بهترین نرم افزارهای اندروید

در حال حاضر حدود 100,000 نرم افزار مختلف برای اندروید ساخته شده است و یکی از بزرگترین سئوالات در ذهن دارندگان ابزارهای اندروید این است که "کدام App مناسب من است؟"


سایت های بسیاری شروع به معرفی نرم افزار های اندروید کرده اند ولی لیست ما با لیست آنها کمی متفاوت است، نرم افزارهایی که ما معرفی خواهیم کرد آنهایی هستند که شما حتما باید از آنها استفاده کنید البته اگر بخواهید قابلیت های اندروید خود را چندین برابر کنید.

تمام نرم افزارهای که در ادامه معرفی می شوند را می توانید از Android Marketplace و یا Androidapp دانلود کنید ولی آدرس سایت های هر کدام نیز برای راحتی کار شما ذکر شده است.

Dialer Onedial_no

FreeYermek ZhumaghlovDownload


اگر بیشتر از 6 کانتکت در تلفن خود دارید نرم افزار پیش فرض کلافه اتان می کند و مجبورید یا بین لیست صد ها کانتکت های خود بالا و پایین شوید تا شماره مورد نظرتان را پیدا کرده و تماس بگیرید و یا اینکه دکمه Search رافشار دهید و نام کانکت خود را وارد کنید. Dialer One از T9 برای پیش بینی متن و از کی پد معمولی تلفن برای فیلتر کردن و پیدا کردن سریع کانتکت ها استفاده می کند. این نرم افزار مجانی است و از طریق مارکتپلیس اندروید قابل دریافت است.

k-9_android_email_app_1K-9 Mail

FreeK-9 Dog WalkersDownload



اگر قصد دارید ایمیل های خود را از طریق IMAP و یا POP3 دریافت و یا ارسال کنید، نرم افزار پیش فرض اندروید Android Mail را فراموش کنید در عوض می توانید از نرم افزار مجانی K-9 Mail استفاده کنید. این نرم افزار امکانات واقعا خوبی دارد و بعنوان Mail Client همه کاری برایتان انجام می دهد. از جمله قابلیت های این نرم افزار می توان به قابلیت دریافت نامه های چندین اکانت ایمیل برروی سرورهای مختلف، PGP encryption، پشتیبانی کامل از HTML، پیشنمایش نامه ها و مرتب کردن نامه ها اشاره کرد.

calendar_padCalendar Pad

FreeMoaiAppsDownload


تقویم پیشفرض اندروید برای هر روزی یک نوار زمان عمودی نمایش می دهد و وقایع خاص را بصورت رنگی نمایش می دهد. اما اگر بخواهید زمان بعدی واقع خاصی را بدانید نمی تواند کمکتان کند. Calendar Pad اطلاعات Google Calendar کاربر را به خوبی نمایش می دهد. می توانید حالت نمایش روز ها را بصورت ماهیانه و یا هفتگی تغییر دهید و تنظیمات مختلف دیگری را بر نحوه نمایش روز ها اعمال کنید.

Launcher Prolauncher_pro

FreeFederico CarnalesDownload


صفحه Home در گوشی های مختلف متفاوت است و هر کدام قابلیت های متفاوتی نیز دارند اما بدون شک Launcher Pro از نظر: قابلیت، قدرت و انعطاف پذیری از همه آنها بهتر است. شما می توانید بین 2 تا 7 صفحه Home داشته باشید و هر کدام را که خواستید صفحه پیش فرض کنید. قسمت پایین هم شبیه Dock سیستم عامل Mac OS X طراحی شده تا دسترسی به 5 نرم افزار پرکاربردتان را راحت کند.

folder_organizerFolderOrganizer

2.99$Fabio ColliniDownload


یکی از مواردی که در آخرین نسخه iOS اضافه شده و Apple در مورد آن بسیار تبلیغ کرده است اما سامان دهی فایل ها و فلدرها و گروه بندی کردن آیکان ها از جمله امکانات است که همیشه به لطف FolderOrganizer در اندروید بوده است. با FolderOrganizer  می توانید یک فولدر به نام Labels بسازید و آیکان خاصی را نیز به آن اختصاص دهید سپس FolderOrganizer لیست تمام نرم افزارهای نمایش می دهد و به شما اجازه می دهد تا Tag آن برچشب را به آنها اختصاص دهید در نتیجه با این روش می توانید نرم افزارهای مختلف را درگروه های مختلف دسته بندی کنید و یک نرم افزار می تواند در چند Label یا گروه لیست شود. این نرم افزار مجانی نیست ولی اگر بدنبال آزمایش نسخه کرک شده هستید آن را به راحتی پیدا خواهید کرد.

