گوگل و اپل دارای مدل های مختلف تجارت (Business Model) هستند، تمرکز گوگل بر ارائه سرویس های آزاد و باز است ولی الگوی اپل برخلاف گوگل و بر پایه "یکپارچه سازی" است. تمام محصولات اپل مانند iPhone, iPod یا iPad دارای طراحی و رابط کاربری یکسان و ساده ایی هستند و اگر شخصی با هر کدام از وسایل اپل کار کرده باشد با دیگری نیز به راحتی کار می کند. بدون شک الگوی یکپارچه (integrated Model) اپل در موفقیت و رشد این برند تاثیر بسیاری داشته است.

رتبه بندی BrandZ Top 100 Valuable براساس کمیت مصرف کننده و تجزیه و تحلیل مالی است. برنده های بررسی شده در این رتبه بندی در 13 بخش مختلف مانند، فناوری و ارتباطات، پوشاک و غیره دسته بندی شده اند.

در 10 برند اول این رتبه بندی، 6 برند در زمینه فناوری و ارتباطات فعالیت می کنند، IBM بعد از اپل و گوگل در رتبه سوم قرار دارد و مایکروسافت و AT&T نیز به ترتیب در رتبه 5 و 7 قرار گرفته اند. رتبه نهم نیز متعلق به شرکت سرویس دهنده موبایل در چین است.

شبکه اجتماعی فیس بوک نیز با 246% درصد رشد وارد رتبه بندی BrandZ شده است و توانسته جایگاه 35 را از آن خود کند.

لیست کامل 100 برند باارزش دنیا را در این آدرس مشاهده نمایید.

منبع: PC World