چندی پیش گوگل رسما اعلام کرد که روزانه بیش از 700,000 ابزار اندرویدی در روز فعال می شوند. اما به نظر می رسد کریسمس امسال برای گوگل بسیار پربار بوده است. اندی روبین در توییتر خود اعلام کرد که 3.7 میلیون ابزار اندرویدی در روزهای 24 و 25 دسامبر فعال شده اند. این بدین معناست که در این دو روز حداقل 3.7 میلیون تبلت و تلفن هوشمند اندرویدی به فروش رسیده است. چون براساس اعلام گوگل منظور از فعال سازی این است که کاربر ابزار خود را روشن نموده و به اینترنت وصل شود تا سیستم عامل تلفن و یا تبلت اش فعال گردد.

اما براساس آمار و ارقامی که Flurry منتشر نموده، ممکن است اوضاع اپل بسیار بهتر از گوگل بوده باشد. Flurry کدهای ردیاب خود را برروی 140,000 نرم افزار موبایلنصب کرده است. براساس گزارش این وب سایت تنها در روز کریسمس بیش از 6.8 میلیون ابزار iOS و اندروید فعال شده اند. حتی اگر در نظر بگریم که 80 درصد فروش 3.7 میلیونی اندروید در روز کریسمس اتفاق افتاده باشد، در این صورت 3 میلیون ابزار اندرویدی و 3.8 میلیون ابزار مبتنی بر iOS به فروش رسیده است.

Localytics گزارش می دهد که رشد مجموعه سه محصول اپل یعنی iPod, iPad و iPhone باعث پیشی گرفتن اپل از اندروید در کریسمس شده است. به سختی می توان گفت که اپل در خارج امریکا نیز بیشتر از اندروید فروخته باشد مخصوصا در کشورهایی همچون کره (خانه سامسونگ) و سوئد که اندروید بازار را در دست دارد.

منبع: Digital Trends