به نظر می رسد که فیلم Tomb Raider 2 (مهاجم مقبره 2) به این زودی ها به سینما راه نمی یابد. روز گذشته شرکت مترو گلدوین مایر به دلیل ادامه ی تعطیلی سالن های سینما بر اثر شیوع ویروس کرونا تغییراتی در برنامه ی زمانی اکران آثارش ایجاد کرده است. از میان این تغییرات می توان به تغییر زمان اکران دنباله ی فیلم Tomb Raider (مهاجم مقبره) اشاره کرد که در ابتدا برای نمایش در تاریخ 29 اسفند 1399 (19 مارس 2021) در نظر گرفته شده بود، اما حالا تا زمانی نامعلوم به تأخیر افتاده است و نمی دانیم چه زمانی به سینما راه می یابد. این شرکت اکران فیلم بیوگرافی آرتا فرانکلین یعنی Respect (عزت) را نیز از تاریخ 26 دی 1399 (15 ژانویه ی 2021) به 22 مرداد 1400 (13 اوت 2021) موکول کرده است.

اطلاعات زیادی از فیلم Tomb Raider 2 در دست نیست، اما می دانیم که آلیسیا ویکاندر دوباره برای ایفای نقش لارا کرافت در این دنباله باز می گردد و بن ویتلی که اخیرا فیلم Rebecca (ربه کا) را برای نتفلیکس کارگردانی کرد، سکان هدایت آن را در دست خواهد داشت. آلیسیا ویکاندر در مصاحبه ی اخیرش اعلام کرد: «برنامه این بود که در سال جاری کار تولید یک دنباله را آغاز کنیم، اما به توجه به وضع فعلی همه چیز تغییر کرده است. ما همچنان مشغول بررسی هستیم، بنابراین امیدوارم که سال آینده بتوانیم فرصت انجام این کار را به دست آوریم.» امی جامپ فیلم نامه ی فیلم «مهاجم مقبره 2» را به رشته ی تحریر در می آورد و گراهام کینگ از طرف شرکت «جی کی فیلمز» به عنوان تهیه کننده ی آن فعالیت می کند.

بن ویتلی برای کارگردانی فیلم های Kill List (فهرست کشتار) و Free Fire (آتش آزاد) شناخته می شود که در آن ها با امی جامپ همکاری داشت. کارگردانی قسمت اول Tomb Raider را رور اوثاگ، کارگردان فیلم The Wave (موج) انجام داد و پس از او بن ویتلی سکان هدایت این مجموعه را برعهده می گیرد. فیلم «مهاجم مقبره» در سال 2018 روی پرده ی سینما رفت و با واکنش های متفاوتی از سوی منتقدان و طرفداران روبه رو شد، اما توانست 274.7 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد. گزارش ها حاکی از این است که فیلم Tomb Raider 2 داستان بازی های Rise of the Tomb Raider و Shadow of the Tomb Raider را برای ارائه ی داستانی پُرهیجان با یکدیگر ترکیب خواهد کرد.

آلیسیا ویکاندر قبلا درباره ی ایفای نقش لارا کرافت در فیلم Tomb Raider گفت: «به نظرم لارا کاراکتر شگفت انگیزی است که از 22 سال پیش با ما همراه بوده است. او به الگوی بی نظیری تبدیل شده است و این موضوع که توانسته به عنوان یک کاراکتر مونث به چنین محبوبیتی در دنیای بازی های ویدیویی و سینما دست یابد را دوست دارم. فکر می کنم که این کاراکتر بدون شک جا برای پیشرفت دارد؛ کاراکتری که انگار از سال 1996 سر برآورده است و زنی قدرتمند با خصوصیات همان دوره را در ذهن تداعی می کند که هنوز هم باهوش، بسیار کنجکاو، چابک و آسیب پذیر است. در واقع این طور به نظر می رسد که لارا خود را با تغییرات جامعه وفق داده و به زنی امروزی تر تبدیل شده است.»