اولین مدل پانامرا سال 2009 معرفی شد. این محصول از سال 2017 تاکنون با نسل دوم تولید می شود و فقط یک خط تولید در لایپزیگ آلمان دارد. ظاهر این خودرو طی 11 سال اخیر تغییراتی چشم گیر نداشته؛ اما از نظر تجهیزات فنی، امکانات رفاهی و ایمنیبهبود مداوم ارائه کرده است.

مشابه سال های قبل، مدل 2021 پورشه پانامرا توربو S پلاگین هیبرید (E-Hybrid) قدرتمندتر از 4S E-Hybrid و دیگر نسخه های پانامرا است؛ درحالی که سه نوع بدنه استاندارد، اسپرت توریزمو (شوتینگ بریک) و اکسزکیوتیو (Executive با اتاق بزرگ تر و فاصله محورهای بیشتر) دارد.

پانامرا E-Hybrid از ترکیب پیشرانه توئین توربوشارژ V8 چهار لیتر با قدرت 571 اسب بخار و یک موتور برقی 136 اسب بخار، مجموع قدرت 700 اسب بخار با گشتاور 870 نیوتن متر تولید می کند. به لطف جعبه دنده 8 سرعته دبل کلاچ پورشه (PDK) سرعت گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت به 3/2 ثانیه می رسد و نهایت سرعت 315 کیلومتر بر ساعت فراهم می کند. حالا پانامرا E-Hybrid توربو S نسبت به مدل 4S E-Hybrid، حدود 1/4 ثانیه زودتر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و 140 اسب بخار قوی تر است.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid پورشه پانامرا پلاگین هیبرید


Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid پورشه پانامرا پلاگین هیبرید
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid پورشه پانامرا پلاگین هیبرید
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid پورشه پانامرا پلاگین هیبرید
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid پورشه پانامرا پلاگین هیبرید
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid پورشه پانامرا پلاگین هیبرید
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid پورشه پانامرا پلاگین هیبرید
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid پورشه پانامرا پلاگین هیبرید
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid پورشه پانامرا پلاگین هیبرید

ظرفیت باتری های مدل 2021 پانامرا E-Hybrid نسبت به قبل، از 14/1 به 17/9 کیلووات ساعت رسیده است تا مسافت 50 تا 64 کیلومتر با یک شارژ و بدون مصرف بنزین، قابل پیمایش باشد. همچنین شاسی و سیستم فرمان بازطراحی شده اند تا در حالت های اسپرت یا آرام، عملکرد بهتری ارائه کنند. توربو S پلاگین هیبرید، تمامی تجهیزات خاص و فناوری های الکترونیکی سفارشی در مدل های مختلف پورشه، شامل مدیریت تعادل شاسی (PDCC)، کنترل هوشمند گشتاور (PTV Plus)، ترمزهای سرامیک (PCCB) و حتی قابلیت گردش چرخ های محور عقب را در نسخه پایه فراهم می کند.

درفضای داخلی، اندازه نمایشگر تغییر نکرده اما کیفیت تصویر و رزولوشن بالاتر رفته است. سیستم ارتباط هوشمند پورشه (PCM) برای پانامرا ای هیبرید، علاوه بر رابط های اپل کار پلی و اندروید اتو، فرمان پذیری با صدای سرنشینان و کسب اطلاعات آنلاین از شرایط مسیر را ممکن می کند. همچنین رادارهای پورشه توانایی تشخیص علائم راهنمایی و هشدارهای کنار جاده دارند.

پانامرا توربو S ای هیبرید، آستانه قیمت 185 هزار یورو (221 هزار دلار) دارد؛ درحالی که پانامرا 4 ای هیبرید به قیمت 110 هزار یورو (132 هزار دلار) فروخته می شود.