بهترین پهپاد های فیلمبرداری از زمانی که اولین پهپاد قابل پرواز در 10 سال پیش عرضه شد تا به امروز دچار تغییر و تحول شده اند و اکنون پهپادها همه جا هستند. تمامی پهپادهای این لیست یک دوربین دارند که توسط گیمبال از آن محافظت می شود و لرزش های ناشی از چرخش پروانه ها را کاهش می دهد. ابعاد حسگر دوربین مورد استفاده در پهپادها هنوز برای عکاس ها یک مشکل بزرگ است اما بسته به نیازهای شما گزینه های خیلی زیادی در اختیار شما قرار دارد. به صورت کلی هرچقدر که ابعاد حسگر بزرگ تر باشد، عملکرد دوربین در نور کم نیز بهتر است.

خلبانی هم تا قسمتی اختیاری شده است : با سیستم هوش مصنوعی مشابه محصولات تسلا، عملکردهایی مانند جلوگیری از برخورد، تعقیب سوژه و عکسبرداری سریع و اتوماتیک، اموری کاملا عادی هستند. به عنوان یک فناوری جدیدتر، کاربردها نیز متفاوت هستند. برای مثال Skydio 2 با دوربین 45 مگاپیکسلی مختص هوش مصنوعی خود قابلیت های زیادی را وعده داده است اما یافتن آن هنوز در فروشگاه ها امکان پذیر نیست. برخی پهپادها نیز هنوز هیچ قابلیت پرواز هوشمندی ندارند (البته به جز حسگر فرود). اصولا شما همیشه باید به یاد داشته باشید که تمامی پهپادها نمی توانند موانع را در تمامی جهات تشخیص دهند، اما می توانند در تمامی جهات پرواز کنند.

در عین حال DJI Mavic Air 2 که اخیرا به بازار عرضه شده است توانسته است به سرعت جزء 10 پهپاد فیلمبرداری برتر ما قرار بگیرد و Autel EVO 2 نیز به خوبی تاثیرگذاری خود را ثابت کرده است.

بهترین پهپادهای فیلمبرداری در سال 2020

1- DJI Mavic 2 Zoom

وزن: 905 گرم | ابعاد (تاشده): 214×91×84 میلیمتر | ابعاد (باز شده): 322×242×84 میلیمتر | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری: 4K HDR 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن دوربین: 12 مگاپیکسل | عمر باتری: 31 دقیقه (3850 میلی آمپر ساعت) | محدوده برد: 8 کیلومتر | بیشترین سرعت: 72 کیلومتر بر ساعت

بهترین پهپاد فیلمبرداری

DJI Mavic Pro در سال 2016 کارهایی که از یک پهپاد انتظار می رفت را به صورت کامل تغییر داد. این پهپاد تاشو بود و بدون اینکه خیلی سنگین یا حجیم باشد هم یک لنز نسبتا با کیفیت در آن به کار رفته بود. این پهپاد قادر به ثبت فیلم های 4K با حداکثر سرعت 24 فریم در ثانیه بود و یک کنترلر تاشوی بسیار کاربردی را هم ارائه می کرد که شباهت بسیار بیشتری به کنترلرهای پلی استیشن داشت تا کنترلرهای رادیویی عرضه شده برای پهپادهای اسباب بازی.

تا سال 2020 پهپادهای تاشو سری Mavic به 4 محصول جداگانه تقسیم شدند. این چهار پهپاد از ارزان ترین به گران ترین عبارتند از Mavic Mini، Mavic Air 2، Mavic 2 Zoom و Mavic 2 Pro. بدنه ی دو مورد آخر تا حدود زیادی شبیه به هم هستند اما دوربین آن ها تفاوت خیلی زیادی با هم دارند. مدل زوم پهپاد مورد علاقه ی ما است زیرا از 2x زوم اپتیکال پشتیبانی می کند (با محدوده کانونی موثر 24-48 میلیمتر). این موضوع گزینه های خلاقانه واقعی را از لحاظ فشرده سازی لنز در اختیار شما قرار می دهد. این توانایی در کنار قابلیت منحصر به فرد این پهپاد یعنی Dolly Zoom Quickshot قرار گرفته است و حرکت دوربین کلاسیک آلفرد هیچکاک را شبیه سازی می کند.

