روش اول: بصورت دستی از طریق مدیریت فایل

اگر برروی تلفن اندرویدی خود نرم افزار مدیریت فایل ندارید به شما پیشنهاد می کنیم نرم افزار File Expert را دریافت و نصب کنید. (برای دانلود فایل می بایست عضو سایت باشید)

قدم اول: نرم افزار مدیریت فایل خود را باز نموده و یک فولدر جدید ایجاد کنید در ابتدای نام فولدر یک نقطه بگذارید بعنوان مثال (mystuff.)

filemanager

قدم دوم: تصاویری که دوست ندارید در گالری ها نمایش داده شوند را در این فولدر کپی کنید. محل فولدر جدید را برای مراجعات بعدی به خاطر داشته باشید. تصاویری که در فولدرهای نقطه دار قرار دارند توسط نرم افزارهای گالری نمایش داده نمی شوند. شما هم اگر بخواهید به این تصاویر دسترسی داشته باشید می بایست از طریق نرم افزار مدیریت فایل، آنها را مشاهده کنید.

روش دوم: نرم افزار برای قفل کردن و مخفی کردن عکس

نرم افزارهای بسیاری قادر به مخفی کردن تصاویر هستند از این میان نرم افزار مجانی Vaulty معروف ترین نمونه اندروید می باشد.

vaulty01

برای مخفی کردن تصاویر با نرم افزار Vaulty، برنامه را اجرا کنیدو سپس عکس های مورد نظر خود را لمس کرده و انگشت خود را نگه دارید تا منو باز شود. سپس تصویر مورد نظر را مخفی (Hide) کنید. از طریق نرم افزار مدیریت فایل نیز می توانید فایل مورد نظر خود را انتخاب نموده و سپس دکمه Share را فشار دهید و سپس تصاویر مورد نظر خود را به Vaulty ارسال کنید تا رمزگذاری شوند. این نرم افزار محدودیتی ندارد و هر تعداد عکس که بخواهید را مخفی و رمز گذاری می کند.

منبع: CNET