امکان مکالمه ویدیوی در فیس بوک

امکان مکالمه ویدیوی Skype با سرویس مکالمه نوشتاری (Chat) فیس بوک یکپارچه شده است. از این پس زمانی که درحال چت کردن با دوستان خود هستید می توانید برروی آیکان کوچک مکالمه ویدیویی کلیک نموده و با دوست خود مکالمه ویدیویی داشته باشید. علاوه برآن می توانید از طریق آدرس facebook.com/videocalling مستقیما با دوستان خود مکالمه ویدیویی داشته باشید. اولین باری که برروی دکمه Video Call (درقسمت بالای جعبه مکالمه) کلیک می کنید یک نرم افزار 450 کیلوبایتی برروی کامپیوتر شما دانلود می شود پس از اجرای آن نصب نرم افزار Video Call فیس بوک آغاز می شود و پس از دانلود فایل های مورد نیاز عملیات نصب کامل می شود. از این پس زمانی که با دوستان خود در حال چت کردن هستید یک دکمه به نام Call برای شما نمایش داده می شود که با فشار دادن آن امکان مکالمه ویدیویی فراهم می شود.

امکان مکالمه ویدیوی در فیس بوک تنها با یک نفر بصورت همزمان انجام می شود یعنی نمی توانید با بیش از یک نفر در یک زمان، مکالمه ویدیویی داشته باشید این در حالی است که در Google+ Hangout می توان بصورت همزمان با 10 نفر از دوستان یک حلقه مکالمه ویدیویی داشت. برای آشنایی با شبکه اجتماعی Google+ و سرویس مکالمه بسیار جذاب ویدیویی آن به مقاله "شبکه اجتماعی Google+ رقیب جدی فیس بوک راه اندازی شد" مراجعه نمایید.

مکالمه ویدیوی در فیس بوک در یک پنجره PopUp بدون حاشیه و شبیه به Apple FaceTime انجام می شود. دکمه ها و کنترلرهای آن بسیار شبیه به Google Talk و Skype است یعنی اگر تا به حال از یکی از نرم افزارهای مکالمه ویدیویی استفاده کرده باشید به راحتی می توانید از سرویس مشابه فیس بوک نیز استفاده کنید.

برای استفاده از Google+ Hangout نیز مانند فیس بوک می بایست یک Plug-ins دانلود و نصب کنید این پلاگین شبیه همان چیزی است که GTalk برای مکالمه ویدویی نیاز دارد.

در نهایت سرویس مکالمه ویدیویی Facebook Skype شبیه مکالمه ویدیویی در GTalk است و امکان مکالمه ویدیوی یک به یک را به خوبی فراهم می کند ولی Google+ Hangout امکان مکالمه چند نفره را می دهد. از طرفی در Hangout می توانید در هنگام مکالمه ویدیویی می توانید یک فیلم یا کلیپ را نمایش دهید تا دوستان شما نیز همزمان آن را مشاهده کنند ولی این امکان در مکالمه ویدیویی فیس بوک وجود ندارد. البته این نسخه اولیه و شروع کار مکالمه ویدیویی فیس بوک است و به زودی شاهد امکانات بیشتر در آن خواهیم بود.

منبع: Digital Trends