البته این قابلیت باعث بروز محدودیت هایی هم شده است. این زوم توسط یک حسگر 1/2.3 اینچی 12 مگاپیکسلی با حداکثر حساسیت 3200 انجام می شود. حتی در زمان عرضه نیز این موضوع کمی نا امید کننده بود. البته فیلمبرداری 4K با سرعت 30fps و 100 مگابیت بر ثانیه از کیفیت خوبی برخوردار است. تنها نقطه ضعف پهپاد فیلمبرداری Mavic 2 عدم پشتیبانی از سرعت  60fps در زمان فیلمبرداری 4K و بی فایده بودن  حسگرهای کناری آن است.

2- Autel EVO II

وزن: 1174 گرم | عرض بال (باز شده): 397×397 میلیمتر | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری: 8K @ 25fps | رزولوشن دوربین: 48 مگاپیکسل | عمر باتری: 40 دقیقه | محدوده برد: 9 کیلومتر | بیشترین سرعت: 72 کیلومتر بر ساعت

بهترین پهپاد فیلمبرداری

مثل Mavic 2، دومین پهپاد سری EVO کمپانی Autel در دو مدل و با دوربین های مختلفی عرضه می شود. هر دو مدل از یک بدنه ی سنگین و به نظر مستحکم نارنجی استفاده می کنند و به جای طراحی کاربرپسند بیشتر روی عملی بودن محصول تمرکز دارند. این پهپاد فیلمبرداری کمی بزرگ تر از مدل های Mavic است اما می تواند برای مدت طولانی تری پرواز کند و باز شده ی آن نیز بزرگ تر است.

عکاسی با پهپاد بیشتر بخوانید : چگونه پهپاد خودمان را به پرواز در بیاوریم؟

با اینکه اپلیکیشن عرضه شده برای این پهپاد برخی از قابلیت های نرم افزار DJI را ندارد اما تمامی گزینه های ردیابی که ممکن است شما به آن ها نیاز داشته باشید را در بر می گیرد. همچنین این پهپاد یک قابلیت اختیاری خیلی بزرگ هم دارد. داخل کنترلر این دوربین یک صفحه نمایش 3.3 اینچی OLED نیز قرار گرفته است و شما می توانید بدون نیاز به اتصال گوشی و به راحتی از این پهپاد استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت های بزرگ این پهپاد حسگرهای تصادف همه جهته (omnidirectional) آن است که در زمان پرواز معمولی هم می توانید از آن ها استفاده کنید (حسگرهای جانبی Mavic 2 فقط در برخی حالت های اتوماتیک قابل استفاده هستند.) همچنین از آن جایی که این محصول برای استفاده ی حرفه ای طراحی شده است و نه برای علاقه مندان، خبری هم از قابلیت ژئوفنسینگ (geofencing) DJI در آن نیست. با استفاده از ژئو فنسینگ و با کمک تکنولوژی های GPS و RFID کاربران می توانستند یک محدوده ی جغرافیایی مجازی تعیین کنند و در صورتی که پهپاد این محدوده را ترک کرد، به آن ‎ها اطلاع داده شود.

البته تا زمان تحریر این مقاله،  مدل ضعیف تر 8K این دوربین فراگیرتر است و مدل حرفه ای 6K و Dual Infrared آن هنوز در دسترس نیست. ممکن است بپرسید که چرا مدل 8K ضعیف تر است؟ در واقع این مدل نیز از همان تراشه ی عکس برداری نیم اینچی سونی IMX 586 مورد استفاده مورد استفاده در Mavic Air 2 استفاده می کند ولی مدل 6K Pro از تراشه ی 1 اینچی IMX383 استفاده کرده و از خروجی 10 بیت و دیافراگم متغیر پشتیبانی می کند. همچنین لازم به ذکر است که فیلمبرداری 8K به 25 فریم بر ثانیه محدود شده است اما فیلمبرداری 6K با سرعت 50 فریم بر ثانیه و 4K تا 60 فریم بر ثانیه ممکن است.

