ال‌جی برای نمایش تصاویر سه‌بعدی پایدار در زاوایای دید مختلف، از فناوری دنبال کردن حرکت چشم استفاده کرده است. مانیتور سه‌بعدی D2000 تصاویر سه‌بعدی را در زاویای مختلف و براساس حرکت چشم های ببیننده نمایش می‌دهد. یک حسگر خاص در بالای مانیتور ال‌جی قرار داده شده که حرکت چشم ها را تشخیص داده و براساس موقعیت قرار گرفتن کاربر نسبت به مانیتور تصاویر سه‌بعدی را نمایش می‌دهد. استفاده از این فناوری به این معنا است که تنها یک کاربر به‌صورت هم‌زمان می‌تواند تصاویر سه‌بعدی را در این مانیتور مشاهده کند.

البته ال‌جی اولین شرکتی نیست که از این فناوری برای پخش تصاویر سه‌بعدی استفاده می‌کند توشیبا پیش از ال‌جی این فناوری را در نوت بوک های مخصوص بازی خود (Qosmio F750) بکاربرده بود.

مانیتور D2000  ال‌جی از نوع LED-Backlit است و قادر است تصاویر دو بعدی را به سه‌بعدی تبدیل کند البته این قابلیت نیز پیش تر در نوت بوک های Alienware M17x یا Qosmio F770 توشیا معرفی شده بود اما این دو لپ‌تاپ برای پخش تصاویر سه‌بعدی از فناوری Active Shutter استفاده می‌کنند و برای مشاهده سه‌بعدی باید از عینک استفاده کنید.

مانیتور D2000 تا کمتر از یک ماه دیگر وارد بازار کره جنوبی می‌شود و ممکن است کمی بعد نیز وارد بازار کشور شود. هنوز قیمت مانیتور جدید اعلام نشده است.

منبع: CNET