آثار شرکت‌کننده در هر چهار بخش این جشنواره‌ی داستان‌نویسی نباید پیش از این در هیچ جایزه‌ای شرکت داده شده باشند. مهلت ارسال آثار تا انتهای بهمن ماه سال جاری است و مراسم اختتامیه و اعلام برندگان جوایز خردادماه سال آینده خواهد بود. 

بنا به گفته سیاوش گلشیری دبیر چهارمین دوره از این جشنواره داستان‌نویسی، تعداد کلمات در بخش آزاد و ویژه زاینده رود حداکثر ۶ هزار کلمه و در بخش داستانِ کوتاهِ کوتاه حداکثر ۱۰۰ کلمه است.

جوایز این جشنواره برای برندگان در بخش آزاد برای نفر اول ۵ میلیون تومان، نفر دوم ۴ میلیون تومان و نفر سوم ۳ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح یادبود خواهد بود و به نفرات چهارم تا دهم نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

در بخش ویژه نیز به نفر اول ۴ میلیون تومان، در بخش داستان کوتاه کوتاه ۱ میلیون تومان و در بخش دانشجویان ایرانی خارج از کشور نیز برای نفراول ۱ میلیون تومان جایزه اختصاص داده شده است.

متقاضیان شرکت در جشنواره الزامی است که فرم شرکت در جشنواره را کامل کرده و به همراه تصویر کارت دانشجویی به آدرس reg.jdisf.ac.ir ارسال نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۳۷۹۳۲۳۶۴ داخلی ۲۱ تماس بگیرند.