ساترا: بیش از ۱۰ میلیون نفر فینال آسیا را از طریق رسانههای اینترنتی داخلی تماشا کردند
سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) دو روز پس از پخش فینال آسیا میان پرسپولیس و اولسان هیوندای کره، اعلام کرد بیش از ۱۰ میلیون نفر بازی را از طریق رسانههای ایرانی پخش زنده اینترنتی تماشا کردهاند.
به گزارش روابط عمومی ساترا، استقبال مردم از مشاهدهی فوتبال از طریق اینترنت نقطهی عطفی از نظر مصرف رسانهای در کشور محسوب میشود. بنا به اعلام ساترا رسانههای صوت و تصویر فراگیر با همراهی رسانه ملی توانستند نیازهای مخاطبان مختلف با شیوهی مصرف رسانهای متفاوت را پوشش دهند؛ هرچند این مسئله با چالشهایی همراه بود.
ساترا همدستی کنفدراسیون فوتبال آسیا با تحریمکنندگان ایران برای ارائه نکردن سیگنال به رسانههای کشور را که با هدف قطع دسترسی معمول به تصاویر پخش بازی انجام شده بود، باعث شکلگیری اتحادی برای تأمین نیازهای کاربران و مخاطبان فوتبالدوست عنوان کرد. در این میان، پخش مسابقه در ساعات میانی روز نیز انگیزه برای این کار ایجاد کرد.
ساترا اعلام میکند که بر همین اساس، رسانههای اینترنتی همهی امکانات و ظرفیت خود را تا ظهر روز شنبه آماده کردند؛ صدا و سیما نیز سیگنال خود را برای استفادهی کاربران فضای مجازی در رسانههای صوت و تصویر فراگیر فراهم کرد. همین عوامل دست به دست هم داد تا ۱۷ رسانه از طریق ۲۹ کانال در روز شنبه، مسابقه را پوشش دهند.
این رسانهها شامل تلوبیون، تیوا، آپارات، آیو،.لنز، روبیکا، آنتن،.فام، سروش پلاس، تماشاخانه، تلویدیو، دیلی فوتبال، کاناپه، فوتبالی، آیگپ، ارمغان راه طلایی، و سپهر میشود. بر اساس آمارهای ساترا، مجموعا ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار کاربر یکتا از طریق رسانههای مذکور بازی فینال را مشاهده کردند و حداکثر بازدید همزمان در این رسانهها به ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار رسید.
ساترا از آمار ارائهشده نتیجه گرفته است که رسانههای صوت و تصویر فراگیر بهعنوان رسانههای مکمل رسانهی ملی در برآوردن نیازهای نوظهور کاربران اهمیت بسیاری دارند. همچنین: «عملکرد این روز میتواند بهعنوان مبنایی برای تصمیمگیریها و الگویی در خلق وقایع مشابه توسط رسانههای کشور در حراست و حفاظت از مرزهای رسانهای جمهوری اسلامی تلقی شود.» به گزارش ساترا: «عدهای به دنبال ایجاد دوقطبیهای کاذب بین رسانههای صوت و تصویر فراگیر با رسانهی ملی بودند؛ اما با همکاری رسانههای داخلی در این روز نقطهی زرینی بر سپهر رسانهای کشور ثبت شد.»
ساترا همچنین به تأثیر تکمیل نشدن شبکه ملی اطلاعات اشاره میکند که باعث ایجاد مشکلاتی در کیفیت تصاویر دریافتی برای کاربران حین پخش بازی شد و اظهار امیدواری میکند که تجربهی اخیر منجر به اصلاحات و تکمیل اقدامات در این زمینه شود.
در مجموع بیش از ۴٫۶ میلیون ایرانی بازی فینال آسیا را با گزارش عادل فردوسیپور در اینستاگرام تماشا کردند. صفحه AFC فارسی گزارش داد که بیشترین تعداد تماشاکنندگان لایو در هر لحظه به عدد ۸۰۹ هزار نفر رسیده؛ این درحالی است که بسیاری از افراد به دلیل قطعی و کیفیت پایین اینترنت موفق به تماشای کامل این بازی از طریق اینستاگرام نشدند.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- روش جدید آب کردن برف از باند فرودگاه با قیمت ارزان و بی نیاز از نیروی انسانی
- ۹ روش برای افزایش توانایی مغز و بالا بردن سطح هوش
- درمان کیست تخمدان؛ با ۵ روش خانگی معجزه آسا
- از کجا شروع کنم؟
- مایکروسافت مشخصات طول عمر باتری تبلتهای ویندوز RT را اعلام کرد
- خودرو پرنده پال V برای تردد در جاده های اروپا مجوز گرفت
- ایران و روسیه درزمینه اقتصاد دیجیتال و امنیت اطلاعات همکاری می کنند
- 8 روش برای کاهش لرزش دوربین در زمان عکاسی
- از ذهن و زبان واهه آرمن
- پروندهای دربارهی الیف شافاک
- ✨چاقی صورت و گونه ها با روش های طبیعی
- بهترین زمان خوردن شام برای لاغری چه زمانی است
- Sony Pictures فیلم زندگی Steve Jobs را می سازد
- تجهیزات ضروری برای سفر عکاسی منظره
- معرفی سایت سوالات
- نرم افزارهای Nik Collection از گوگل به DxO فروخته شدند
- در مذاکره از قدرت تخیلتان استفاده کنید؛ اگر آلترناتیوی ندارید
- 10 روش طبیعی برای رشد دوباره موهای ریخته شده
- روش های ساخت ویدئو های آموزشی جذاب در خانه
- گشادگی و آسودگی کجاست..
منبع : تیاندا