بااینکه در آستانه ی عرضه ی نسل جدیدی از کنسول های بازی هستیم، اما بازی های بزرگ نسبتا کمی به صورت انحصاری برای نسل بعد معرفی شده است. البته این موضوع هم قابل درک است که بیشتر ناشران و سازندگان بازی ترجیح داده اند که بازی هایشان را به طرز محافظه کارانه ای برای هردو نسل هشتم و نهم کنسول ها عرضه کنند. بااین حال، درمیان بازی های متعدد میان نسلی، The Medium یک بازی کاملا نسل بعدی است. این بازی جدیدترین پروژه ی استودیوی Bloober Team بوده است که از بازی های وحشت و بقای قدیمی تر تاثیر زیادی گرفته و گیم پلی بازی قرار است در یک جهان دوگانه ی (Dual Reality) منحصر به فرد اتفاق بیفتد. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، به نظر می رسد که مشکل کوچکی در انتشار این بازی ترسناک مورد انتظار در کشور استرالیا رخ داده باشد.

طبق گزارشی که در وب سایت کوتاکو منتشر شد، ظاهرا از رده بندی سنی بازی The Medium در استرالیا اجتناب شده است. اتفاق افتادن این موضوع به این معنی است که این بازی نمی تواند به صورت قانونی در این کشور به فروش برسد و هنوز توضیح روشنی از دلیل این کار اعلام نشده است. اما شاید یکی از این دلایل این باشد که در تریلر های این بازی ترسناک به طور غیرمستقیم خشونت علیه کودکان یا شاید موجوداتی که شبیه بچه ها هستند، نشان داده می شود (مانند عکس تیتر خبر که از یکی از تریلر های بازی برداشته شده است و می توانید ازطریق این لینک آن را تماشا کنید). سیستم رده بندی سنی بازی ها در استرالیا به خاطر سخت گیری های زیاد علیه بعضی المان ها و مفاهیم، کاملا در دنیا شناخته شده است.


بااین حال، این امکان وجود دارد که رد درخواست رده بندی بازی به دلایل تکنیکی یا بی ارتباط با محتوای بازی صورت گرفته باشد. برای مثال، خیلی از توسعه دهندگان بازی ممکن است در پر کردن فرم درخواست رده بندی بازی هایشان بی دقتی کنند و همین مسئله باعث شده باشد که برای دریافت رده بندی در کشوری خاص به مشکل برخورده باشند. درهرصورت، از بلوبر تیم راجع به این مسئله سؤال شد و آن ها در جواب گفتند که در تلاش هستند تا این مسئله را حل کنند.

بازی The Medium در تاریخ 10 دسامبر (20 آذر) برای پلتفرم های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پی سی منتشر خواهد شد. عرضه ی بازی در تاریخ ذکر شده برای کل جهان برنامه ریزی شده است، ولی اگر بلوبر تیم نتواند مشکل خود را با استرالیایی ها حل کند، به نظر می رسد که باید شاهد انتشار آن در سراسر جهان به غیر از کشور کانگورو ها باشیم.

نظر شما کاربران زومجی دراین باره چیست نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.