درحال حاضر سرویس های استریم موسیقی مختلفی دردسترس هستند که در صدر آن ها می توان به سرویس اپل موزیک و اسپاتیفای اشاره کرد. بااین حال، شرکت هایی نیز هستند که مانند گوگل برای کسب جایگاه بهتر به شدت تلاش می کنند.

گوگل تا قبل از سال 2018 سرویسی به نام گوگل پلی موزیک را به کاربران ارائه می داد؛ اما از سال 2018 نام سرویس خود را به یوتیوب موزیک تغییر داد. سران گوگل برای پیشرفت یوتیوب موزیک تلاش های فراوان کردند؛ حتی نسبت به انتقادات و پیشنهاد ها کاربران بسیار حساس بودند تا به میزان جذب مخاطب سرویس استریم موسیقی خود سرعت ببخشند.

در آخرین تلاش ها نیز سرویس یوتیوب موزیک همراه با پکیجی درکنار سرویس یوتیوب پریمیوم دراختیار علاقه مندان قرار گرفت. حال، به نظر می رسد تلاش های گوگل نتیجه داده است و سرویس استریم موسیقی این شرکت توانسته رکورد جالبی را پشت سر بگذارد.

سران گوگل گزارشی منتشر کرده اند که از عبور تعداد دفعات دانلود یوتیوب موزیک از مرز 500 میلیون بار خبر می دهد. همین امر سبب شده تا سرویس اشتراک موسیقی گوگل درکنار اپلیکیشن های مطرح موجود در بازار قرار گیرد.

آنچه یوتیوب موزیک را از دیگر سرویس ها متمایز می سازد آرشیو بزرگ تر آن نسبت به تمامی سرویس های استریم موسیقی است. درواقع علاوه بر موزیک هایی که به صورت رسمی توسط آهنگ سازان، خوانندگان و شرکت های مطرح در آرشیو یوتیوب موزیک ثبت شده اند، کاربران به تمامی موسیقی هایی که در یوتیوب قرار دارند نیز دسترسی پیدا می کنند. بااین حال، بیت ریت 192 کیلوبیت برثانیه ی این فایل های صوتی به جای 320 کیلوبیت بر ثانیه را می توان از نقاط ضعف یوتیوب موزیک دانست.