رشد 30 درصدی تعداد کاربران Pinterest در اوایل سال 2012، یک موفقیت بزرگ برای این کمپانی محسوب می‌شود؛ نسبت کاربران خانم در این شبکه‌اجتماعی نسبت به آقایان 60 به 40 است.

به نقل از مت تاتهام، یکی از کارشناسان موسسه تحقیقاتی Experian، شبکه‌اجتماعی Pinterest توانست در ماه فوریه، نزدیکترین رقیب خود یعنی LinkedIn را از نظر تعداد کل بازدیدها پشت سر بگذارد و مقام سوم شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار امریکایی را از آن خود کند. بنا به گفته‌های وی می‌توان میزان بازدید از سایت‌های اجتماعی در ماه مارس را به صورت زیر رتبه بندی نمود.


1. فیس‌بوک 7 میلیارد بازدید
2. توئیتر 182 میلیون بازدید
3. پینترست 104 میلیون بازدید
4. لینکد این 86 میلیون بازدید
5. تگد 72 میلیون بازدید
6. گوگل پلاس 61 میلیون بازدید

اطلاعات و آمار فوق در واقع تعداد کلی بازدیدها را نمایش می‌دهد، نه تعداد بازدیدکننده‌های هر شبکه‌اجتماعی را (هر بازدیدکننده ممکن است چندین بار یک سایت را بازدید کند؛).

ضمنا این آمار مربوط به ترافیک حاصل از وب است و آمار و ارقام مربوط به برنامه‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند در آن لحاظ نشده است. نتایج فوق نشان می‌دهد که سایت‌های Foursquare و Instagram به ترتیب 2.9 و 10 میلیون بازدید را در ماه مارس پذیرا بوده اند.

در تحقیق دیگری که توسط موسسه ComScore انجام شده، تعداد بازدیدهای گوشی‌های هوشمند لحاظ نشده ولی در عوض تعداد بازدیدکننده‌ها محاسبه گردیده است. این بررسی شبکه‌اجتماعی Pinterest، در بین 50 سایت اول در این زمینه قرار نگرفت درحالیکه LinkedIn با 36 میلیون بازدیدکننده در مقام بیست و هفتم این فهرست جا خوش کرده است. این می‌تواند نشان‌دهنده این موضوع باشد که تعداد کلی بازدیدکننده‌های Pniterest خیلی هم زیاد نیستند ولی کاربران Pinterest دائما به شبکه‌اجتماعی مورد علاقه شان سر می‌زنند.

جالب است بدانید که در همین تحقیق نیز سایت Pinterest با 17.8 میلیون بازدید در ماه فوریه توانسته سومین سایت از نظر میزان رشد بازدیدکننده به حساب می‌آید.

منبع: Mashable | لینک مطلب