گسترش زندگی شهری، کم شدن فعالیت بدنی و تغییر سلیقه غذایی انسان ها موجب شده که بیماری هایی همچون چاقی، سرطان، دیابت، فشارخون و سکته قلبی و مغزی به طور جدی رواج پیدا کند. در این میان مصرف برخی داروهای گیاهی که در ادوار گذشته رایج بوده، می تواند به صورت چشم گیری از عوارض زندگی شهری بکاهد.

چای سبز از جمله گیاهانی می باشد که سالیان سال است جوامع زیادی همچون مردم چین از خواص آن بهره می برند. اما نکته بسیار مهم این است که این گیاه را چگونه و چه مقدار مصرف کرد. با ما همراه باشید تا در مورد چای سبز و اثراتش بیشتر بدانید.

تاریخچه چای سبز

در مورد خاستگاه اصلی چای سبز و تاریخچه دقیق آن اختلاف نظر بسیار است، اما نظر بیشتر محققان این است که اولین کسانی که از چای سبز به عنوان غذا و نوشیدنی و حتی دارو استفاده کرده اند، مردم چین و هند هستند.

آن گونه که از شواهد برمی آید حدود 3000 سال پیش استفاده از چای بخصوص چای سبز در بین چینی ها مرسوم شد. به احتمال قوی آن ها ابتدا چای را در غذا خود استفاده می کردند، اما بعدها با دانستن خواص مهم چای، آن را نوشیدنی اصلی خود قرار داده و از آن به عنوان دارو نیز استفاده کردند.

چای سبز به قدری برای چینی ها اهمیت داشته که بارها نام آن را در کتب تاریخی خود تحت عنوان نوشیدنی دارویی به کاربرده اند. امروزه نیز برخی از مردمان چین، چای را مقدس دانسته و حتی رویدادی را تحت عنوان جشنواره چای هرساله برگزار می کنند.

فواید چای سبز برای سلامتی

چای سبز یکی از سالم ترین و محبوب ترین نوشیدنی هاست. این چای که بالاترین مقدار آنتی اکسیدان نسبت به دیگر چای ها را در خود دارد، بدون اکسایش تهیه می شود به همین علت تمامی مواد شیمیایی مفید اعم از پلی فنول ها در ترکیبات اش باقی مانده است.

در طب سنتی از چای سبز برای کنترل خونریزی، سلامت قلب و مغز و هضم غذا استفاده می شود، اما علم پزشکی امروز مشخص کرده که فواید چای سبز بیشتر از آن است که در طب سنتی مشخص شده است که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

1- پیشگیری از سرطان

پلی فنول های موجود در چای سبز موجب توقف رشد تومورهای سرطانی می شوند. مشخص شده که در کشورهایی که میزان استفاده چای سبز بیشتر می باشد، ابتلا به سرطان کمتر است. این گیاه دارویی می تواند برای پیشگیری و درمان سرطان های مثانه، پستان، روده، معده، پروستات، پوست و ریه مفید باشد.

2-سلامت قلب

نتایج یک تحقیق که بر روی مردم ژاپن انجام شده است، نشان داد افرادی که روزانه حدود 5 فنجان چای سبز مصرف می کنند، قلب سالم تری نسبت به افرادی که چای سبز استفاده نمی کنند دارند. چای سبز با کاهش احتمال لخته شدن خون در رگ های بدن، خطر سکته قلبی را کمتر می کند.

3-کاهنده کلسترول

مصرف روزانه چای سبز موجب کاهش قابل توجه میزان کلسترول بد یا LDL می شود.

4- چای سبز و لاغری

چای سبز با کاهش فعالیت آنزیم آمیلاز بزاق، تجزیه قندها را کم کرده و موجب کاهش وزن و تری گلیسیرید خون می شود. کاهش فعالیت آنزیم آمیلاز سبب کاهش جذب چربی در بدن می گردد. همچنین چای سبز سوخت وساز سلول ها را افزایش می دهد. با افزایش سوخت وساز سلول ها، مصرف و تجزیه چربی در سلول ها نیز بالا می رود.