3- DJI Mavic 2 Pro

وزن: 907 گرم | ابعاد (تاشده): 214×91×84 میلیمتر | ابعاد (باز شده): 322×242×84 میلیمتر | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری: 4K HDR 30fps | رزولوشن دوربین: 20 مگاپیکسل | عمر باتری: 31 دقیقه (3850 میلی آمپر ساعت) | محدوده برد: 8 کیلومتر | بیشترین سرعت: 72 کیلومتر بر ساعت

بهترین پهپاد فیلمبرداری

در سال 2020 ما شاهد عرضه ی Mavic Air 2 با قابلیت های خیلی بیشتری نسبت به مدل های قبلی سریع Mavic بودیم و همین موضوع باعث شد که Mavic 2 Pro بیشتر از قبل به یک دوربین تخصصی تبدیل شود و با وجود ضعف هایی که این پهپاد در زمینه عکاسی و در نور کم دارد، فیلمبرداری آن کاملا بی رقیب است. با وجود اینکه DJI مالک برند هسلبلاد است، ممکن است تصور شود که اعلام برند دوربین بیشتر یک بازی تبلیغاتی است اما تصاویر ثبت شده توسط حسگر 1 اینچی مطمئنا خیلی بهتر از تصاویری است که توسط سنسورهای کوچک تر (مثل Mavic 2 Zoom) ثبت می شوند. با استفاده از کنترل های دستی می توانید محدوده ی حساسیت را تا 128000 افزایش دهید و ویدیوهای ثبت شده را هم می توانید به صورت 10 بیت و HDR خروجی بگیرید. همچنین این دوربین یک دیافراگم f/2.8-f/11 نیز دارد.

پیکسل های روی حسگر نیز از تمامی پهپادهای این لیست (به جز EVO II) بزرگتر است به همین خاطر عکاسی و فیلمبرداری در نور کم با کیفیت خوبی انجام می شود. جزئیات بالای این دوربین نیز برای نقشه برداری سه بعدی و کارهای نظارتی مناسب است و Mavic می تواند هر دو مورد را به لطف قابلیت Drone Deploy به خوبی مدیریت کند. حالت های پرواز خودکار پهپادهای DJI مثل Hyperlapse هم به خوبی در این دوربین گنجانده شده اند و استفاده از آن ها خیلی آسان است. به همین خاطر می توان پهپادهای Mavic را یک ابزار خلاقانه ی موثر دانست.

4- PowerVision PowerEgg X Wizard

وزن: 860 گرم | ابعاد (بدنه تخم مرغی): 178x102x102 میلیمتر | ابعاد (حالت پهپاد): 427 میلیمتر قطری | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری: 4K @ 60fps | رزولوشن دوربین: 12 مگاپیکسل | عمر باتری: 30 دقیقه (Dry Mode) | محدوده برد: 6 کیلومتر | بیشترین سرعت: 65 کیلومتر بر ساعت

بهترین پهپاد فیلمبرداری

PowerVision مطمئنا یک کمپانی خلاق است که همزمان با پهپادهای هوایی به ساخت پهپادهای زیر آب هم مشغول بوده است. بنابراین PowerEgg X اصلا نباید باعث تعجب کسی شود ولی اینطور نبود و باعث شگفتی خیلی ها شد. PowerEgg اورجینال یک محصول شگفت انگیز بود ولی به جای ایجاد تغییر و بهبود در آن، PowerVision تصمیم گرفته است آن را از ابتدا طراحی کند. این کمپانی یک محصول جدید طراحی کرده است که می توانید از آن به عنوان یک پهپاد استفاده کنید، به عنوان یک دوربین فیلمبرداری بر روی دست یا سه پایه استفاده کنید در حالی که از گیمبال آن برای ثبات بیشتر و از هوش مصنوعی آن برای تعقیب سوژه بهره ببرید. همچنین از هوش مصنوعی برای ردیابی سوژه استفاده می کند.

