کدهای HTML و فاکتورهای موفقیت در موتورهای جستجو
HTML کد اساسی مورد استفاده برای ایجاد صفحات وب است. موتورهای جستجو سیگنال های رتبه بندی را از عناصر HTML خاصی می گیرند. در ادامه با برخی از مهم ترین عناصر HTML برای دستیابی به سئوی موفق آشنا خواهید شد.
عنصر Ht : تگ عنوان HTML
تصور کنید که شما ۱۰۰ کتاب متفاوت نوشته اید اما به همه آنها عنوان یکسانی داده اید. خوانندگان از کجا باید بدانند که محتوای این کتاب ها با هم متفاوت است؟ عناوین HTML نیز همیشه وجود داشته اند و بخش مهمی از سئوی سایت محسوب می شوند. عناوین بد بر روی صفحات سایت شما، همانند داشتن یک عنوان بد برای کتاب هاست. در حقیقت اگر عناوین HTML شما خوب یا توصیفی نباشد، گوگل آنها را تغییر می دهد. بنابراین زمانی که می خواهید این عناوین را بنویسید به این فکر کنید که هر صفحه باید برای چه چیزی در موتورهای جستجو نشان داده شوند. بر روی کلید واژه هایی که به دست آورده اید تکیه کنید. سپس یک عنوان توصیفی و منحصر به فرد برای هر صفحه بنویسید.
عنصر Hd : تگ توضیحات متا
تگ توضیحات متا یکی از قدیمی ترین عناصر پشتیبانی شده HTML محسوب می شود و به شما اجازه می دهد صفحه خود را در موتورهای جستجو توضیح دهید. اگر عناوین HTML معادل عنوان کتاب باشد، توضیحات متا نیز همانند توضیحات پشت جلد کتاب است. متخصصان سئو بر این باورند که تگ توضیحات متا یک فاکتور رتبه بندی نیست و نمی تواند به رتبه بندی بالای یک صفحه کمک کند. بلکه یک فاکتور نمایشی است که به شما کمک می کند نحوه نمایش صفحه در نتایج جستجو را ببینید. از لحاظ فنی، این موضوع کاملا صحیح است. به همین خاطر نیز این فاکتور را به عنوان فاکتور موفقیت بیان می کنیم نه فاکتور رتبه بندی.
یک توضیح متایی که حاوی کلمات کلیدی جستجو شده باشد ممکن است چشم کاربر را به خود جذب کند. اگر این توضیحات به خوبی نوشته شده باشد ممکن است کاربر را به سمت خود بکشد. هر دوی این موارد منجر به کلیک های بیشتر بر روی سایت شما خواهد شد. به همین خاطر نیز باید توضیحات متا را به عنوان فاکتور موفقیت جدی بگیریم. فقط به خاطر داشته باشید که داشتن یک تگ توضیح متا تضمینی برای استفاده شدن توضیحات شما نیست. موتورهای جستجو ممکن است بر اساس آن چیزی که فکر می کنند واقعا به کوئری خاصی مرتبط است، توضیحات متفاوتی ایجاد نمایند. اما داشتن یک توضیح متای جالب ممکن است شانس ظاهر شدن چیزی که شما ترجیح می دهید را افزایش دهد. انجام اینکار آسان است پس ان را انجام دهید.
