Toyota این بار روشی بر خلاف روش بازار جهانی اعمال کرده و خودرو Etios جدید خود را در کل کشور ها عرضه نکرده است. در واقع این خودرو در هند و مخصوص هندی ها ساخته شده است و فعلا در بازار کشور های دیگر مشاهده نمی شود.

نام مدل سدان این خودرو Etios و نام مدل هاچ بک آن Etios Liva است. کیفیت و طراحی این دو به حدی خوب است که شما تصور می کنید ساخت اروپا یا امریکای شمالی هستند.

ویژگی های جذاب Toyota Etios که آن را نزد هندی ها محبوب می کند چیست؟

همان طور که اشاره شد این ماشین مخصوص هندی هاست. ویژگی اولی که این ماشین را محبوب مردم این کشور کرده، AC بسیار قدرتمند آن است. اگر کولر این ماشین روی بیشترین قدرت قرار بگیرد، دمای اتاق ماشین سریعا پایین خواهد آمد و تحمل گرم ترین و شرجی ترین روز های هند برای سرنشینان راحت خواهد بود.

علاوه بر این جاده های هند مانند جاده و خیابان های ژاپن هموار نیستند. به همین دلیل قسمت زیرین ماشین بسیار مستحکم ساخته شده و مخصوص این نوع جاده هاست. بنابراین افرادی که در هند ماشین سواری می کنند نباید نگران خراب شدن ماشین خود در اثر حرکت و جا به جایی باشند.

این ماشین می تواند 13 لیتر آب در مخزن خود ذخیره کند. موتور این ماشین 1.5 لیتری 90 اسب بخار قدرت دارد. موتور Etios Liva که 1.2 لیتری است 80 اسب بخار قدرت دارد. در ادامه گالری تصاویر این ماشین را مشاهده می کنید.

{gallery}toyota/etios:88:70{/gallery}

مسلما این ماشین ها سریع ترین ماشین هایی نیستند که تا کنون مشاهده کرده اید ولی از آنجا که مخصوص این کشور و با توجه به نیاز آنها ساخته شده اند، قابل تقدیر و توجه هستند. از آنجایی که این ماشین ها یا توجه به نیاز این کشور ساخته شده اند، نباید قیمت بالایی هم داشته باشند.

به نظر شما اگر قرار باشد ماشینی مخصوص کشور ایران ساخته شود، چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

منبع: En.akihabaranews