دکتر Jong-seok Park مدیر ارشد موبایل LG در این رابطه گفت:

[div3 class="quote" class2="quote-l" class3="quote-r"]فناوری دو هسته ای در تلفن های همراه جهش بزرگی به جلوست و LG اولین شرکتی است که در ساخت تلفن هوشمند این فناوری را بکار برده است و این دستاورت کوچکی نیست. با قابلیت های منحصر به فردی همچون خروجی HDMI و قدرت پخش تصاویر با کیفیت، LG Optimus 2x دلیل بر موفقیت LG در بازار تلفن های رده بالای بازار در سال 2011 خواهد بود.[/div3]

در ساخت Optimus 2x از پردازنده دو هسته ای Tegra 2 استفاده شده است. Tegra 2 توسط NVIDIA و با فرکانس 1GHz ساخته شده است. این پردازنده مصرف بسیار پایینی داشته و قابلیت های صوتی و تصویری گوشی را افزایش می دهد. LG معتقد است پردازنده دوهسته ای باعث می شود مرور صفحات وب و پاسخ گویی صفحه لمسی بسیار سریعتر انجام شود.

استفاده از پردازنده قویتر در Optimus 2X، این گوشی را قادر می سازد تا تصاویر ویدیویی 1080p را بدون تاخیر و به خوبی در LCD چهار اینچی خود پخش کند. البته وضوح تصویر نمایشگر LCD این گوشی 800x400 پیکسل است ولی به لطف خروجی HDMI، این گوشی قادر است تصاویر FULL HD و یا بازی های اندروید را در صفحه بزرگتر و در تلویزیون HDTV به نمایش در آورد.

LG Optimus 2x  دارای حافظه داخلی 8GB است و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی در جلو دارد.

مشخصات سخت افزاری اعلام شده در مورد LG Optimus 2x را در ادامه مشاهده خواهید کرد:


1Ghz Dual-core Processor (NVIDIA Tegra 2)
4-inch WVGA screen
8GB memory (up to 32GB via microSD)
1,500 mAh battery
8 megapixel rear camera and 1.3 megapixel front camera
HDMI mirroring
1080p MPEG-4/H.264 playback and recording

LG Optimus 2x در سال 2011 وارد بازار های آُسیا و اروپا خواهد شد و سیستم عامل آن نیز Android 2.2  خواهد بود البته به راحتی به Android 2.3 بروز رسانی خواهد شد.

منابع: Gizmodo | Daily Tech