کنسول پلی استیشن 4 با وجود ویژگی های منحصربه فردش، به مشکلاتی ازجمله تولید صدای زیاد فن خنک کننده دچار بود. به همین دلیل انتظار می رفت که سونی سیستم خنک کننده پلی استیشن 5 را به طور جدی بازنگری کند تا راه حلی بهتر و دقیق تر برای کاهش صدای تولید شده ی فن و سیستم خنک کننده ارائه دهد. گویا سونی نیز به چنین درخواستی پاسخ مناسبی داده و به گفته ی افرادی که تاکنون فرصت دسترسی و استفاده از پلی استیشن 5 را داشته اند، کنسول نسل نهمی شرکت ژاپنی بسیار بی صدا کار می کند و سیستم خنک کننده ای مؤثر و کارآمد دارد.

حال، گزارش هایی منتشر شده که نشان می دهد سونی در نظر دارد در آینده نیز به صورت پیوسته کنسول و سیستم خنک کننده ی ویژه ی آن را بهینه سازی کند. ظاهرا چنین اقدامی ازطریق آپدیت های نرم افزاری انجام خواهد گرفت. یاسوهیرو اوتوری، رئیس تیم طراحی سیستم حرارتی و مکانیکی پلی استیشن 5، در مصاحبه جدید خود با وب سایت 4Gmaer گفت سونی همچنان به جمع آوری داده ها از نحوه ب عملکرد فن خنک کننده پلی استیشن 5 ادامه خواهد داد و بهینه سازی ها و تنظیمات بیشتری را ازطریق آپدیت های نرم افزاری ارائه خواهد کرد. 

وی اعلام کرد: «در آینده، بازی های بسیار متنوعی برای پلی استیشن 5 ارائه خواهد شد؛ بنابراین، نیاز است به منظور بهینه سازی ایدئال سیستم خنک کننده کنسول، داده های مربوط به نحوه رفتار APU در هر بازی جمع آوری شده و چگونگی عملکرد فن بر این اساس تعیین شود. تصمیم گرفته ایم در آینده براساس این داده ها عملکرد فن را بهینه سازی عملکرد کنیم.»

سیستم خنک کننده پلی استیشن 5


مقاله های مرتبط:

سیستم خنک کننده پلی استیشن 5 باعث اندازه بزرگ آن شده است

چندی پیش، اعلام شد که فن خنک کننده سخت افزار پلی استیشن 5 دلیل اصلی طراحی بزرگ ظاهر کنسول نسل نهمی سونی است. طبق ادعای یاسوهیرو، سونی به دلیل افزایش هزینه های تولید، به جای استفاده از دو عدد خنک کننده ی کوچک، یک سیستم خنک کننده ی بزرگ در دستگاه خود به کار برده است.