سونی می گوید رشد پلی استیشن از ایکس باکس طبیعی تر است
درطول یک سال گذشته مایکروسافت توانسته با خریداری کامل یا ادغام شرکت های مختلف بازی سازی درون اکوسیستم ایکس باکس، مکررا در صدر اخبار دنیای بازی و تکنولوژی قرار گیرد. از بارزترین مثال های این خریدهای مستمر می توان به خرید بتسدا توسط مایکروسافت با قراردادی به ارزش 7.5 میلیارد دلاری اشاره کرد.
با خریده شدن بتسدا توسط مایکروسافت، حالا طرفداران بازی های این شرکت این سؤال برای شان پیش آمده که آیا بازی های آینده ی این شرکت محبوب قرار است به صورت انحصاری برای کنسول های ایکس باکس منتشر شوند با خیر، گرچه انحصاری بودن این بازی ها برای ایکس باکس کاملا محتمل است. جیم رایان، رئیس بخش پلی استیشن اخیرا طی مصاحبه ای راجع به تضاد جالب در شیوه ی ساخت و گسترش بازی های فرست پارتی بین دو شرکت سونی و مایکروسافت سخن گفته است. چکیده ای از این مصاحبه در زیر آمده است:
«[موفقیت حال حاضر بازی های فرست پارتی پلی استیشن] با پرداخت بی رویه و پشت سرهم برای خرید استودیوهای دیگر به دست نیامده، بلکه نتیجه ی به مرور خریدن و به دقت برنامه ریزی کردن برای این خرید ها است. احتمالا بهترین مثالی که از چنین رویکرودی می توانم بزنم، استودیوی ناتی داگ باشد که بازی هایشان همیشه در بالاترین سطح قرار داشته اند. حالا اجازه دهید درباره ی بازی Ghost of Tsushima صحبت کنیم؛ که نه تنها یک بازی لذت بخش و ضروری بود، بلکه از نظر تجاری نیز بسیار عالی عمل کرد. آمار فروش بازی آنقدر خوب بوده است که حتی ما هم انتظار آن را داشتیم. این موفقیت تجاری خود گویای حجم کاری و تلاشی است که استودیوی ساکر پانچ برای این بازی انجام داده تا بتواند با استفاده از تجربه های قبلی خود، بازی بهتری را عرضه کند.
ما از داشتن 5 یا 6 استودیوی بسیار معتبر و باکیفیت بسیار احساس خوش شانسی می کنیم، ولی من فکر نمی کنم که اسم آن شانس باشد، چراکه ما سال ها برای گسترش و موفقیت این استودیوها کار کرده ایم و این تلاش ها بدون هیچ جنجال خبری و اصطلاحا به راه و رسم برند پلی استیشن صورت گرفته است. در تمام این مدت ما داشتیم سعی می کریم که تمام این استودیوها به نام های خاص و بارز [در صنعت ویدیو گیم] تبدیل شوند. شما می توانید مشغول خرید بی حساب و کتاب استودیوهای دیگر شوید یا حتی خرید های زیاد اما سنجیده را امتحان کنید، اما راه دیگر این است که با رشد طبیعی و ارگانیک به موفقیت برسید.»
شاید سخنان جیم رایان درست باشند، چراکه مشاهده ی تکامل استودیوهای فرست پارتی سونی به شرکت هایی که حداقل یکی از بازی هایشان نامزد یا برنده ی بهترین بازی سال می شوند، بسیار جذاب است. نمونه ی اخیر آن استودیوهای ساکر پانچ و اینسامنیاک گیمز هستند. مایکروسافت اما درحال حاضر در شرایط حساسی قرار دارد، چراکه آن ها تعداد کمتری از استودیو هایی که « به طور طبیعی» در اکوسیستم ایکس باکس رشد یافته باشند، در اختیار دارد. از طرفی، مایکروسافت اخیرا هزینه زیادی برای گسترش استودیوهای فرست پارتی خود انجام داده است. 343اینداستریز یکی از استودیوهای تأسیس شده توسط مایکروسافت است که وظیفه ساخت مجموعه بازی هیلو از بانجی به این استودیو منتقل شده است. آن ها اکنون به سختی در تلاش هستند تا بازی Halo Infinite را برای عرضه آماده کنند و هم اکنون انتشار این بازی تا سال 2021 عقب افتاده است.
