جیم رایان، مدیرعامل برند پلی استیشن در شرکت ژاپنی سونی به تازگی اعلام کرد که پلی استیشن 5 در عرض 12 ساعت به پیش فروشی رسید که پلی استیشن 4 پس از 12 هفته به آن رسیده بود. او می گوید میزان درخواست مخاطبان برای خرید این کنسول، بسیار بسیار لایق توجه است. سونی بیشتر از 112 میلیون واحد پلی استیشن 4 را در نسل هشت فروخت و حالا می خواهد با کنسول قوی تر به سراغ نسل 9 برود؛ کنسولی که صرفا در گرافیک فنی بازی ها پیشرفت نمی کند.


رایان البته به صورت غیرمستقیم و حداقل به عقیده ی بسیاری از کاربران، طعنه ای هم به خرید 7.5 میلیارد دلاری بتسدا توسط مایکروسافت زد: «استودیوهای فرست-پارتی/اختصاصی پلی استیشن گسترش می یابند. ولی ما به شکل طبیعی این کار را انجام می دهیم. پلی استیشن به این فکر می کند که چگونه استودیوها و بازی های انحصاری خود را با تقویت مدام استودیوهای داخلی و خرید منطقی استودیوهای دست چین شده، درخشان تر از قبل سازد.

ممکن است که در روز عرضه ی کنسول، همه نتوانند آن را بخرند. زیرا درخواست مخاطبان برای خرید PS5 بسیار زیاد است و از طرفی کرونا باعث شد که کار پخش کنسول بین خرده فروشی های جهان بسیار دشوار شود. ولی ما به تلاش بسیار جدی ادامه می دهیم تا همه بتوانند در سریع ترین زمان ممکن به خرید PS5 بپردازند. پلی استیشن در حال نگاه به بالا برای پیشرفت است و همه ی ما مدام به این فکر می کنیم که چگونه می توانیم کارها را حتی بهتر از تصورات اولیه ی خود به سرانجام برسانیم».

ویروس کرونا/کووید 19 باعث شده است که خانه نشینی بیشتر بسیاری از افراد، تمایل آن ها به خرید کنسول های بازی های ویدیویی و تجربه ی بازی ها را افزایش دهد. اما در عین حال پروسه ی ساخت و عرضه ی هر بازی یا هر دستگاه جدید، به شدت چالش برانگیزتر از قبل به نظر می رسد. ولی رایان باور دارد که درنهایت سونی بهترین بهره را از شرایط فعلی خواهد بود و پلی استیشن 5 به موفقیتی فراتر از برنامه ریزی های اصلی شرکت ژاپنی دست می یابد.