عکاس ها نگران این هستند که حسگر دوربین 4K این پهپاد به اندازه ی حسگر مورد استفاده در پهپادهایی مثل Mavic به اندازه کافی بزرگ نیست. اما در نور کم می تواند با سرعت 60fps فیلمبرداری کند که دو برابر بیشتر از سرعت DJI است. می توانید بال های این پهپاد فیلمبرداری را به صورت کامل جدا کنید و تاشو بودن آن ها نیز به شما کمک می کند در مدت زمان خیلی کوتاهی آن را آماده ی پرواز کنید. حالت A.I نیز خوب است اما بهتر بود یک کلید فیلمبرداری هم مثل دوربین های معمولی در آن وجود داشت. و در کیت اختیاری ” Wizrd” پهپادی ساحلی خواهید داشت که می تواند بر روی آب فرود آید یا در باران پرواز کند

برای استفاده از حالت ضد آب باید یک بدنه و تجهیزات فرود ضد آب را به دوربین متصل کنید که نهایتا یک یا دو دقیقه زمان می برد اما حسگر های تصادف جلو و ردیابی اجسام را می پوشاند. اما هیچ محصولی در بازار به اندازه ی این پهپاد قوی نیست و به همین خاطر جای هیچ شکایتی وجود دارد.

5- DJI Mavic Mini

وزن: 249 گرم | ابعاد (حالت تاشده): 140×82×57 میلیمتر | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری: 2.7k با فریم ریت 24 یا 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن دوربین: 12 مگاپیکسل | عمر باتری: 30 دقیقه (2400 میلی آمپر ساعت) | محدوده برد: 4 کیلومتر | بیشترین سرعت: 47 کیلومتر بر ساعت

با عرضه Mavic اورجینال در سال 2016 کمپانی DJI یک دسته بندی جدید از پهپادهای تاشو برای مصرف کننده ها عرضه کرد که به اندازه ی کافی سبک و کوچک بودند و کاربر می توانست آن را هرجایی ببرد. در آن زمان تکنولوژی با محدودیت زیادی مواجه بود اما امروزه سازنده های پهپاد با یک محدودیت جدید هم مواجه هستند. در اکثر بازارهای اصلی پهپادها مثل چین، آمریکا، بریتانیا و… باید برای پهپادهای بیش از 250 گرم مجوز بگیرید. با این مجوز شما اجازه ی استفاده از پهپادهای سنگین تر را خواهید داشت اما در صورتی که تازه با بازار پهپاد آشنا شده اید و یا می خواهید این تجربه را بدون کمترین دردسری تجربه کنید، چطور؟

تیم تحقیق و توسعه DJI که دوست نداشت رشد سهم بازار بزرگی که داشتند متوقف شود تمام تلاش خودش را کرده است تا بتواند تا جای ممکن وزن طراحی های فعلی خودش را کاهش دهد و در عین حال تلاش می‎ کرد که قیمت را هم تا جای ممکن کاهش دهد. Mavic Mini فقط می تواند با رزولوشن 2.7K (نصف پیکسل های 4K) و 40 مگابیت بر ثانیه فیلمبرداری کند بنابراین تاثیرات فشرده سازی آن خیلی بیشتر از Mavic 2 Zoom است. همچنین در این دوربین سنسورهای برخورد برادرهای بزرگتر این پهپاد نیز نادیده گرفته شده اند. این موضوع به معنی استفاده از اجزای محاسباتی کمتر نیز هست.

این پهپاد یک لرزشگیر گیمبال 3 محوره نیز دارد و ویدیوهای ثبت شده توسط آن کاملا نرم هستند. نرم افزار معمول DJI نیز کمی جمع و جورتر شده است تا بیشتر برای ولاگرها و اینستاگرامی ها مناسب باشد. این پهپاد یک قابلیت نیز تحت عنوان QuickShots دارد و شما می توانید با استفاده از آن و بدون نگرانی بابت یادگیری تصاویر خیلی زیبایی ثبت کنید. رزولوشن ویدیو برای انتشار آنلاین مناسب است ولی در صورتی که به دنبال یک پهپاد برای استفاده حرفه ای هستید، بهتر است به دنبال یک محصول بهتر بگردید. با رزولوشن 12 مگاپیکسل، تصاویر ثبت شده توسط این پهپاد شباهت خیلی زیادی به تصاویر یک گوشی هوشمند دارند ولی می توانید از یک زاویه جذاب تر این تصاویر را ثبت کنید.

