از آنجایی که یکی از مهترین مشکلات تلفن های همراه، تبلت ها و دیگر ابزارهای موبایل پخش فایل های انیمشن، بنرها و بازی های Flash است این ابزار به توسعه دهندگان و طراحان وب کمک بسیار بزرگی می کند. از طرفی باعث سرعت بخشیدن به ترویج HTML5 خواهد شد. در HTML5 امکان پخش فایل های انیمشن بصورت داخلی و بدون نیاز به Flash وجود دارد.

گوگل علاقه بسیار زیادی به HTML5 دارد و همواره پروژه های مختلف و جذابی را با استفاده از استانداردهای جدید HTML5 تولید و عرضه می کند. برای آشنایی با وب سایت های جذاب گوگل که با HTML5 ساخته شده اند به این مقالات مراجعه نمایید:


با سرویس جدید گوگل اعضاء بدن انسان را بصورت سه بعدی مشاهده کنید
جهان کنجکاوی : نمایش بصری میزان جستجو در سراسر جهان

Swiffy هنوز قادر نیست بازی های فلش را بصورت کامل به معادل HTML5 تبدیل کند اما انیمشن های فلش، فونت ها و وکتورها را به خوبی تبدیل می کند. گوگل برای معرفی بیشتر این ابزار یک گالری از فایل های تبدیل شده تهیه کرده است که از این آدرس قابل دسترس است (متاسفانه دسترسی به Googlelab برای کاربران ایرانی محدود شده است.)

گوگل در حال توسعه و تکمیل Swiffy است و وعده داده است در آینده تمام فایل های فلش از جمله بازی ها قابل تبدیل خواهند بود.

لازم است بدانید که تنها مرورگرهای مدرن مانند Chrome 12, Firefox 4,5, Opera 12, Internet Explorer 9 قادر به نمایش صفحات HTML5 هستند.

Swiffy در حال حاضر از Flash 8 و Action Script 2.0 پشتیبانی می کند و گوگل پیشنهاد می کند که فایل های فلش خود را با نسخه Flash 5.0 خروجی بگیرید تا بهتر تبدیل شوند.

[div class="download" class2="typo-icon"] Swiffy بصورت آنلاین فایل swf را از شما دریافت می کند و خروجی HTML5 را ارائه می دهد برای استفاده از این ابزار  به این آدرس مراجعه کنید.[/div]

منبع: TheNextWeb