استودیوی دیگر مایکروسافت Playground Games است که به خاطر ساخت مجموعه بازی های محبوب Forza Horizon شناخته می شود. آن ها درحال حاضر درکنار ساخت قسمت جدید فورزا هورایزن، در حال ساخت قسمت جدید بازی Fable هستند. Initiative، دیگر استودیو توسط مایکروسافت است که از یک تیم بسیار بزرگ تشکیل شده است و روی یک پروژه ی بزرگ کار می کند که ممکن است اثری در دنیای بازی Perfect Dark یا به کلی بازی دیگری باشد.
درنهایت به خریداری شدن بتسدا توسط مایکروسافت می رسیم. فرض بر این است که بتسدا قرار است به ساخت مجموعه بازی های به شدت محبوب خود مانند Fallout و Elder Scrolls با کیفیت سابق ادامه دهد. اگر این رویکرد ادامه پیدا کند، خود به خود یک برگ برنده ی بزرگ برای ایکس باکس ثبت خواهد شد. اما احتمالا تا زمانی که این موفقیت برای مایکروسافت به ثمر بنشیند، سال ها طول خواهد کشید. این نکته را هم درنظر بگیرید که توافق بتسدا و مایکروسافت هنوز نهایی نشده است.
به طور خلاصه، درحالی که سونی بیشتر استودیوهای فرست پارتی خود را از گذشته حفظ کرده و آن ها را گسترش داده، اما رویکرد مایکروسافت این سال ها بیشتر خرید استودیوهای جدید بوده است. بادرنظر گرفتن این نکته که تمام بازی هایی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، در مراحل ساخت به سر می برند، هنوز نمی توانیم در مورد کیفیت آن صحبت کنیم، اما به این معنی نیست که مایکروسافت به خاطر سیاست متفاوت از سونی، نمی تواند بازی های با کیفیت و هم تراز استودیوهای فرست پارتی ژاپنی ها بسازد. درهرصورت، رقابت در نسل نهم کنسول های بازی بسیار جالب و هیجان انگیز خواهد بود و گیمرها بی صبرانه منتظر هستند تا بازی های جدید شرکت های سونی و مایکروسافت را تجربه کنند.
نظر شما کاربران زومجی درباره رویکردهای متفاوت سونی و مایکروسافت درباره ی خرید استودیوهای بازی سازی چیست لطفا نظرات خود را دراین خصوص با ما درمیان بگذارید.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- با 150 دلار iPad خود را به Netbook تبدیل کنید
- شورولت کامارو ینکو SC با تیونینگ 1,050 اسب بخاری SVE معرفی شد
- حـراج دار و ندار زنـدگی به قیـمت ۳.۵ میلـیون دلار در Ebay
- نویسنده سابق بازی های هیلو برای کار روی بخش داستانی Halo Infinite به تیم سازنده کمک می کند
- چاپ حسگرهای پوشیدنی روی پوست بدون نیاز به گرمادهی
- استودیوی موتیو روی یک بازی اکشن معرفی نشده از مجموعه Star Wars کار می کند
- دوربین عکاسی پوشیدنی Touchy با لمس عکاس، فعال میشود
- راب مورگان به جمع بازیگران فیلم Don’t Look Up به کارگردانی آدام مک کی اضافه شد
- راهنمای گام به گام اشتراک گذاری فایل های بزرگ در SkyDrive
- Haier با تلویزیون سه بعدی Ultra HD شفاف با کنترل حرکتی به IFA میآید
- ترفندهایی برای عکاسان مبتدی
- من نویسندهای رئالیست و اجتماعیگرا هستم
- شفق شمالی؛ دلیل احتمالی غرق شدن کشتی تایتانیک
- آموزش حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ
- بررسی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت
- تبدیل سیگار الکترونیکی به دستگاهی برای جذاب ترکردن سوژه عکاسی
- کدامیک از دوربین ارزان قیمت نیکون مناسب تر است، D3300 یا D5300؟
- تویوتا کرون 2021 معرفی شد
- تلفنهای هوشمند بیماریهای چشم را تشخیص خواهند داد
- دانلود نرمافزار مبدل فایل خام ادوبی و DNG Converter 9.9
منبع : تیاندا