5- افزایش حافظه و جلوگیری از آلزایمر

طبق تحقیقاتی ثابت شده است که مصرف چای سبز عملکرد مغز را بهبود داده و با افزایش حافظه، از آلزایمر در سنین بالا جلوگیری می کند.

طریقه مصرف چای سبز

چای سبز را می توانید به صورت دم نوش هر روز حداکثر 5 مرتبه استفاده کنید. چای سبز مانند دیگر داروهای گیاهی بایستی به صورت متعادل و نسبت به ذائقه شخصی هر کس استفاده شود. مصرف بیش ازاندازه این چای می تواند تبعاتی را در برداشته باشد.

شما همچنین می توانید داروهای گیاهی را مصرف کنید که حاوی مقدار استاندارد شده ای از چای سبز می باشند. در ادامه دو نمونه از محبوب ترین قرص های چای سبز ایرانی را به شما معرفی خواهیم کرد

قرص چای سبز کام گرین

 

قرص چای سبز کام گرین از محصولات شرکت داروسازی گیاه اسانس است. این قرص خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی دارد و موجب خنثی شدن تأثیرات رادیکال های آزاد در بدن می شود. قرص چای سبز کام گرین از برگ های بهاره چای سبز تهیه شده و مقدار زیادی پلی فنول در خود دارد. این قرص هیچ ماده شیمیایی خاصی در خود نداشته و در مقایسه با دیگر داروها عوارض کمتری دارد.

قرص کام گرین با کاهش خطر لخته شدن خون در عروق باعث کاهش احتمال سکته قلبی نیز می شود. اما مهم ترین اثر قرص چای سبز کام گرین افزایش مکانیسم تجزیه چربی و کاهش جذب چربی در بدن است که موجب کاهش وزن و لاغری چشمگیری در شما می شود.

از دیگر فواید قرص چای سبز کام گرین می توان به جلوگیری از تصلب شرایین، کاهش تری گلیسیرید خون، کاهش فشار خون، کاهش قند خون، کاهش کلسترول و جلوگیری از پوسیدگی دندان اشاره کرد.

قرص گرین تیدین دینه

فواید قرص گرین تیدین مشابه قرص کام گرین است با این تفاوت که در ترکیبات قرص گرین تیدین دینه، علاوه بر عصاره چای سبز، دانه شوید و زیره سبز نیز مشاهده می شود. ترکیب عصاره این سه گیاه باعث می شود که یک چربی سوز و قرص لاغری فوق العاده پدید آید که بدون عارضه وزن شما را کاهش می دهد.

قرص گرین تیدین دینه در درمان سوءهاضمه و نفخ نیز کاربرد بسیاری دارد. افزایش متابولیسم بدن، خاصیت ضد سرطانی به خصوص سرطان سینه و معده، اثرات آنتی اکسیدانی قوی، تقویت سیستم ایمنی به دلیل وجود شوید و زیره سبز، دارا بودن مواد معدنی ضروری بدن مانند کلسیم، آهن، ویتامین c و منیزیم و درمان اسهال از دیگر فواید مصرف این داروی گیاهی است.

قرص گرین تیدین توسط یکی از باسابقه ترین و موفق ترین شرکت های تولید داروهای گیاهی یعنی شرکت دینه تولیدشده است. این شرکت در سال 1359 توسط مهندس محمد کریم ابراهیمی تأسیس شد و تا به امروز یکی از بزرگ ترین و فعال ترین شرکت های دارویی در کشور است.

قرص کام گرین و گرین تیدین را چگونه تهیه کنیم؟

سایت مفید طب با داشتن مجوز از سازمان غذا و دارو و نماد اعتماد الکترونیک، مفتخر به ارائه بهترین کالاهای دارویی گیاهی و مکمل به سراسر کشور است. شما می توانید برای تهیه قرص کام گرین گیاه اسانس و گرین تیدین دینه به سایت مفید طب مراجعه کنید و به صورت آنلاین این دو قرص را خریداری نمایید.