Handcent SMSsms_handcent

FreeHandcent SoftwareDownload


طراحی زیبا و هوشمندی Hancent آن را به یکی از بهترین نرم افزارهای َAndroid تبدیل کرده است. قالب های گرافیک مختلفی برای این نرم افزار وجود دارد که به کاربر این اجاره را می دهد تا ظاهر و رنگ آمیزی مورد علاقه خود را انتخاب کند. می توانید متن ها را شبیه به iPhone یا BlackBerry یا پیش فرض خود اندروید و یا از میان قالب های بسیار زیاد انتخاب کرده و نمایش دهید. کاربر به کمک پنجره ای که برروی تمام پنجره ها باز می شود از رسیدن پیغام جدید مطلع می شود و می تواند بسرعت پاسخ پیغام رسیده را ارسال کند. از دیگر قابلیت های این نرم افزار تبدیل صدا به متن و برعکس است یعنی می توانید پیغام خود را بگوید تا Hancent آن را به متن تبدیل کرده و ارسال کند و یا اینکه پیغام دریافتی را برایتان بخواند.

documents-to-go-start-screenDocuments to Go

9.99$DataVizDownload


یکی از دلایلی که شما Smartphone را انتخاب کرده اید این است که کارهایی را با گوشی خود انجام دهید که با گوشی های معمولی امکان پذیر نیست. یکی از این کارها باز کردن و کارکردن برروی فایل های  Microsoft Office است. نرم افزار Documents to Go بسیار شبیه نسخه خلاصه شده Microsoft Office 2007 است و بسیاری از قابلیت های آن را داراست.

Titanium BackupTitanium-Backup-Donate-Android

5.99$Joel BourquardDownload


هرجا اطلاعات وجود دارد، Backup و گرفتن پشتیبان از اطلاعات اهمیت پیدا می کند اگر شما هم دوست ندارید اطلاعات موجود در تلفن همراهتان از دست رود از آن ها بک آپ بگیرید، Titanium Backup از تمام اطلاعات، تنطیمات، فایل های سیستمی و نرم افزارهای نصب شده، بک آپ می گیرد.

evernote-android-appEvernote

FreeEvernoteDownload


Evernote یکی از بهترین نرم افزارهای ذخیره و ثبت متن های شماست و به شما کمک می کند تا همه چیز را به خاطر داشته باشید. Evernote برای تمام تلفن های هوشمند مجهز به سیستم عامل های Windows, Mac, Android قابل نصب است.

Rock_PlayerRockPlayer

9.99$Redirect IntelligenceDownload


پخش کننده پیش فرض Android مناسب پخش فیلم های گرفت شده با دوربین خود گوشی و یا فایل های FLV و H.264 است ولی RockPlayer قادر است فایل های ویدیویی DivX, Xvid, AVI و دیگر فایل های ویدیویی را نیز پخش کند پس نیازی به تبدیل فایل های ویدیویی ندارید و هر فایل که بخواهید را می توانید پخش کنید. از دیگر امکانات RockPlayer می توان به دسترسی سریع به قابلیت بزرگنمایی و مدیریت فایل ها اشاره کرد.

beyond_podBeyondPod

FreeThe BeyondPod TeamDownload


BeyondPod علاوه بر قابلیت های بسیار خوب اش در نمایش RSS ها قابلیت پخش PODCAST ها را نیز دارد. فقط کافی است آدرس PODCAST را به برنامه بدهید. قابلیت جستجو میان  RSS و PodCastها از بهترین قابلیت های این نرم افزار است. شما می توانید تعیین کنید که RSS ها چه زمانی بروز رسانی شوند و اطلاعات آنها کی دانلود شوند.







منبع: Computer Power User