دو تبلت PlayBook و iPad 2 جزء معدود تبلت هایی هستند که وارد بازار کشور شده اند خرید هر کدام از این دو تبلت برای شما حدود 800 هزار تومان هزینه خواهد داشت. حال اگر در زمان حرکت، تبلت از دستتان به زمین بیافتد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ لازم است بدانید که گرانترین قطعه تلفن هوشمند یا تبلت ها، صفحه نمایش لمسی آنهاست از طرفی گارانتی این وسایل شامل آسیب ناشی از ضربه های اینچنینی نمی شود پس باید بدانید دوام هر کدام از این دو تبلت در مقابل ضربه چه میزان است.

شرکت SquardTrade تبلت Apple iPad 2 و تبلت BlackBerry PlayBook را آزمایش کرده و هر دو تبلت را از ارتفاع حدود یک متر به زمین انداخته اند تا نتیجه را مشاهده کنند. شرکت SquardTrade در زمینه بیمه ابزارهای موبایل مانند تبلت و تلفن هوشمند فعالیت می کند به همین دلیل باید بداند در شرایط مختلف چه اتفاقی برای وسایل الکترونیکی رخ می دهد.

آزمایش رها کردن تبلت 2 Apple iPad از ارتفاع


در آزمایش اول صفحه iPad 2 بدون پوشش Smart Cover از ارتفاع حدود یک متر به زمین انداخته شد و صفحه نمایش iPad 2 شکست. البته iPad 2 کار می کرد ولی صفحه نمایش غیرقابل استفاده بود. اما زمانی که Smart Cover برروی نمایشگر iPad 2 بود اتفاقی برای آن نیافتد و ضربه وارد شده از ارتفاع 1 متری را تحمل کرد. SquadTrade آزمایش با پوشش Smart Cover را در ارتفاع 1.5 متری تکرار کرد در این آزمایش صفحه نمایش iPad 2 شکست ولی شدت آسیب وارد شده کمتر از آزمایش در فاصله یک متری بدون Smart Cover بود.

نتیجه گیری اگر iPad 2 دارید سعی کنید پوشش Smart Cover را خریداری کنید.

اطلاعات بیشتر در مورد iPad 2 را در این مقاله مطالعه فرمایید.

آزمایش رها کردن تبلت BlackBerry PlayBook از ارتفاع

پس از افتادن PlayBook به زمین، لبه های نمایشگر آن آسیب دید ولی تبلت به خوبی کار می کرد اما زمانی که آزمایش برای بار دوم تکرار شد، صفحه نمایش PlayBook شکست و غیرقابل استفاده شد اما خود تبلت حتی با صفحه نمایش شکسته شده کار می کرد و کاربر می تواند قبل از ارسال تبلت برای تعمیر، اطلاعات خود را با کامپیوتر Sync کند.


در این آزمایش مشخص شد که PlayBook مقاوت بیشتری در مقایسه با iPad 2 دارد و همچنین مشخص شد که Smart Cover تاثیر بسیاری در بالا بردن مقاوت صفحه نمایش تبلت ها دارد.

لینک های مرتبط:

اطلاعات بیشتر در مورد PlayBook را در این مقاله مطالعه فرمایید.

منبع: PC World