نقاط قوت


تصاویر واضح و روشن، دو بعدی
رنگ سیاه عمیق
طراحی شیک

نقاط ضعف


مشکل crosstalk در تولید تصاویر سه بعدی
مشاهده حلقه های نور در پس زمینه تصاویر
ویژگی اینترنت کسل کننده با انتخاب های محدود

طراحی شیک ، مخصوص شما که به ظاهر اهمیت می دهید

اگر جزو دسته ای از افراد هستید که دوست دارید در منزلتان از وسایل شیک و مدرن استفاده کنید استفاده از این تلویزیون را به شما توصیه می کنیم. اگر از روبرو به این تلویزیون نگاه کنید به نظر می رسد قاب دور تلویزیون وجود ندارد. این قاب تنها 20 میلی متر از دور صفحه نمایش را اشغال کرده است. از آنجا که قسمتی ازاین قاب حالت محو دارد، قاب دور تلویزیون بسیار باریک به نظر می رسد.

زیبایی این تلویزیون، از TV های بدون قاب همین برند، بیشتر است. در حالیکه تلویزیون های Direct LED معمولا ضخامت زیادی دارند، ولی این تلویزیون با ضخامت بسیار کمی ساخته شده است. دقیقا مشابه تلویزیون هایی با نور پس زمینه Edge LED . ضخامت کلی این تلویزیون 32 میلیمتر است.

lx9900_3_copy

با اینکه ضخامت این تلویزیون بسیار کم است، ولی تعداد پورت های آن بسیار کامل است. 4 پورت HDMI به همراه پورت USB و یک اتصال VGA  به همراه پورت Ethernet

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید منوی زیبا و رنگارنگ این تلویزیون، باعث می شود به راحتی مسیر خود را در بین آپشن ها بیابید.

lx9900_4_copy

بررسی وب در این تلویزیون

آنچه در این تلویزیون خیلی لذت بخش نیست، استفاده از اینترنت آن است. در حالیکه تلویزیون های سونی و پاناسونیک سرویس های Lovefilm  و BBC iPlayer ارائه می دهند این تلویزیون تنها سرویس های  Youtube، Picasa و AccuWeather را تحت پوشش دارد که این موضوع کمی نا امید کننده است.

LX9900 از طریق پورت USBقادر به پخش موسیقی ، فیلم و عکس بوده و با فرمت های DivX و Xvid نیز مشکلی ندارد.

دو بعدی با رنگ های متنوع

این تلویزیون در پخش تصاویر دو بعدی، بی نظیر است. پالت رنگ این تلویزیون بسیار درخشان است و به ندرت در پخش رنگ های درست دچار انحراف یا اشتباه می شود. رنگ های مشکی در این تلویزیون عمیق بوده و جزئیات بسیار واضح هستند. خصوصا هنگام پخش تصاویر HD.

LG ادعا می کند که تلویزیونش Refresh Rate تاثیر گذار 400Hz دارد. ولی طبق بررسی ما، این حرف فقط یک دکور زیبا برای این تلویزیون کره ای است. این TV دارای Refresh rate معادل 200Hz  بوده و سیستم  Scanning Backlight نیز دارد. این تلویزیون برای دوست داران برنامه های ورزشی که حرکات سریعی دارند، فوق العاده است.

یکی از ایرادات این تلویزیون، ایجاد حلقه های نور در تلویزیون است. در واقع به علت نور زیاد پس زمینه (Direct LED) ، زمان نمایش تصاویر سفید رنگ، هاله ای از نور دور تصویر سفید، ایجاد می شود. البته این ایراد بسیار کم اتفاق می افتد و ممکن است شما به ندرت آن را مشاهده کنید.

تصویر سه بعدی گران قیمت

هزینه این تلویزیون سه بعدی بالاست. یعنی مبلغی معادل 2600 یورو. بنابراین باید توقع داشت تصویر بسیار خوبی نیز ارائه دهد. البته قسمت مثبت این هزینه بالا را می توان این چنین دید : به علت اینکه ال جی 2 عدد عینک Active Shutter به همراه تلویزیون سه بعدیش ارائه می کند، هزینه آن بالاست.

نور و روشنایی تصویر در حدی بالاست که با زدن عینک های تاریک سه بعدی، باز هم تصویر را خوب مشاهده می کنید. مشکل بزرگی که در این تلویزیون مشاهده می کنید، مشکل ‍Crosstalk  یا Ghosting است. این مشکل در این تلویزیون به خوبی قابل مشاهده است و حتی از تلویزیون های C8000  سامسونگ که مفصلا آن ها را بررسی کردیم نیز آزاردهنده تر است. در واقع ما مجبوریم بگوییم این تلویزیونی نیست که برای خرید سه بعدی به شما پیشنهاد می کنیم.

از آنجا که این تلویزیون باریک است، صدای آن خیلی خوب نیست. اسپیکر های 10 وات داخلی، bass بالایی ایجاد می کنند. در کل نیاز به یک سینمای خانگی مناسب برای این تلویوزیون دارید.

نتیجه

در کل، تلویزیون LG Infinia 55LX9900 یک تلویزیون شاهکار در پخش تصاویر دو بعدی است. عمق رنگ مشکی و رنگ های طبیعی نیز در این تلویزیون قابل تقدیر هستند. مشکل crosstalk در این TV بالاست و به سختی می توانیم آن را برای مشاهده تصاویر سه بعدی به شما پیشنهاد کنیم.

مشخصات فنی


سایز صفحه نمایش: 55 اینچ
فرمت های اچ دی   : 720P – 1080 i – 1080P

اتصال از طریق : Component video, Composite video, HDMI, Optical audio, Scart, VGA
تعداد تیونر : 1
تعداد پورت های HDMI  : چهار عدد
ابعاد : 1256X750X32 میلیمتر
وزن: 28.1 کیلوگرم

منبع: cnet.co.uk