جنرال موتورز جزئیات جدیدی از فناوری باتری آلتیوم منتشر کرد
جنرال موتورز اطلاعات بیشتری درباره سیستم باتری آلتیوم (Ultium) خود به اشتراک گذاشت؛ آلتیوم در حقیقت فناوری بالقوه تبدیل پذیر است که زیربنای خودروهای الکتریکی آینده این خودروساز را تشکیل می دهد. روز چهارشنبه، جنرال موتورز سیستم جدید مدیریت بی سیم باتری (WBMS) را معرفی کرد که مقیاس پذیری را بهبود می بخشد و تولید را ساده تر می کند، هرچند که مزایای دیگری نیز دارد.
جنرال موتورز برای توسعه این فناوری با شرکتی به نام Analog Devices همکاری می کند تا بسته های باتری خود را با فناوری Wi-Fi سازگار کند. سیستم مدیریت بی سیم باتری به ماژول های جداگانه سیستم اجازه می دهد تا به جای کابل های سنتی ازطریق شبکه بی سیم ارتباط برقرار کنند. این فناوری، میزان سیم کشی موردنیاز در مجموعه های باتری را تا 90 درصد کاهش می دهد که باعث کاهش وزن، هزینه و درنتیجه ساخت آسان تر باتری های پاک و سازگار با محیط زیست می شود. اما این همه ی ماجرا نیست.
سیستم مدیریت بی سیم باتری جهت کمک به تعادل شیمیایی باتری در گروه های سلولی برای بهبود عملکرد طراحی شده است. بررسی های دوره ای وضعیت پکیج باتری نیز می تواند به صورت لحظه ای انجام شود که باعث بهبود طول عمر باتری ها خواهد شد. هنگامی که سودمندی آن ها در کاربردهای خودرویی به پایان رسید، می توان از آن ها استفاده ی مجدد کرد و با سایر پکیج های باتری سازگار ترکیب می شود تا برق خانه ها یا سایر تأسیسات را تأمین کند.
فراتر از آن، سیستم مدیریت بی سیم باتری مقیاس پذیری بیشتری را ارائه می دهد و جنرال موتورز را در ارائه طیف گسترده ای از خودروهای الکتریکی شامل خودروهای اسپرت با عملکرد بالا تا کراس اورهای خانوادگی و کامیون های سنگین، یاری می کند. این دقیقا همان کاری است که خودروساز بزرگ دیترویت قصد دارد انجام دهد. قطعات مشترک باتری، ورود وسایل نقلیه مختلف به بازار را بسیار ساده تر می کند؛ زیرا مهندسان مجبور نیستند قطعات خاصی را برای هر مدل تولید کنند یا سیستم های سیم کشی جدیدی را برای هر کاربرد خودرویی درکنار هم قرار دهند.
جدا از مقیاس پذیری پیشرفته و کاهش پیچیدگی، سیستم مدیریت بی سیم باتری افزودن ویژگی های جدید را در آینده امکان پذیر می کند؛ چیزی که ازطریق به روزرسانی های بی سیم فعال می شود. لازم نیست نگران دسترسی هکرها به باتری آلتیوم در خودروهای آینده باشید. اقدامات امنیت سایبری دقیقا در آخرین معماری الکتریکی خودرویی جنرال موتورز به نام پلتفرم هوش خودرو (Vehicle Intelligence Platform) مورد استفاده قرار گرفته است.
باتری آلتیوم، آینده جنرال موتورز است و سیستم مدیریت بی سیم باتری در هر خودرویی که از این فناوری استفاده می کند، به صورت امکانات استاندارد خواهد بود. هنگام عرضه آلتیوم، WBMS باید اولین سیستم مدیریت باتری تقریبا بی سیم باشد که در خودروها و کامیون های تولیدی استفاده می شود.
دسته بندی : سبک زندگی
مقالات مرتبط
- راهنمای انتخاب فریم ریت مناسب برای فیلمبرداری
- دره ستارگان قشم و جاذبه های شگفت انگیزش
- یک جایزهی ادبی دیگر به بهروز بوچانی رسید. بهروز بوچانی، پناهجوی ایرانی برای کتاب «هیچ دوستی به جز کوهستان» برندهی «جایزهی ملی
- قیمت ویلا در شمال به چه عواملی بستگی دارد؟
- گلکسی زد فولد 2 دربرابر گلکسی فولد و گلکسی زد فلیپ 5G
- محمد دیاب وظیفه کارگردانی سریال Moon Knight را بر عهده گرفت
- 20 اشتباه رایج در آشپزی که غذای شما را خراب می کند
- احتمال نامیده شدن آیفون 5.4 اینچی به نام آیفون 12 مینی باردیگر تأیید شد
- ۴ راز جوانی و سلامتی
- دل از تبلت هیبریدی XPS 10 و تبلت قابل تبدیل به اولترابوک XPS Duo 12 پردهبرداری کرد
- فرانتس کافکا و آنچه از او باقی ماند
- عکاسی از رنگ ها در فصل پاییز
- جدیدترین اخبار هفته گذشته در دنیای عکاسی
- بهترین کارت های گرافیک برای بازی و ساخت محتوای ویدیویی
- حجم ترافیک اینترنت آیفون ۵ از گلکسی اس ۳ پیشی گرفت
- شما و فروغ
- چگونه عکس های تبلیغاتی بهتری بگیریم؟
- دلایل عمده فوکوس نکردن دوربین
- فراز و فرود نقاشی فیگوراتیو ایران
- 20 نکته برای عکاسی از چشم
منبع : تیاندا