این مقاله در 11 صفحه تهیه شده و در هر صفحه یک گجت ژاپنی به همراه اطلاعات، تصاویر و ویدویی مربوطه معرفی گردیده است.

ساعت مچی Sensai : مدرن ولی مرموز

Sensai Watch

ساعت Kisai Sensai Alloy فراتر از یک ساعت مچی است. این ساعت دارای طراحی واقعا هنرمندانه ایی است اما کار کردن با آن سخت است. جنس بدنه آن آلومینومی است و از LED های رنگی برای نشان دادن ساعت استفاده می کند. قیمت Sensai Alloy حدود 162 دلار است.

این ساعت چطور کار می کند؟ LED های قرمز ساعت، LED های سبز هر کدام 5 دقیقه و LED های زرد هر کدام یک دقیقه را نشان می دهند حالا برای دانستن ساعت باید تعداد LED های سبز را در 5 ضرب و سپس بعلاوه تعداد LED های زرد کنید عدد بدست آمده دقیقه است ساعت را نیز با شمارش LED های قرمز بدست خواهید آورد.

شاید برای دانستن زمان با این ساعت مچی مجبور باشید از ماشین حساب استفاده کنید!

{gallery}japon/1:121:90{/gallery}

خواندن مقاله را در صفحات بعدی ادامه دهید ...


HRP-4C ربات آدم نما

hrp4c_robot

HRP-4C یک ربات ژاپنی است که بسیار شبیه به انسان ساخته شده است. این ربات قادر است حرکت و یا صحبت کند البته هنوز قادر نیست با انسان صحبت کند ولی براساس برنامه هایی که به آن داده شده می تواند حرکت یا صحبت کند و یا حتی برقصد. ظاهر این ربات شبیه زن های ژاپنی است و ممکن است به عنوان مدل لباس در نمایشگاه ها استفاده شود.

این ربات حتی قادر است انگشتان خود را حرکت دهد. هنگام راه رفتن نیز می توانند تعادل خود را حفظ کند تا زمین نخورد.

HRP-4C در لابراتوار دانشگاه IRT توکیو ساخته شده و اولین بار در نمایشگاه Digital Content EXPO 2009 به نمایش درآمد.{gallery}japon/2:121:90{/gallery}









FaceBank: قلک رباتیک

FaceBank

FaceBank یک قلک رباتیک با ظاهر شبیه به صورت انسان است. این قلک دارای یک سنسور تشخیص حرکت است و زمانی که سکه را در جلوی آن حرکت دهید دهان قلک باز می شود تا سکه را قورت دهد. FaceBank در رنگ و طرح های مختلف بین 30 تا 80 دلار قیمت دارد.


Mini Switch: کنترل کننده زبانی

mini_switch

محققین دانشگاه Osaka ژاپن در حال کار برروی پروژه ایی هستند که دستورات را از طریق چشمک زدن، حرکت دادن زبان و یا شکلک های صورت به پخش کننده موسیقی یا وسایل الکترونیکی دیگر ارسال می کند. این طرح اصلا مسخره نیست! تصور کنید که به ناخوداگاه یکی از چشمانتان بسته شود آنوقت ماشین لباس شویی خانه شروع بکار می کند.

منبع: PC World