6- Parrot Anafi FPV

وزن: 310 گرم | ابعاد (حالت تاشده): 244×67×65 میلیمتر | ابعاد (حالت باز شده): 240×175×65 میلیمتر | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری: 4K HDR با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن دوربین: 21 مگاپیکسل | عمر باتری: 25 دقیقه (2700 میلی آمپر ساعت) | محدوده برد: 4 کیلومتر | بیشترین سرعت: 55 کیلومتر بر ساعت

کمپانی Parrot تا زمان عرضه ی Anafi در اواسط سال 2018 رقیب سرسختی در بازار فیلمبرداری هوایی رده بالا محسوب نمی شد اما با عرضه ی Anafi این کمپانی قدرت خودش را به رخ کشید. به جای افزایش قیمت و وزن محصول با استفاده از سنسورهای بحث برانگیز، Parrot وظیفه ی مقابله با موانع را به عهده ی خریدار گذاشته است و در مقابل توانسته است یک پهپاد نسبتا سبک و قابل حمل و با قیمت منصفانه عرضه کند.

اجزای فیبر کردن بدنه ممکن است کمی ارزان به نظر برسند اما در واقع یکی از بهترین فریم های موجود در بازار روی این پهپاد نصب شده است. استفاده از آن نیز به لطف قابلیت های تیک آف و فرود خودکار، بازگشت به خانه با کمک GPS و یک کنترلر تاشوی خوش ساخت با گریپ موبایل تاشو خیلی ساده است. استفاده از این پهپاد خیلی ساده تر از محصولات DJI به نظر می رسد.

فیلتر برای پهپاد بیشتر بخوانید : راهنمای خرید فیلتر برای پهپاد

تنها نکته این است که گیمبال دوربین فقط روی دو محور می چرخد و برای انجام چرخش های شدید به نرم افزار تکیه دارد. همچنین Parrot به دلایلی تصمیم گرفته است برخی از قابلیت های نرم افزاری مثل Follow-me را هم با پرداخت مبلغ اضافه ای در اختیار شما قرار دهد در حالی که این قابلیت ها در DJI به صورت استاندارد عرضه می شوند. در سمت مقابل گیمبال می تواند به صورت کامل رو به بالا بچرخد تا یک نمای بسیار زیبا را در اختیار شما قرار دهد و همچنین این سیستم از قابلیت زوم هم پشتیبانی می کند، چیزی که در پهپادهای هم رده اثری از آن وجود ندارد.

اخیرا نیز یک کیت با اسم Parrot Anafi FPV عرضه شده است که شامل این محصول و عینک های صفحه نمایش دار است که با کمک آن ها می توانید یک تجربه پرواز همه جانبه داشته باشید. با وجود اینکه در ابتدا گنجاندن قابلیت FPV یا دید اول شخص به نظر یک قابلیت لاکچری می رسید اما عرضه ی این کیت امکان استفاده از آن را در اختیار همه ی افراد گذاشت.

7- DJI Mavic Air 2

وزن: 570 گرم | ابعاد (حالت تاشده): 180×97×84 میلیمتر | ابعاد (حالت باز شده): 183×253×77 میلیمتر | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری: 4K  با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن دوربین: 48 مگاپیکسل | عمر باتری: 34 دقیقه (2700 میلی آمپر ساعت) | محدوده برد: 18.5 کیلومتر | بیشترین سرعت: 68 کیلومتر بر ساعت

بهترین پهپاد فیلمبرداری

پهپاد جدید DJI Mavic Air 2 یک موفقیت فنی بزرگ و یک پهپاد قدرتمند است که به نظر می رسد برای خیلی از افراد تنها پهپادی است که می توانند از آن استفاده کنند. با وجود سنسورهای تشخیص فاصله در جلو، پائین و پشت پهپاد، این محصول قادر است تمامی موانع را تشخیص دهد و علاوه بر هشدار دادن به خلبان پهپاد، یک مسیر جایگزین برای دور زدن موانعی مثل دیوار یا درخت پیدا کند.

