نسخه بازسازی شده یا HD Remaster بازی Commandos 2 اولین بار در ماه ژانویه سال جاری میلادی توسط استودیو کالیپسو برای پلتفرم پی سی معرفی شد. تا اینکه توسعه دهندگان این بازی بعدها و در ماه سپتامبر تصمیم به انتشار آن روی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز گرفتند. هسته مرکزی تجربه کاربری این بازی همچنان مشابه چیزی است که اولین بار توسط استودیوی پایرو در سال 2001 طراحی شده بود. بازیکنان در این بازی یک تیم کوچک از سربازان جنگ جهانی دوم با توانایی ها و قابلیت های مختلف را هدایت می کنند که از اسنایپر تا متخصص تخریب را شامل می شوند. این افراد در چند مرحله ایزومتریک به تکمیل یک سری مأموریت های خراب کاری و ترور خواهند پرداخت.

در ادامه تریلر رونمایی از Commandos 2 - HD Remaster برای نینتندو سوییچ را مشاهده می کنید:


دانلود از آپارات

ریمستر استودیوی کالیپسو بیشتر روی بهبود جلوه های تصویری و کیفیت گرافیکی بازی تمرکز دارد. ضمن اینکه سیستم کنترل بازی نیز دچار تغییرات جزئی شده و رابط کاربری آن مدرنیزه شده است. علاوه بر این، فرایند راهنمایی بازیکنان در نسخه پی سی بهبودهایی را به خود می بیند. البته برخی کاربران و منتقدان از حذف شماری از ویژگی های کلیدی بازی از جمله بخش چندنفره Commandos 2 گله داشتند. درضمن نسخه بازسازی شده این بازی در ابتدا از باگ ها و ایرادات فنی متعددی رنج می برد.

یکی از تغییراتی که توسط استودیوی کالیپسو در نسخه جدید بازی Commandos 2 داده شده بود، حذف یک سری نمادهای حساس سیاسی از جمله سنبل سواستیکا یا همان صلیب شکسته حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان نازی بود که مورد استقبال کاربران قرار نگرفته و آن را مخالف اصالت تاریخی اثر می دانستند.

مقایسه نسخه کلاسیک و ریمستر بازی commandos 2

بنابراین همان طور که مشاهده می کنید، استودیوی کالیپسو شروع خوبی را با Commandos 2 تجربه نکرد. اما بعد از انتشار مستمر آپدیت ها و اصلاحات باگ ها و مشکلات عملکرد بازی و همچنین معرفی برخی از ویژگی های مورد درخواست طرفداران موفق شد تا حدودی به فروش بهتر بازی خود کمک کند. هرچند همچنان درباره اینکه آیا این نسخه بازسازی شده بهترین راه تجربه بازی کلاسیک و محبوب Commandos 2 در پی سی است یا خیر ابهاماتی مطرح می شود.

البته واضح است که نسخه جدید بازی Commandos 2 در نینتندو سوییچ تنها راه تجربه این بازی قدیمی روی کنسول نینتندو است و با درنظرگرفتن ثبات هسته مرکزی گیم پلی بازی، باید این اثر زیبا را به همه طرفداران بازی های اکشن، استراتژیک و کلاسیک توصیه کرد. علاقه مندان می توانند بازی Commandos 2 - HD Remaster را در تاریخ 4 دسامبر به صورت فیزیکی یا دیجیتالی با قیمت حدودی 32 دلار برای کنسول سوییچ تهیه کنند.