عسل طبیعی ؛ این خوراکی شگفت انگیز، خوش طعم و با خواص معجزه آسا. عسل ، خوراکی شاهانه است اما در سفره همه موجود است و ما قدر شاهانه بودنش را نمی دانیم. در واقعیت عسل شاهنشاه خوراکی ها است. طعم ، خاصیت ، درمان همه در یک ماده جمع شده. برخی بزرگان علم ، طب و دین این محصول زنبور را از برترین خوراکی های جهان دانسته اند. همیشه این سوال در ذهن ها وجود دارد، چرا مصرف همه دارو های طب کهن همراه با عسل است؟ جوشانده ها، دم کرده ها و گیاهان دارویی همه با عسل میل می شوند؟ نکته بسیار جالب این است، عسل بسیار هوشمند عمل می کند، متخصصین طب سنتی دریافته اند که عسل دارو را دقیقا به بخشی از بدن را که نیازمند مداواست می فرستد.

البته باید دانست این موضوع فقط و فقط توسط عسل خالص طبیعی اتفاق می افتد.

از کجا تشخیص بدهیم عسلی که می خریم طبیعی است؟

ما در مطلب زیر به بررسی فاکتورهای مهم در خرید عسل طبیعی می پردازیم.

مهم ترین رکن برای شناخت عسل طبیعی ، نخست شرافت و وجدان زنبوردار است که به مشتریش صادقانه بگوید عسل طبیعی است یا غیر طبیعی.

اما خودتان هم بعنوان مشتری توانایی این را خواهید داشت که با توجه به نکاتی ساده یک عسل طبیعی را تشخیص بدهید.

عسل طبیعی ماده ای شیرین و غلیظ بوده که توسط زنبور عسل از شهد گل تهیه شده، تغییر شکل داده و سپس درون سلول های مومی شکل کندو ذخیره و نگهداری می گردد.

از استانداردهایی که برای عسل های طبیعی تعریف می شود این است که اگر زنبور عسل به جای شهد از قند یا شکر استفاده نماید، عسل حاصل از آن طبیعی نیست

 

هنگام خرید عسل طبیعی به این نکته دقت کنید که عسلی که رس(شکرک) زده است، عسلی طبیعی بوده و بلورهای ایجاد شده در آن یکنواخت و نرم است و به دندان های شما نمی چسبد. زمان خوردن در گلوی خود احساس زبری نکرده و بافت آن همانند روغن نرم است.

این در حالی است که عسل غیر طبیعی، شکرک نمی زند یا خیلی دیر شکرک می زند. معمولا بلورهای موجود در آن خشن و زبر بوده و زیر دندان حس می گردد. همچنین در هنگام خوردن آن در گلوی خود احساس زبری می نمایید.

 

ژل رویال

 

اما به غیر از عسل یک محصول شگفت انگیز تر نیز از زنبورهای زحمت کش کارگر به دست می آید به اسم ژل رویال که ژلی است زرد رنگ با بوی تند و طعم ترش رنگی که از غدد هیپوفارنکس در فک پایین زنبورهای کارگر ترشح می گردد، اصطلاحا به ژل رویال شهرت دارد. این ژل حاوی پروتئین، آمینو اسیدهای آزاد، مواد معدنی، نمک، چربی، آب و شکر و ویتامین های مختلف می باشد که به عنوان تنها غذای ملکه زنبورها کاربرد دارد. علاوه بر ملکه، لاروهای تازه متولد شده نیز در سه روز اول زندگی از این ژل مغذی تغذیه میکنند. با توجه به وجود مواد معدنی و ویتامین های متعدد که متناسب با نوع گل و گیاه منطقه تغییر پیدا می کنند، از این ژل در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده میشود.