زمان پرواز این پهپاد خیلی بیشتر است (34 دقیقه) و محدوده ی آن خیلی بیشتر از Mavic Air اورجینال است. اما نکته ای که به شدت باعث جلب توجه عکاس ها و فیلمبردارها شده است دوربین 4k 60fps به کار رفته در آن است که 48 مگاپیکسل رزولوشن را روی یک سنسور نیم اینچی جای داده است. کنترلر این پهپاد نیز به صورت کامل بازطراحی شده است و می توانید گوشی موبایل خودتان را نیز در بالای آن قرار دهید. مثل تمامی پهپادهای دیگر DJI نیز یک پک Fly More نیز برای این پهپاد قابل تهیه است و با خرید این پک تمامی وسایلی که ممکن است به آن ها نیاز داشته باشید (مثل جعبه حمل، باتری ذخیره و…) در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

8- DJI Phantom 4 Pro V2.0

وزن: 1375 گرم | ابعاد: 350×350 میلیمتر | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری: 4K  با نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه | رزولوشن دوربین: 20 مگاپیکسل | عمر باتری: 25 دقیقه (5875 میلی آمپر ساعت) | محدوده برد: 7  کیلومتر | بیشترین سرعت: 72 کیلومتر بر ساعت

بهترین پهپاد فیلمبرداری

فانتوم یک محصول انقلابی بود. نسخه های اولیه آن اولین پهپادی بودند که یک دوربین گیمبال دار داشتند و نیازی نبود کاربر گیمبال را به صورت جداگانه تهیه کند. استفاده از بدنه ی مقاوم برای این پهپاد بدین معنی است که محصول مناسبی برای افراد مبتدی یا مصرف کننده نیست و بیشتر برای افراد حرفه ای طراحی شده است. در صورتی که قرار است این پهپاد را در صندوق عقب ماشین خودتان قرار دهید و خیلی نگران اشغال شدن تمام فضای کوله پشتی خودتان نیستید، پس آخرین مدل Phantom Pro 4 می تواند گزینه ی مناسب و وسوسه انگیزی برای شما باشد. پروانه های این پهپاد برای داشتن یک تجربه پرواز بهتر بازطراحی شده اند و سیستم رادیویی OcuSync نیز که امکان انتقال تصاویر 1080p را روی صفحه نمایش ممکن می کند یک نکته ی مثبت برای این پهپاد است. (البته این قابلیت روی کنترلرهای قدیمی تر قابل استفاده نیست.)

نگرانی هایی مبنی بر اینکه ممکن است این پهپاد توقف تولید بخورد، وجود داشت اما DJI اخیرا تایید کرده است که Phantom 4 Pro V2.0 دوباره به خط تولید برگشته است. این خبر برای تمام افراد علاقه مند به پهپاد یک خبر خوشحال کننده محسوب می شود.

9- DJI Inspire 2

وزن: 4000 گرم | ابعاد: 650 میلیمتر به صورت قطری | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری: 5.2K  با نرخ فریم 24 فریم بر ثانیه | رزولوشن دوربین: 20.8 مگاپیکسل | عمر باتری: 23-27 دقیقه (4280 میلی آمپر ساعت) | محدوده برد: 7  کیلومتر | بیشترین سرعت: 94 کیلومتر بر ساعت

Inspire 1 یک طراحی شگفت انگیز الهام گرفته از نسل کلینگون داشت که پروانه ها را از تمام تصاویر بیرون نگه می داشت و یک قاب بزرگ و ثابت را در اختیار کاربر قرار می داد. Inspire 2 نیز این کیفیت ساخت حرفه ای را با استفاده از بدنه منیزیم و دوگانگی افزوده حفظ کرده است.

یکی از این اجزای دوگانه باتری ها هستند. شما برای استفاده از پهپاد به دو عدد باتری نیاز دارید و بسته به دوربینی که انتخاب می کنید حدود 25 دقیقه زمان پرواز برای شما فراهم می کنند. این مدت زمان فوق العاده است ولی در صورتی که به باتری یدکی نیاز داشته باشید باید مبلغ نسبتا زیادی هزینه کنید. دوربین X4S عرضه شده برای این پهپاد با دوربین های سری فانتوم قابل مقایسه است اما دوربین X5S که امکان اتصال لنز زوم دوربین های چهار سوم را به شما می دهد با داشتن سنسور تصویر بزرگتر گزینه بهتری است اما زمان پرواز را کاهش می دهد. به همین خاطر دوربین گران قیمت Zenmuse X7 گزینه بهتری است.

Inspire 2 یک سیستم ردیابی سوژه پیچیده، امکان هدایت چندکاربره (اختیاری) و دیگر قابلیت های حرفه ای را دارد و برای استفاده روزمره اصلا مناسب نیست.

