ربات ها در حال پیشرفته تر شدن هستند و می توانند فعالیت های بیشتری در زندگی انسان ها انجام دهند. حالا این ربات ها کارهایی انجام می دهند که به نجات جان انسان ها کمک می کند. مثلا ربات آتش نشانی که در سازمان آتش نشانی شهر لس آنجلس مورد استفاده قرار می گیرد.

این ربات Thermite RS3 نام دارد و وزن آن به 1٫5 تن می رسد. اندازه ربات تقریبا نزدیک به اتومبیل های شرکت اسمارت است. این ربات آن قدر کوچک است که می تواند از یک در دولنگه عبور کند. ربات RS3 توانایی شخم زدن زمین و از بین بردن دیوار هم دارد. ربات آتش نشان شهر لس آنجلس این توانایی را دارد که در یک دقیقه، 950 لیتر آب یا فوم روی آتش بریزد. این ربات را می توان از راه دور به مدت 20 ساعت کنترل کرد و در این 20 ساعت، نیازی به سوخت گیری مجدد نخواهد داشت.


مقاله های مرتبط:


ربات Spot بوستون داینامیکس از کادر درمانی در برابر بیماری کووید 19 محافظت می کند
فدکس در برخی از انبارهای خود برای دسته بندی مرسوله ها از بازوی رباتیک استفاده می کند


رئیس سازمان آتش نشانی لس آنجلس به این موضوع اشاره کرد که این ربات باعث می شود آتش نشان ها به روش های جدیدتری برای خاموش کردن آتش فکر کنند.

ربات RS3 در چند عملیات استفاده شده است. در ادامه می توانید ویدیویی که سازمان آتش نشانی لس آنجلس منتشر کرده است، مشاهده کنید. این ربات از نظر ظاهر شبیه به تانک است تا وسایل دیگر سازمان آتش نشانی شهر لس آنجلس؛ RS3 شبیه به محصولات نظامی ساخته شده است که برای خنثی کردن بمب در عراق و افغانستان توسط ارتش آمریکا استفاده می شد. البته این ربات توسط شرکتی ساخته شده که سازنده ی تانک Ripsaw است. 




قیمت هر دستگاه از این ربات 272 هزار دلار است. سازمان آتش نشانی شهر لس آنجلس فعلا قصد دارد از این مدل در مکان های مختلف استفاده کند تا برای خرید یک دستگاه دیگر اقدام کند.