اگر هنوز گوشی آیفون یا آیپد خود را جیلبریک نکرده اید، می توانید با ساخت اکانت رایگان در iTunes تعدادی از App های رایگان و کاربردی معرفی شده در این مقاله را دانلود کنید. برای ساخت اکانت رایگان مقالات زیر را مطالعه کنید تا به ساده ترین روش برای دستگاه Apple خود اکانت بسازید.


نصب iTunes و ساخت اکانت برای گوشی
دانلود و نصب برنامه های رایگان از iTunes

اگر قصد دارید گوشی خود را جیلبریک کرده و برنامه های غیر رایگان را روی دستگاه خود نصب کنید، مقالات زیر را مطالعه کنید.


چگونه روی گوشی iPhone خود، برنامه های گران قیمت را به صورت رایگان نصب کنیم
نحوه نصب برنامه های Crack شده روی دستگاه Apple

در این مقاله به معرفی 10 نرم افزار برتر موجود در iOS می پردازیم و 10 برنامه دیگر را در قسمت دوم مقاله معرفی خواهیم کرد.

Flipboard – رایگان

flipboard2

Flipboard برنامه خبرخوان جامعی است که سال گذشته برای دستگاه آیپد تولید شد. با گذشت زمان و افزایش محبوبیت این برنامه، نسخه دیگری از آن برای آیفون نیز به بازار عرضه شد.

Flipboard بهترین برنامه خبرخوان سال 2011 شناخته شده است. بعد از نصب این برنامه می توانید از بین اخبار مورد علاقه خود مانند خبر های اقتصادی، ورزشی، سیاسی و ... گزینه های مورد نظرتان را انتخاب کنید تا هر بار که این برنامه را باز می کنید،اخبار و موضوعات مورد علاقه شما به روز رسانی شود.

لینک دانلود از App Store

PhotoSynth – رایگان

photosynth1

شاید جالب باشد که بدانید این برنامه محبوب، توسط مایکروسافت ساخته شده است.

تنها کافی است این برنامه را باز کنید تا دوربین دستگاه شما فعال شود و بتوانید عکس های پانورامای 360 درجه زیبایی را با گوشی خود بگیرید.

لینک دانلود از App Store

SoundTracking – رایگان

soundtracking

اگر هنگام پخش موزیک، این برنامه را باز کنید می توانید نام خواننده، آهنگ و اطلاعات کامل مربوط به آن را مشاهده کنید و همچنین آهنگ مورد علاقه خود را با سایر دوستاننتان در فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید و آنها در این آهنگ ها تگ کنید.

عملکرد این برنامه نسبتا مشابه عملکرد Shazam است.

لینک دانلود از سایت اپل

Google Translate – رایگان

googletranslate

این نرم افزار قادر است زبان های مختلف را به صورت آنلاین به یکدیگر ترجمه کند.

حتی می توانید هنگامی که Google Translate باز است، جمله ای بگویید تا این برنامه آن را ترجمه کند. Google Translate در حال حاضر قادر است زیان های مختلف را به صورت آنلاین، به یکدیگر ترجمه کند.

لینک دانلود از سایت اپل

SkyView – رایگان

skyview

این برنامه جذاب قادر است با استفاده از تکنولوژی های مختلف، ستارگان را به شما نمایش داده و اطلاعات زیادی در مورد علم نجوم در اختیار شما قرار دهد.

Skyview با گرافیک سه بعدی و اطلاعات کاملی که در مورد ستارگان عرضه می کند، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است.

لینک دانلود از سایت اپل

GarageBand با قیمت 4.99 دلار

garageband

این برنامه گوشی آیفون شما را به مجموعه ای از آلات موسیقی لمسی تبدیل می کند.

زمانی که قصد دارید قطعه ای بنوازید یا به بررسی نت های مختلف بپردازید، تنها کافی است گوشی آیفون خود را از جیب خود بیرون آورده و برنامه GarageBand را اجرا کنید و قطعه موسیقی مورد علاقه خود را با استفاده از ابزارهای مختلف موسیقی که در اختیار شما قرار می گیرد، بنوازید.


لینک دانلود شماره 1
لینک دانلود شماره 2
لینک دانلود شماره 3

Tiger Woods: My Swing با قیمت 4.99 دلار

tigerwoods

این برنامه مخصوص کاربرانی است که به بازی گلف علاقه مندند. شما می توانید در طول بازی گلف، با استفاده از برنامه Tiger Woods، از خودتان ویدئو تهیه کنید.

Tiger Woods با استفاده از ویدئوهایی که هنگام بازی گلف، از خودتان می گیرید، کلیه اشکالات استایل بدن شما را تحلیل کرده و الگوی مناسب برای اصلاح حالت بدن و ضربه هایتان را ترسیم می کند.


لینک دانلود شماره 1
لینک دانلود شماره 2

iMuscle با قیمت 1.99 دلار

imuscle

این برنامه علاوه بر اندازه گیری ضربان قلب و میزان کالری مصرفی در طول ورزش، بیش از 450 حرکت ورزشی متفاوت را آموزش می دهد و برای کاربرانی که به بدنسازی و ورزش علاقه مندند مناسب است.

شما می توانید نحوه حرکت کلیه عضلات و ماهیچه های بدن را مشاهده کنید تا بهترین حرکات ورزشی مورد نظرتان را انتخاب نمایید.


لینک دانلود شماره 1
لینک دانلود شماره 2

Snapseed با قیمت 4.99 دلار

snapseed

برنامه های رایگان زیادی برای ویرایش عکس ها در آیفون و آیپد وجود دارند. ولی Snapseed بی شک بهترین برنامه ویرایش عکس است که قابلیت های زیادی در اختیار کاربران مبتدی تا حرفه ای قرار می دهد. 

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به عکاسی با دوربین گوشی موبایل خود علاقه مندید، این برنامه را از دست ندهید.


لینک دانلود شماره 1
لینک دانلود شماره 2

Super 8 با قیمت  0.99 دلار

super8

سوپر 8 هم از جمله برنامه هایی است که ویژگی های جذابی به دوربین دستگاه شما اضافه می کند. با استفاده از این برنامه می توانید فیلم هایی با شکل و شمایل مختلف بگیرید. گرفتن فیلم های قدیمی و یا لرزان و همچنین محو شده، از جمله قابلیت هایی است که به این برنامه اضافه شده است.

در قسمت دوم این مقاله 10 برنامه برتر دیگر را معرفی خواهیم کرد. تعدادی از این برنامه های کاربردی، رایگان و تعدادی غیر رایگانند. نظر شما در مورد این برنامه ها چیست؟ به نظر شما کدام یک از برنامه ها می بایست در لیست بهترین برنامه های کاربردی قرار می گرفتند؟


لینک دانلود شماره 1
لینک دانلود شماره 2
لینک دانلود شماره 3

منبع: Techradar