ناشر و تهیه کننده بازی Halo: The Master Chief Collection در اکتبر سال گذشته انتشار این بازی برای کنسول های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در تاریخ 17 نوامبر (27 آبان) را تایید کردند. مایکروسافت و استودیو 343Industries حالا اطلاعاتی تازه از نسخه نسل بعدی این مجموعه بازی به دست داده اند. 

طرفداران از استودیو 343 پرسیده اند که آیا مجموعه در آینده از ویژگی ری تریسینگ برخوردار خواهد شد یا خیر و مت هُهل، تهیه کننده ارشد بازی گفته است که استودیو این ایده را در نظر دارد. هُهل گفت:

«شخصا برای فهمیدن اینکه در آینده با قدرت این سخت افزار جدید چه کارهایی می توانیم بکنیم هیجان زده ام»

وی افزود:

«پیچیدگی و وسعت Master Chief Collection چالش های منحصر به فردی را به وجود می آورد که من کماکان در حال یادگیری آن ها هستم، اما فرصتی را که [این مجموعه] برای ایجاد ویژگی های جدید و بهبود موارد مختلف به وجود می آورد، دوست دارم.»

هُهل ادامه داد:

«چیزی که یاد گرفتم آن بود که این تیم به نظرات طرفداران به عنوان عنصری کلیدی در برنامه ریزی های ما گوش می دهد. این مورد را دوست دارم و برای فهمیدن اینکه در آینده چه کارهای می توانیم انجام بدهیم هیجان زده ام.»

مستر چیف در نمای بارانی بازی Halo

با اینکه ری تریسینگ ممکن است در برنامه های تیم توسعه نباشد، حداقل در کوتاه مدت، اما تعداد قابل توجه ای آپگرید دیگر وجود دارد تا نظر بازیکنان به آن ها جلب شود. 

هُهل می گوید: «در وهله اول بهبود عملکرد کلی بازی در دستور کار قرار دارد.» بازیکنانی که نمایشگر های سازگار داشته باشند، قادر به دریافت نرخ 120 فریم بر ثانیه با کیفیت 4K روی ایکس باکس سری ایکس و کیفیت 1080p روی سری اس خواهند بود. باتوجه به اینکه هر بازی در Master Chief Collection چالش های منحصر به فرد خود را دارد، چنین کاری تلاش قابل توجه ای در حوزه مهندسی را به خود اختصاص داد. با اینکه پروسه بهینه سازی هربازی برای پی سی واجد شباهت هایی بود اما برای سری ایکس و اس همیشه به این شکل نیست و گاهی شامل چالش هایی منحصربه فرد می شود. 

ههل درنهایت گفت: 

«با صرف نظر از اینکه کاربران مانیتور مناسب برای نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارند یا خیر، بهبودهای گرافیکی دیگری مانند پردازش بهتر آیتم های مستقر در دور دست و بهبود تجربه حالت اسپلیت اسکرین در بخش داستانی و آنلاین اعمال کرده ایم. و نمی توانم صبر کنم تا همه زمان لودن شدن [کوتاه] بازی ها را ببینند. یکی از موارد دلخواه من افزایش دهنده های میدان دید هستند که به بازی اضافه شده اند.»

شما کاربران زومجی درباره بهبودهای Halo: The Master Chief Collection چه نظری دارید