به آن بزرگی عجیب و غریب است.

حتما در مورد ارتباط تصویری مانند: FaceTime، Skype و سایر اپلیکیشن‌های چت ویدئویی می‌پرسید. البته که هر چه دوربین باکیفت‌تر باشد بهتر است. من افراد کمی را می‌شناسم که واقعا تماس‌های ویدئویی را دوست داشته باشند و اکثر آنهایی که از این قابلیت استفاده می‌کنند معمولا از تلفن هوشمند خود برای مکالمه ویدیویی بکار می‌گیرند. اکثر مردم گفتگوی ویدیویی با تبلت را یکی دو بار به عنوان یک قابلیت تازه امتحان می‌کنند، سپس دوباره از همان تماس‌های صوتی ساده استفاده می‌کنند. از طرفی دوربین جلوی تبلت برای مکالمه ویدیوی کافی است و نیازی به دوربین پشت نیست. از همه این‌ها هم که بگذریم با این وضعیت اینترنت در کشور مکالمه ویدیویی همواره با مشکلات بسیار و قطع و وصل شدن‌های جنون‌آمیز است.

در نهایت برخی از نرم‌افزارهای عکاسی حرفه‌ای روی تبلت بهتر کار می‌کنند. بچه‌های من مدام با نرم افزار Photo Booth روی آیپد کار می‌کنند، و برنامه‌هایی چون FaceGoo و VideoFX Live با نمایشگر بزرگتر، جالب‌تر به نظر می‌رسند. من به شخصه Lego Super Hero Movie Maker را که روی نمایشگر بزرگ آیپد واقعا عالی عمل می‌کند را خیلی دوست دارم.

همه این‌ها این سوال را مطرح می کنند که: اهمیت دوربین در تبلت‌ها چقدر است؟ به نظر شما این ویژگی در تبلت‌ها ضروری است، یا ضروری نیست ولی داشتن این ویژگی خوب است، یا این که کاملا یک چیز اضافی در تبلت‌ها است؟ نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

{acepolls 10}


منبع CNET لینک مطلب لینک نظرسنجی