10- Ryze Tello

وزن: 80 گرم | ابعاد: 98x93x41 میلیمتر | کنترلر: ندارد | رزولوشن فیلمبرداری: 720p | رزولوشن دوربین: 5 مگاپیکسل | عمر باتری: 13 دقیقه (1100 میلی آمپر ساعت) | محدوده برد: 100 متر | بیشترین سرعت: 29 کیلومتر بر ساعت

بهترین پهپاد فیلمبرداری

این میکرو پهپاد ادعا می کند که توسط DJI پشتیبانی می شود و برای اثبات این ادعا نیز خیلی از قابلیت های نرم افزاری و سنسورهای DJI را در خود جای داده است. با کیفیت تصویر شگفت انگیز و قابلیت ذخیره مستقیم تصاویر داخل گوشی، این پهپاد می تواند بعد جدیدی به اینستاگرام شما بدهد.

تلاش شده است قیمت تا جای ممکن پائین نگه داشته شود. خبری از GPS نیست و شما باید باتری داخل پهپاد را با کمک کابل USB شارژ کنید. همچنین برای پرواز هم باید از گوشی خودتان کمک بگیرید. البته در صورتی نیاز می توانید کنترلر بازی و استیشن شارژ را هم به صورت جداگانه تهیه کنید. تصاویر به جای ذخیره روی کارت حافظه، به صورت مستقیم داخل گوشی موبایل شما ذخیره می شوند. لرزشگیر تصویر پهپاد فقط نرم افزاری است اما با این وجود تصاویر 720p ثبت شده توسط آن به نظر خوب می رسند.

فیلتر برای پهپاد بیشتر بخوانید : چه فیلتری برای پهپادها مناسب تر است؟

شما می توانید برای پرواز دادن این پهپاد فیلمبرداری کوچک، آن را داخل دست خودتان نگه دارید و یا حتی آن را به آسمان پرتاب کنید. مدل های دیگر امکان ضبط ویدیوهای 360 درجه را نیز به شما می دهند و با نرم افزار می توانید برخی چرخش های هوشمندانه را با کشیدن انگشت انجام دهید. حتی می توانید این چرخش ها را هم طبق میل خودتان برنامه ریزی کنید.

11- PowerVision PowerEye

وزن: 3950 گرم | ابعاد (تاشده): 340×285×296 میلیمتر | ابعاد بازشده: 513×513×310 میلیمتر | کنترلر: دارد | رزولوشن فیلمبرداری:  4Kبا نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه | رزولوشن دوربین: 16.1 مگاپیکسل | عمر باتری: 29 دقیقه (9000 میلی آمپر ساعت) | محدوده برد: 5 کیلومتر | بیشترین سرعت: 65 کیلومتر بر ساعت

PowerEye نمونه خیلی خوبی از یک محصول است که نیازهای کاربر را در بازاری که به صورت عمده توسط یک برند قبضه شده است در نظر می گیرد. این محصول باعث خواهد شد رقبای جدید به دنبال راهی برای تحت تاثیر قرار دادن کاربر بگردند و با حمل یک دوربین میکرو سه چهارم نیز این پهپاد خودش را به صورت مستقیم هم رده با Zenmuse X5S قرار می‎ دهد.

خبری از فیلمبرداری نمایشی 8K نیست اما فیلمبرداری 4K نیز از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است. دو باتری تعبیه شده برای این محصول هر کدام به دو قسمت تقسیم می شوند و به همین خاطر می توانید به راحتی آن ها را حمل کنید و بازوهایی هم که به صورت دستی رو به پائین تا می شوند باعث خواهند شد این محصول گزینه خیلی جمع و جوری برای سفر باشد. به این ترتیب می توانید این پهپاد را به سادگی داخل کیف حمل خودش قرار دهید.

ما این پهپاد فیلمبرداری را در یک روز طوفانی تست کردیم و در ابتدا به سختی می توانست موقعیت خود را حفظ کند اما پس از مدتی موفق شد. نرم افزار کنترلر و ریموت نسبت به محصولات DJI کمتر پیچیده هستند و به همین خاطر شاهد قابلیت های نرم افزاری کمتری خواهیم بود. اما دوربین اول شخص جزء استانداردهای بالای این محصول است و امکان پرواز دونفری هم برای افراد حرفه ای فراهم است.