نرم افزار Siri گوشی iPhone 4S بیشتر مشابه منشی تلفنی است و به اغلب سئوالات شما پاسخ می دهد. جالب است بدانید این دستگاه به سئوالات غیر جدی و تکراری، پاسخ یکسانی نمی دهد. مثلا اگر 10 بار از او بپرسید" " با من ازدواج می کنی" ممکن است 10 جواب متفاوت به شما بدهد.

بیش از یک نرم افزار تشخیص صدا

بسیاری از کاربران تصور می کنند، نرم افزارهای مشابه Siri، تنها می توانند دستورات صوتی را تشخیص دهند و به همین دلیل الگوریتم خاصی ندارند. ولی این نرم افزارها علاوه بر تشخیص کلام، باید منظور شما را نیز متوجه شده و پاسخ مناسب آن را فراهم کنند.

برای معرفی بهترین نرم افزار، دستورات مختلف وضعیت هوا، ارسال ایمیل و SMS، نمایش مکان، دستور باز کردن برنامه یا سایت مورد نظر و ... را بر روی یک تلفن هوشمند اندرویدی امتحان کردیم. برخی از این نرم افزارها مانند Speaktoit حتی قادر به پخش موزیک دلخواه شما نیز هستند. در ادامه بهترین نرم افزارهایی که عملکرد مشابه Siri دارند را معرفی کرده ایم. 

Speaktoit

speaktopit-2-5233690در این نرم افزار بسیار جذاب، می توانید شخص مجازی و کارتونی که پاسخ شما را می دهد را نیز مشاهده کنید. شما می توانید ظاهر، جنسیت، مدل مو یا لباس و شمایل کلی این شخصیت کارتونی را تغییر دهید.

برقراری تماس تلفنی، پخش موزیک دلخواه، ارسال SMS، امکان پاسخ به تماس و ... از جمله دستوراتی است که این برنامه به صورت صوتی دریافت و اجرا می کند. Speaktoit در میان طرفداران اندروید یکی از پرطرفدارترین نرم افزارهای تشخیص دستورات صوتی است.

این نرم افزار می تواند زمانبدی یا دستور کار امروز شما را بخواند تا از آن مطلع شوید.

لینک دانلود Speaktoit در اندروید مارکت

Google Voice Actions

google-voice-actions-5233686

بسیاری از نرم ازفزارهای تشخیص صدا، ادعا می کنند که می توانند هر آنچه شما می پرسید را پاسخ دهند. یکی از این نرم افزارهای رایگان Voice Actions است. البته جملاتی که برای اجرای دستوراتتان به این نرم افزار می دهید، باید صحیح باشد. به طور مثال برای پخش آهنگی از Benny Carter باید دستور Listen to Benny Carter را به برنامه بدهید و اگر به جای Listen از Play استفاده کنید، دستور شما اجرا نخواهد شد.

این برنامه علاوه بر پخش موزیک مورد علاقه شما، می تواند با استفاده از دستورات صوتی، SMS ارسال کند، ایمیل بزند، تماس بگیرد، مسیر صحیح را نمایش دهد، نکته برداری کند و به سایت مورد علاقه شما نیز مراجعه کند.

زمانی که شما از این برنامه در مورد وضعیت هوا سئوال کنید، وضعیت هوای روزهای آینده را به شما نمایش می دهد ولی آنها را مانند برنامه Speaktoit برای شما نمی خواند. اگر در حین رانندگی باشید استفاده از این نرم افزار کمی خطرناک است.

لینک دانلود Voice Actions در  اندروید مارکت

Vlingo

vlingo-5233694

این نرم افزار دو سیستم تشخیص دستورات صوتی دارد. شما می توانید در این برنامه، سیستم تشخیص صدای Google را انتخاب کنید و یا از پردازنده تشخیص صدای انحصاری نرم افزارVlingo استفاده کنید.

پیشنهاد ما این است که حتما از سیستم تشخیص صدای گوگل استفاده کنید و سراغ سیستم انحصاری این نرم افزار نروید.

چراکه سیستم Vlingo کمی ناامیدکننده است و متوجه بیشتر دستورات نمی شود.

یکی از ویژگی های مثبت این برنامه این است که می توانید با استفاده از آن، فیسبوک خود را به روز رسانی کنید و آنچه تمایل دارید را در توییتر خود ارسال کنید.

لینک دانلود Vlingo در اندروید مارکت

برای مشاهده دو نرم افزار آخر، ادامه مقاله را در صفحه دوم مطالعه کنید.


Jeannie

voice-actions-for-iphone-4-5233684

این نرم افزار تا هفته پیش Voice Actions نام داشت.ولی تهیه کننده این نرم افزار اخیرا نام آن را به Jeannie تغییر داده است.

Jeannie رایگان می باشد. ولی عملکرد خیلی خوبی نسبت به دو برنامه قبلی ندارد.

به طور مثال زمانی که از این نرم افزار خواستیم که در یک زمان مشخص، زنگ موبایل را تنظیم کند این کار را انجام داد. ولی دقیقا پیش از زنگ زدن، زمانبندی آن خاموش شد.

زمانی که در مورد قیمت گوشی های Apple موجود در بازار از این نرم افزار سئوال کردیم، پاسخ عجیبی شنیدیم.

Jeannie در قسمت عکس های گوگل جست و جو را آغاز کرده و کلیه عکس های Apple را برای ما نمایش داد. ظاهرا درک این نرم افزار از سئوالاتی که از او می شود خیلی بالا نیست و یا بر حسب سلیقه خود به سئوالات پاسخ می دهد. در کل نصب این نرم افزار را به شما توصیه نمی کنیم.

لینک دانلود Jeannie در اندروید مارکت

Eva Intern

eva-intern-5233676

در این نرم افزار، می توانید مخاطبی که پاسخ سئوالات شما را می دهد، انتخاب کنید. Eva و Evan دو شخصیتی هستند که در این برنامه از آنها استفاده شده است. این نرم افزار می تواند دستورات صوتی مانند ساخت گزارش مخارج روزانه، باز کردن برنامه مورد نظر، به روز رسانی فیسبوک، مدیریت شماره تلفن ها و ... را انجام دهد.

ایراد این نرم افزار این است که در اجرای دستورات صوتی کمی محتاط است. به طور مثال اگر به برنامه دستور یافتن قیمت محصولات مایکروسافت را بدهید، پاسخ های زیاد و مشابهی برای شما می یابد.

علاوه بر این اگر دستور زمانبندی به این برنامه داده باشید آن را مکررا برای شما تکرار می کند. ما نتوانستیم روش ساکت کردن Eva برای زمانبندی ها را در این برنامه بیابیم و به همین دلیل Eva را Uninstall کردیم. چراکه بیش از حد لازم برنامه های زمانبندی را تکرار می کرد.

نظر شما در مورد این برنامه ها چیست. آیا برنامه بهتری برای تشخیص دستورات صوتی سراغ دارید؟

لینک دانلود Eva Intern در اندروید مارکت

منبع: PCworld