براساس اخبار منتشر شده اینتل علاوه بر تبلت و نوت بوک های فوق العاده باریک، ابزارهای دیگر مبتنی بر ویندوز 8 را نیز به نمایش خواهد گذاشت. سخت افزار هایی که اینتل قصد دارد به زودی معرفی کند با معماری x86 کار می کنند که نسخه های مختلف ویندوز مایکروسافت نیز پیش از ویندوز 8 از آن پشتیبانی می کردند. اما مایکروسافت می بایست از آنسوی x86 یعنی پردازنده های ARM نیز پشتیبانی کند تا ویندوز 8 برروی تبلت و تلفن های هوشمند که به پردازنده های ARM مجهز می باشند نیز به خوبی کار کند.

مایکروسافت در کنفرانس BUILD امسال تبلت های جدید سامسونگ با سیستم عامل Windows 8 را نیز به نمایش خواهد گذاشت که البته این تبلت ها نیز مجهز به پردازنده های x86 اینتل خواهند بود. همانطور که می دانید بازار پردازنده ها در دست اینتل است اما این شرکت سهمی از بازار تبلت ها ندارد اما اینتل امید دارد پس از عرضه ویندوز 8 تبلت های مجهز به پردازنده های اینتل پرفروش شوند. براساس گزارشات اعلام شده، اینتل تمرکز خود را بر IDF معطوف کرده تا تبلت و نوت بوک های ویندوز 8 را با پردازنده ATOM به نمایش عموم در آورد.

در حال حاضر اینتل و ARM در دو جبهه مختلف کامپیوتر های شخصی و ابزارهای موبایل (تبلت و تلفن هوشمند) در حال جنگ می باشند. اینتل در نمایشگاه IDF اطلاعات کامل تری را در رابطه با نوت بوک های فوق العاده باریک اعلام خواهد کرد. اینتل نوت بوک های Ultrabook را اینگونه توصیف می کند: [highlight class="red"]کامپیوترهای فوق العاده باریک و سبک بامکانات مشابه تبلت ها

اینتل امید دارد با عرضه Ultrabookها نظر کاربران را مجددا به سمت کامپیوترهای شخصی جلب نموده و بخشی از کاربران تبلت ها را به خود جذب کند.

Nvidia و TI نیز قرار است در کنفرانس BUILD حضور داشته باشند و محصولات سازگار با ویندوز 8 را به معرفی کنند. Nvidia تایید کرده که نسخه جدید تراشه Tegra با ویندوز 8 سازگار خواهد بود.

IDF - Intel Developer Forum از امروز، سه شنبه تا پنج شنبه و در سانفرانسیکو برگزار خواهد شد و کنفرانس BUILD نیز در کالیفرنیا و از سه شنبه تا جمعه برقرار خواهد بود.

منبع: PC World