در میان تازه ترین اخبار بازی مطلع شدیم که استودیوی موتیو شرکت الکترونیک آرتز مشغول کار روی یک بازی اکشن معرفی نشده از مجموعه ی Star Wars (جنگ های ستاره ای) است. براساس گزارش رسانه های مختلف، خبر توسعه ی نسخه ی دیگری از بازی های Star Wars به شکل یک آگهی شغلی تازه برای جذب یک «توسعه دهنده ی نرم افزار» منتشر شده است. توسعه دهنده ی بازی Star Wars Squadrons در ماه اکتبر اعلام کرد که بر روی «چندین پروژه ی معرفی نشده» کار می کند که ظاهرا نسخه ی جدید بازی جنگ ستارگان یکی از این پروژه ها خواهد بود.

پاتریک کلاوس، مدیرکل استودیوی موتیو در این باره اظهار داشت: «ما علاوه بر بازی Star Wars: Squadrons روی چندین پروژه ی معرفی نشده نیز کار می کنیم. ایجاد نوآوری دشوار است، ولی درعین حال هیجان انگیز و انرژی بخش نیز خواهد بود. ما در مأموریت تازه ی خود موارد بسیاری را امتحان می کنیم و ایده های زیادی را مورد بررسی قرار می دهیم؛ چرا که آزمایش و تکرار برای یافتن چیزهای عالی لازم و مفید است. تیم ما بسیار بااستعداد است و همه در تلاش هستیم تا بازی های جاه طلبانه ای بسازیم که مرزهای انتظارات بازیکنان را اکنون و در آینده جابه جا کند.»

بازی Star Wars Squadrons ماه گذشته در دسترس کاربران کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان قرار گرفت. این بازی در همه ی پلتفرم ها از قابلیت کراس-پلی پشتیبانی می کند و امکان تجربه ی آن با هدست های واقعیت مجازی و دسته های خلبانی در پلی استیشن 4 و کامپیوتر نیز وجود دارد. بازی Star Wars Squadrons اخیرا به مناسبت پخش فصل دوم سریال The Mandalorian (مندلورین) شبکه ی دیزنی پلاس میزبان به روزرسانی جدیدی شد که مجسمه ی بیبی یودا برای داشبورد، یک هولوگرام برای کابین خلبان، یک عکس برگردان و یک آویز تازه را به آن اضافه کرد.

بازی Star Wars Squadrons به واسطه ی گرافیک بصری چشم نواز، ارائه ی تعادل مناسب میان استارشیپ ها و طراحی متفاوت و بسیار خوب استارشیپ ها در بررسی زومجی نمره ی 6.5 را دریافت کرد که در خلاصه ای از آن می خوانیم: «بازی Star Wars: Squadrons از نظر داستانی ایده ی بسیار جالبی دارد، اما به خاطر شخصیت پردازی نامناسب، به هیچ وجه نمی تواند روی واقعی خود را به مخاطب نشان دهد و در بهترین حالت، یک داستان متوسط و زمینه سازی برای بخش چندنفره را مشاهده می کنیم. با اینکه این بازی محصولی 40 دلاری است، اما می توانست محتویات بیشتری برای بخش چندنفره داشته باشد تا بازیکنان پس از گذشت مدت کوتاهی از تجربه ی آن خسته نشوند.»