اما این غذای سلطنتی دقیقا برای چه بخش هایی از بدن خاصیت دارد؟

تاثیر ژل رویال بر پوست

 

ژل سلطنتی منبع غنی از ویتامین های A، C, D, E بوده و در ترکیبات خود مقدار زیادی کلاژن، تیامین و لسیتین دارد که برای جوان سازی پوست و از بین بردن چربی ها اثر شگفت انگیزی ایجاد می کند.

 

سرطان

 

استفاده از آن می تواند راهکار مطلوبی برای جلوگیری از رشد تورموها و سرطان پستان به شمار رود. ژل رویال مانع از خون رسانی به سلول ها و تومورهای سرطانی شده و از این طریق می تواند در حذف و از بین بردن آنها اثرگذار باشد.

 

خواص درمانی برای کودکان

 

از آن جا که ژل رویال محصولی آلرژیک است در استفاده از آن برای کودکان باید هوشیار باشید.از مهم ترین خواص و مزایایی که برای کودکان دارد، تقویت سیستم ایمنی بدن آنها می باشد. لذا بدن کودک در برابر رشد عفونت، گلودرد و سرماخوردگی از مقاومت بالایی برخوردار خواهد شد.

 

ژل رویال برای ناباروری

 

بله قطعا برای محصولی استثنایی مثل ژل رویال تعجب آور نیست که در روند بهبود ناباروری نیز موثر باشد.

ژل مانند هورمون استروژن عمل نموده و می تواند در درمان ناباروری موثر عمل کند. علاوه براین، ژل سلطنتی با بهبود رشد و تکامل فولیکول های موجود در تخمدان، میزان هورمون های موجود در تخمدان را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش باروری می گردد.

 

ژل رویال برای درمان دیابت

 

با توجه به اینکه ژل دارای خواصی شبیه به انسولین بوده و می تواند گلوکز را در بدن فرد تنظیم کند، لذا در درمان و بهبود دیابت نوع 2 موثر است.

 

ژل رویال برای گردش خون

پروتئین های موجود در ژل رویال با ورود به بدن انسان تا حد زیادی سطح کلسترول خون را کاهش می دهند که این می تواند در درمان بیماری های قلب و عروق از قبیل فشار خون بالا کمک کند.

 

 

طریقه مصرف ژل رویال

 

با توجه به نوع بیماری و شرایط جسمانی و سلامتی فرد، نحوه مصرف ژل رویال متفاوت بوده و مقدار آن لازم است با دقت تعیین گردد.

قیمت ژل رویال اصل از سوالات مهمی است که ذهن هر خریداری را می تواند به خود مشغول کند، مخصوصا که نمونه های تقلبی آن در بازار زیاد است.

به طور حتم ژل رویال قیمت پایین تری نسبت به عسل دارد زیرا بسیار کمتر تولید می شود.

ژل رویال با توجه به منطقه ای که کندو زنبور عسل در آن قرار داشته و نوع گل و گیاهی که از شهد آن استفاده شده است متفاوت می باشد. در حالت کلی، قیمت ژل رویال اصل تولید شده در ایران در مقایسه با نمونه های خارجی آن بیشتر می باشد و از نظر ارزش غذایی نیز در سطح بالاتری قرار دارد. نوع گل و گیاه و همچنین شیوه تولید ژل که در ایران سنتی می باشد، با توجه به شرایط جغرافیایی تغییر می کند و می تواند تاثیر زیادی بر قیمت هر گرم ژل رویال داشته باشد.

گالری بهار هانی یکی معتبرترین گروه های تولید کننده ، عرضه کننده عسل و ژل رویال با بالاترین کیفیت می باشد که امکان خرید این محصولات را به صورت آنلاین فراهم نموده است. قیمت ژل رویال ارائه شده توسط این تیم بر حسب گرم بوده و در ظروف با اندازه های مختلف ارائه شده و همگی دارای نشان معتبر از وزارت بهداشت غذا و دارو هستند. برای استعلام قیمت هر گرم ژل رویال و اطلاع از ویژگی و خواص آن می توانید با کارشناسان عسل بهار در ارتباط باشید.