عنصر Hs : داده های ساخت یافته
چه می شد اگر می توانستید با زبان خود موتورهای جستجو به آنها بگویید چه محتوایی در سایت دارید؟ سایت ها می توانند از کدهای خاصی استفاده کنند که کار موتورهای جستجو را برای درک جزییات محتوای صفحه و ساختار آن اسان تر می کند. نتیجه داده های ساخت یافته معمولا به چیزی با نام کد آماده پیشرفته ترجمه می شود. این کد یک لیست جستجوست که دارای زرق و برق بیشتری است و آن را برای کاربر مفید و جذاب می سازد. رایج ترین کد آماده رتبه بندی / مرور است که می تواند نظر کاربر را به خود جذب کند. در حالیکه استفاده از داده های ساخت یافته ممکن است یک فاکتور رتبه بندی مستقیم نباشد اما به طور واضح یک فاکتور موفقیت محسوب می شود. موتورهای جستجو به سایت هایی علاقه نشان می دهند که از داده های ساخت یافته استفاده کرده است و روش های اسان و جدیدی را برای وب مسترهای تازه کار فراهم می کند. داده های ساخت یافته برای مدتی در اشکال مختلف وجود داشته است اما اخیرا موتورهای جستجو بیشتر بر روی آن تکیه کرده اند.این عنصر در نسخه های قبلی جدول تناوبی فاکتورهای موفقیت سئو حضور داشت اما در نسخه جدید بیشتر روی آن تاکید شده است زیرا در آینده از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.
عنصر Hh : تگ سربرگ
کدهای HTML برای ایجاد تگ سربرگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد. تگ های سربرگ یک روش رسمی برای تشخیص بخش های کلیدی یک سایت است. موتورهای جستجو از مدت ها پیش آن را به عنوان سرنخی از سایت مورد استفاده قرار می دادند. اگر کلماتی که می خواهید در موتورهای جستجو با آن نمایش داده شوید در تگ سربرگ قرار گیرد، احتمال نمایش شما در موتورهای جستجو بیشتر خواهد بود. به طور طبیعی دانش این موضوع باعث شده است که برخی از افراد در استفاده از آن زیاده روی کنند. آنها کل پاراگراف خود را در تگ سربرگ قرار می دهند. این موضوعی هیچ کمکی به سایت نمی کند. تگ سربرگ زمانی مفید است که بتواند ساختار مطنقی یک صفحه را منعکس کند. اگر شما یک سر تیتر اصلی دارید از تگ H1 استفاده کنید. زیرعنوان ها نیز باید از تگ H2 استفاده کنند. از سربرگ ها به عنوان عامل تقویت کننده سایر فاکتورهای رتبه بندی استفاده کنید.
منبع
برچسب هاتگ توضیحات متا تگ سربرگ تگ عنوان داده های ساخت یافته سئو کد کد HTML کدهای HTML و فاکتورهای موفقیت در موتورهای جستجودسته بندی : سئو
مقالات مرتبط
- چرا محتوای شما در گوگل رتبه ای ندارد؟
- ۶ نوع سئوی منفی که باید مراقب آن ها باشید
- راهنمایی برای بهینه سازی جستجوی صوتی
- چگونه خزیدن سایت توسط گوگل را آسان تر کنیم؟
- چرا باید لینک های داخلی سایت را همیشه بررسی کنیم؟
- چگونه به طور موثر بک لینک بسازیم؟
- چرا رتبه سایتمان در گوگل نوسان دارد؟
- ۵ مورد از بررسی های فنی سئو که باید در سال ۲۰۱۷ انجام دهید
- چگونه از طریق سئو، سرنخ تولید کنیم؟
- چگونه توضیحات محصول را سئو دوست بنویسیم؟
- معماری سایت و فاکتورهای موفقیت در موتورهای جستجو
- چگونه بر چالش های سئو غلبه کنیم؟
- ۵ خطری که می توانید در حوزه سئو انجام دهید
- بهترین تمرینات برای بهینه سازی انکرتکست
- چگونه بعد از مهاجرت وب ، ترافیک ارگانیک خود را بازیابی کنیم؟
- شخصی سازی و رتبه بندی در موتورهای جستجو
- چگونه تگ عنوان مناسبی برای موتورهای جستجو ایجاد کنیم؟
- تصمیم گیری استراتژیک در مورد سئو قبل از طراحی و ساخت سایت
- ۵۰ نوع لینکی که می توانید برای مقاصد سئو از آن ها استفاده کنید
- آیا هاست می تواند بر روی سئوی سایت تان تاثیرگذار باشد؟
منبع : وب ایده