سشوار یکی از لوازم مراقبتی و زیبایی مو است که با خرید مناسب‌ترین و بهترین نوع آن می‌توانید علاوه بر فرم دادن و خوش حالت کردن مو، به حفظ سلامت موهایتان نیز کمک کنید. همان‌طور که می‌دانید سشوارها انواع مختلفی دارند که با رعایت یکسری نکات در هنگام خرید، می‌توانید یک سشوار با کیفیت و مقرون‌‌به‌صرفه خریداری کنید.

اگر برای شما هم سوال پیش آمده بهترین سشوار حرفه ای خانگی کدام است؟ بهترین سشوار سالنی کدام است؟ بهترین مارک سشوار چیست؟

اگر قبل از خرید سشوار مدل خاصی مد نظرتان نباشد، با ورود به فروشگاه با انواع و اقسام سشوارها که حتی نام برند آن‌ها را نشنیده‌اید مواجه می‌شوید. برخی افراد گران بودن سشوار را ملاک خوب بودن آن می‌دانند؛ اما سشوارهایی هستند که در عین داشتن کیفیت بالا قیمت مناسبی نیز دارند.
راهنمای خرید سشوار
انواع سشوار

حرفه ای: این نوع از سشوار دارای بهترین عملکرد از جمله توان، کیفیت و قدرت بالا است و قابلیت‌های زیادی نیز دارد.
نیمه حرفه ای: این نوع از سشوار دارای توان، سرعت و تنظیمات متوسطی است.
خانگی: این مدل دارای توان و سرعت کمتری نسبت به مدل حرفه‌ای است و قیمت نسبتا ارزان‌تری دارد.
مسافرتی: سشوارهای مسافرتی دارای ابعاد کوچک و قدرت کمی هستند و برای مسافرت و خانه نیز مناسب است.

اگر قصد تهیه سشوار برای خانه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از مدل‌های حرفه‌ای یا در نهایت نیمه حرفه‌ای استفاده کنید. زیرا این دسته از سشوارها امکانات، کیفیت، دوام و عملکرد بهتری دارند.

قدرت و به طور کلی اساس یک سشوار به موتور آن بستگی دارد. موتورهای این دستگاه به دو نوع تقسیم می‌شوند که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

این نوع موتور برای سشوارهای خانگی مناسب بوده و مناسب استفاده مداوم نمی‌باشد. در این نوع سشوارها دکمه سرعت و حرارت یکی است فقط شما می‌توانید باد ملایم، متوسط و زیاد را تنظیم نمایید.

اگر به دنبال بهترین سشوار حرفه ای خانگی و یا سالنی هستید، باید مطمئن شوید که موتور آن AC است؛ چراکه این نوع موتور برای مصارف حرفه‌ای و آرایشگاهی مناسب بوده و دکمه تنظیم سرعت و حرارت از یکدیگر مجزاست. به بیانی دیگر برق المنت و موتور از یکدیگر مستقل هستند. لازم به ذکر است که قدرت پرتاب باد، وزن و طول عمر این نوع سشوار حدود 2 تا 3 برابر از سشوار موتور DC بیشتر است.

در سشوارها از دو نوع موتور به نام‌های AC و DC استفاده می‌شود. موتور AC در مقایسه با موتورهای DC دارای سرعت و قدرت هوای بیشتری است و همین عامل باعث می‌شود که موهای شما سریع‌تر خشک شوند.


یکی دیگر از نکات قابل توجه در خرید سشوار قدرت آن است. به این صورت که توان ۲۰۰۰ وات می‌تواند برای سشوارهای خانگی مناسب باشد اما همین توان برای سشوارهای آرایشگاهی و حرفه‌ای حداقل به حساب می‌آید. بنابراین به توان واقعی سشوار نه صرفاً آنچه بر روی محصول نوشته است بر اساس نوع مصرف خود توجه فرمایید.

مزیت این نوع المنت‌ها که در اکثر سشوارهای موجود در بازار نیز موجود است، حساسیت کمتر نسبت به افتادن بر روی زمین است. این المنت‌ها مصرف برق زیادی دارند.

المنت‌های سرامیکی در سشوارهای مدرن و به روز به کار رفته است. قیمت بالاتر، طول عمر بیشتر و مصرف برق کمتری داشته و البته بسیار حساس هستند چراکه با کوچک‌ترین ضربه‌ای ممکن است بشکنند.

برای کسانی که به دنبال بهترین سشوار خانگی و یا بهترین سشوار حرفه ای هستند باید بگوییم که آیونیک بودن سشوار می‌تواند یکی از بهترین و لذت بخش ترین ویژگی‌های یک سشوار خوب و درجه یک به حساب آید. چراکه این قابلیت باعث شده تا سشوار شما تولید یون کرده و ضمن حفاظت از چربی و بافت مو، از وز شدن و به هم چسبیدگی آن جلوگیری نماید. همچنین سرعت خشک کردن موها در این نوع سشوارها بیشتر از حالت عادی است.

قابلیت تورمالین بودن، مشابه آیونیک است با این تفاوت که تورمالین فقط با حرارت بالا کار می‌کند اما آیونیک به دلیل نیاز به برق مستقیم هم با باد سرد و هم با حرارت گرم کار می‌کند.

از جمله آپشن‌هایی که بیشتر در آرایشگاه‌ها مورد استفاده قرارمی گیرد کلیدهای خاص مانند توربو و کاهش سرعت است. این دکمه‌ها به ترتیب برای براشینگ، شنیون و رنگ مو بسیار کاربردی است و نتیجه کار را بهتر نمایان می‌کند.
بهترین مارک سشوار چیست؟

از بهترین برندهای سشوار موجود در بازار ایران، می‌توان به بابیلیس (Babyliss)، فیلیپس (Philips)، رمینگتون (Remington)، پرینسلی (Princely) و پرومکس (Promax) اشاره کرد.


ضرورت وجود سشوار در هر خانه و آرایشگاهی تقریباً غیرقابل‌انکار است. اگر در انتخاب سشوار دقت لازم به کار گرفته شود می‌تواند چندین سال در کنار ما بوده و به خوبی خدمت‌رسانی کند.