مرکز توسعه ی تجارت الکترونیکی در اطلاعیه ای جدید اعلام کرد از هفته ی آینده، مهلت تعیین شده برای شاخص تأخیر در پاسخ گویی کسب وکارهای اینترنتی به 6 روز کاهش می یابد. پیش ازاین، کسب وکارها سه مهلت زمانی 96 ساعته (72 و 48 و 24 ساعته) یا به عبارت دیگر، 12 روز برای پاسخ گویی به شکایات داشتند.


مقاله های مرتبط:


فروشگاه های اینترنتی دارای نشان ای نماد باید قیمت به روز و موجودی کالا را اعلام کنند
مرکز ملی فضای مجازی ارائه یک روزه نماد اعتماد الکترونیکی را تأیید کرد


به گزارش مرکز توسعه ی تجارت الکترونیکی، در به روزرسانی جدید کسب وکارهای دارای نماد اعتماد الکترونیکی به طورکلی 6 روز برای پاسخ گویی به هریک از شکایات دریافتی مهلت خواهند داشت و مهلت اولیه از زمان ثبت شکایت 72 ساعت خواهد بود.

درصورت پاسخ گونبودن کسب و کار در 72 ساعت اولیه، یک تأخیر برای آن کسب و کار ثبت و 48 ساعت برای دور دوم پاسخ گویی مهلت داده می شود. درصورتی که کسب و کار در طول این مهلت زمانی هم به شکایت دریافتی پاسخی ارائه نکند، تأخیر دیگری برای آن ثبت و درنهایت مهلت زمانی پایانی 24 ساعت است. درصورت پاسخ گونبودن کسب و کار پس از گذشت 24 ساعت نهایی، شکایت ثبت شده به عنوان شکایت بدون پاسخ در کارتابل و پروفایل اینماد کسب و کار ثبت خواهد شد.